logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pianka Papira firmy Stora Enso: zmiana technologii pakowania produktów w firmie Airam

  PR 29.09.2023, przeczytano 449 razy
ilustracjastrzałka

Fiński producent rozwiązań oświetleniowych Airam stał się jednym z rynkowych pionierów w zakresie wdrożenia pianki Papira firmy Stora Enso w opakowaniach lamp rowerowych (opatrzonych logiem kampanii „Różowa wstążka”, promującej i finansującej działania w walce z nowotworami). Papira, opracowana przez Stora Enso, posłużyła tu jako materiał zabezpieczający produkty Airam przed stłuczeniem podczas ich transportu. Tym samym została po raz pierwszy wdrożona przy produkcji opakowania konsumenckiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pianka-papira-firmy-stora-enso%3A-zmiana-technologii-pakowania-produktow-w-firmie-airam,401520,artykul.html

Papira to bazująca na papierze, w pełni odzyskiwalna pianka opakowaniowa wytwarzana z celulozy pozyskiwanej z drewna, będąca proekologiczną alternatywą dla tradycyjnych materiałów wykorzystywanych przy podobnych zastosowaniach. Jak podkreśla Stora Enso, nie tylko zapewnia ona ochronę wrażliwych przedmiotów podczas transportu, ale też pomaga użytkownikom wdrożyć w praktyce zasady zrównoważonego rozwoju, gdyż można ją poddać recyklingowi, podobnie jak papier. Firma dodaje, że drewno stosowane w piance Papira pochodzi z zarządzanych w sposób zrównoważony upraw leśnych, co w jeszcze większym stopniu podkreśla jej środowiskowy aspekt.

- Wierzymy, że Papira zrewolucjonizuje cały przemysł opakowaniowy. Naszym celem jest stworzenie z niej standardu w opakowaniach, w przypadku których delikatne produkty muszą być zabezpieczone w szczególny sposób. Jednocześnie ma ona spełniać oczekiwania i potrzeby naszych klientów pod względem jakości, funkcjonalności i proekologiczności – mówi Åsa Ek, VP Emerging Business Biofoams w firmie Stora Enso.

Pionierskie wdrożenie pianki Papira dotyczy produktów opatrzonych logiem kampanii „Różowa wstążka”. Są to zestawy lamp rowerowych przeznaczone do sprzedaży na obszarze Finlandii. Decyzja firmy Airam o zastosowaniu pianki Papira jest zbieżna z zasadami przyświecającymi jej w kontekście zdrowia i bezpieczeństwa. Poza tym – jak podkreśla Airam – wspiera ona zaangażowanie firmy w działania środowiskowe i jej odpowiedzialność społeczną, której wyrazem jest np. zaangażowanie w inicjatywę „Różowa wstążka”.

Elina Tolonen, Business & Marketing Director w firmie Airam, mówi:

- Z myślą o tym pionierskim projekcie wybraliśmy zestaw lamp, który sam w sobie jest rozwiązaniem „odpowiedzialnym społecznie”, gdyż ma zadanie zwiększyć bezpieczeństwo osób poruszających się na rowerach. Materiał opakowaniowy Papira wpisuje się też w odpowiedzialne środowiskowo i społecznie wybory, wokół których koncentruje się cała kampania „Różowa wstążka”.

Zdaniem producenta pianki Papira, wybierając to rozwiązanie przy produkcji opakowań każdy właściciel marki ma szansę aktywnie włączyć się w proces redukcji tworzyw sztucznych stosowanych w branży opakowaniowej. Nordycki koncern zaprasza do współpracy przy jej wdrażaniu wszystkie przedsiębiorstwa, zainteresowanie wdrażaniem odnawialnych i odzyskiwalnych rozwiązań opakowaniowych oraz promowaniem inicjatyw, mających pozytywny wpływ na środowisko naturalne i rozwój społeczny.

O kampanii „Różowa wstążka”

Wspierana przez Fundację ds. Walki z Rakiem, kampania ma na celu zbieranie funduszy na badania w walce z nowotworami. Zainicjowana w 2003 roku, koncentrowała się głównie na badaniach związanych z rakiem piersi i nowotworami ginekologicznymi jednak z biegiem lat została rozszerzona także o inne ich odmiany. Tegoroczna edycja kampanii ruszyła 21 września.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Raja: rozwiązania dla klientów w dziedzinie e-commerce i opakowań
W dzisiejszym świecie biznesu innowacje w obszarze e-commerce i opakowań stały się nieodłącznym elementem sukcesu. Firmy dostosowują się do zmieniających się trendów, aby usprawnić procesy logistyczne i pakowania, jednocześnie dbając o zrównoważony rozwój. Kluczowe staje się też zindywidualizowane podejście do klienta.
Koenig & Bauer: wywiad z Filipem Krajewskim, MMP Neupack Polska
MM Packaging to jedna z największych na świecie grup poligraficznych, działająca w 64 lokalizacjach i specjalizująca się w produkcji opakowań na bazie tektury litej. Jest częścią austriackiego koncernu Mayr-Melnhof, który – poza działalnością w obszarze opakowań – zajmuje się też produkcją kartonu. Grupa jest obecna również w naszym kraju, gdzie...
Canon Imagepress V1350 w drukarni Box-Graf
Kiedy Robert Szymańczak - właściciel drukarni Box-Graf - rozpoczął poszukiwania maszyny do druku kolorowego i czarno-białego, zależało mu na urządzeniu, które gwarantowałoby wysoką jakość produkcji, ale także wydajność, a co za tym idzie – przyniosłoby jego firmie oszczędności. Trafił wówczas na urządzenie Canon w ofercie Amagraf. Dogłębna analiza...
Sun Chemical: farby do druku arkuszowego bezpieczne dla żywności
Sun Chemical po raz kolejny rozszerzył swoją ofertę w obszarze rozwiązań do druku arkuszowego, skierowanego do bezpośredniego kontaktu z żywnością. Portfolio firmy zostało wzbogacone o innowacyjny, "zielony" odcień niebieskiego pigmentu. Jak podkreśla producent, pigmenty te umożliwią projektantom opakowań i właścicielom marek korzystanie z szerszego gamutu...
Włókna formowane: współpraca Matrix Pack i Stora Enso
Matrix Pack – jeden z czołowych w skali świata dostawców bazujących na włóknach produktów i rozwiązań opakowaniowych do żywności, nawiązał współpracę ze Stora Enso w obszarze oferowanej przez nią usługi Fiber as a Service (FaaS). Jej celem jest przyspieszenie działań Matrix Pack związanych z jeszcze szybszym wprowadzeniem na rynek jej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764