Ministerstwo Finansów planuje wprowadzenie zmian w podatku dochodowym. Chodzi o limity odliczania kosztów uzyskania przychodów dla usług tzw. niematerialnych, czyli m.in. doradztwo, księgowość, rekrutacje czy korzystanie ze znaków towarowych. Plany te oznaczają poważne problemy dla branży reklamowej. W praktyce znaczy to, że usługi reklamowe będą droższe nawet o 19 proc. Tak drastyczna podwyżka może wiązać się z koniecznością rezygnacji z reklamy nawet przez duże przedsiębiorstwa.
Ministerstwo Finansów planuje wprowadzenie niekorzystnych zmian bez konsultacji z podmiotami, których one bezpośrednio dotyczą. W związku z powyższym Polska Izba Artykułów Promocyjnych wystosowała list do Ministra Rozwoju i Finansów Mateusza Morawieckiego, w którym prosi o zaniechanie wprowadzenia planowanych zmian a tym samym o możliwość wyrażenia swojej opinii na powyższy temat. Ponadto PIAP ma nadzieję, że na drodze dialogu z Ministerstwem Finansów uda się wypracować rozwiązania uwzględniające potrzeby każdej ze stron.
- Poniżej pełna treść listu - TUTAJ[PDF]
Źródło: PIAP