logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pianka Papira firmy Stora Enso: zmiana technologii pakowania produktów w firmie Airam

  PR 29.09.2023, przeczytano 741 razy
ilustracjastrzałka

Fiński producent rozwiązań oświetleniowych Airam stał się jednym z rynkowych pionierów w zakresie wdrożenia pianki Papira firmy Stora Enso w opakowaniach lamp rowerowych (opatrzonych logiem kampanii „Różowa wstążka”, promującej i finansującej działania w walce z nowotworami). Papira, opracowana przez Stora Enso, posłużyła tu jako materiał zabezpieczający produkty Airam przed stłuczeniem podczas ich transportu. Tym samym została po raz pierwszy wdrożona przy produkcji opakowania konsumenckiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pianka-papira-firmy-stora-enso%3A-zmiana-technologii-pakowania-produktow-w-firmie-airam,401520,artykul.html

Papira to bazująca na papierze, w pełni odzyskiwalna pianka opakowaniowa wytwarzana z celulozy pozyskiwanej z drewna, będąca proekologiczną alternatywą dla tradycyjnych materiałów wykorzystywanych przy podobnych zastosowaniach. Jak podkreśla Stora Enso, nie tylko zapewnia ona ochronę wrażliwych przedmiotów podczas transportu, ale też pomaga użytkownikom wdrożyć w praktyce zasady zrównoważonego rozwoju, gdyż można ją poddać recyklingowi, podobnie jak papier. Firma dodaje, że drewno stosowane w piance Papira pochodzi z zarządzanych w sposób zrównoważony upraw leśnych, co w jeszcze większym stopniu podkreśla jej środowiskowy aspekt.

- Wierzymy, że Papira zrewolucjonizuje cały przemysł opakowaniowy. Naszym celem jest stworzenie z niej standardu w opakowaniach, w przypadku których delikatne produkty muszą być zabezpieczone w szczególny sposób. Jednocześnie ma ona spełniać oczekiwania i potrzeby naszych klientów pod względem jakości, funkcjonalności i proekologiczności – mówi Åsa Ek, VP Emerging Business Biofoams w firmie Stora Enso.

Pionierskie wdrożenie pianki Papira dotyczy produktów opatrzonych logiem kampanii „Różowa wstążka”. Są to zestawy lamp rowerowych przeznaczone do sprzedaży na obszarze Finlandii. Decyzja firmy Airam o zastosowaniu pianki Papira jest zbieżna z zasadami przyświecającymi jej w kontekście zdrowia i bezpieczeństwa. Poza tym – jak podkreśla Airam – wspiera ona zaangażowanie firmy w działania środowiskowe i jej odpowiedzialność społeczną, której wyrazem jest np. zaangażowanie w inicjatywę „Różowa wstążka”.

Elina Tolonen, Business & Marketing Director w firmie Airam, mówi:

- Z myślą o tym pionierskim projekcie wybraliśmy zestaw lamp, który sam w sobie jest rozwiązaniem „odpowiedzialnym społecznie”, gdyż ma zadanie zwiększyć bezpieczeństwo osób poruszających się na rowerach. Materiał opakowaniowy Papira wpisuje się też w odpowiedzialne środowiskowo i społecznie wybory, wokół których koncentruje się cała kampania „Różowa wstążka”.

Zdaniem producenta pianki Papira, wybierając to rozwiązanie przy produkcji opakowań każdy właściciel marki ma szansę aktywnie włączyć się w proces redukcji tworzyw sztucznych stosowanych w branży opakowaniowej. Nordycki koncern zaprasza do współpracy przy jej wdrażaniu wszystkie przedsiębiorstwa, zainteresowanie wdrażaniem odnawialnych i odzyskiwalnych rozwiązań opakowaniowych oraz promowaniem inicjatyw, mających pozytywny wpływ na środowisko naturalne i rozwój społeczny.

O kampanii „Różowa wstążka”

Wspierana przez Fundację ds. Walki z Rakiem, kampania ma na celu zbieranie funduszy na badania w walce z nowotworami. Zainicjowana w 2003 roku, koncentrowała się głównie na badaniach związanych z rakiem piersi i nowotworami ginekologicznymi jednak z biegiem lat została rozszerzona także o inne ich odmiany. Tegoroczna edycja kampanii ruszyła 21 września.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa siedziba Stora Enso – las czuć tu na każdym kroku
Katajanokan Laituri – imponujący budynek, w którym znajduje się m.in. nowa siedziba główna Stora Enso – odzwierciedla współczesne, zrównoważone praktyki w obszarze gospodarki leśnej. Prezentuje jednocześnie możliwości wykorzystania drewna oraz potencjał zrównoważonej gospodarki leśnej. Firma ochrzciła go mianem cudu architektury...
Inspirujący kalendarz firmy DKS
Firma DKS – multibrandowy dostawca rozwiązań do druku i uszlachetniania – przygotowała kalendarz ścienny na rok 2025, przeznaczony dla jej klientów i partnerów biznesowych. To nie tylko ciekawy graficznie projekt, który prezentuje możliwości rozwiązań, znajdujących się w jej ofercie – począwszy od zarządzania plikami, poprzez...
Agfa Jeti Bronco: Format Graphics pierwszym użytkownikiem maszyny
Brytyjska drukarnia Format Graphics jest pierwszym na świecie użytkownikiem maszyny Agfa – Jeti Bronco, oferującej druk o szerokości 3,2 m. Inwestycja wiązała się z koniecznością zmodernizowania parku sprzętowego firmy. Jej kierownictwo widziało prototyp tego urządzenia w belgijskiej centrali firmy Agfa już pod koniec 2023, a finalna decyzja o zakupie zapadła po oficjalnej...
Spotkania VSOP (Very Smart Offset Printers), organizowane przez Koenig & Bauer dla polskich klientów, stały się już coroczną tradycją. Tym razem firma zaprosiła grono użytkowników jej maszyn offsetowych z naszego kraju do hotelu Poziom 511 w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Tematem przewodnim merytorycznej części spotkania była sztuczna inteligencja (AI) i jej zastosowanie w...
Duplo 700i: system do broszurowania w firmie Poligrafia Fabisiak
Pierwszy w Polsce system Duplo 700i pracuje od kilku miesięcy w firmie Poligrafia Fabisiak. To kolejna, piąta już maszyna z oferty Duplo Polska w tym zakładzie. Automatyzacja i poprawa wydajności są tu bowiem od lat priorytetowe. Kolejne inwestycje i wdrożenia pokazują wyraźnie, że ten kierunek jest dla firmy właściwy i przynosi jej szereg korzyści. Firma rozwija się, zwiększa...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764