logo
WIADOMOŚCI

PIAP bada rynek upominków reklamowych

  PR 26.04.2018, przeczytano 434 razy
ilustracjastrzałka

Polska Izba Artykułów Promocyjnych zrealizowała badanie jakościowe dotyczące percepcji artykułów promocyjnych. Sondaż przeprowadziła firma Ipsos a ankietowanymi były zarówno osoby odpowiedzialne za wybór upominków jak i ich adresaci – klienci, pracownicy firmy, odbiorcy indywidualni. Wnioski płynące z badania to kopalnia wiedzy na temat branży, jej potencjału sprzedażowego i rozwoju oraz precyzyjny kompas do kreowania biznesu dla firm zrzeszonych w PIAP.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/piap-bada-rynek-upominkow-reklamowych,36312,artykul.html

PIAP postawił przed firmą badawczą trzy podstawowe cele analizy rynku – wskazanie ogólnych przekonań i potrzeb dotyczących upominków reklamowych, określenie postrzegania artykułów promocyjnych a także uzyskanie podstaw do kreowania skutecznej kampanii marketingowej z wykorzystaniem upominków. W oparciu o te cele udało się stworzyć kompletną analizę, która wskazuje szereg interesujących trendów, kierunków rozwoju i wskazówek dotyczących nie tylko kreowania ofert ale także przygotowania katalogów czy relacji z klientem. Ta gotowa baza pomaga zsynchronizować działania firm z aktualnymi potrzebami rynku.

- Do tej pory realizowaliśmy badania rynku na własną rękę, wykorzystując internetowe narzędzia do pozyskiwania informacji oraz własną, bogatą bazę kontaktów – mówi Katarzyna Wojniak, Dyrektor Biura Zarządy PIAP – Co roku sondowaliśmy w ten sposób postrzeganie upominków przez klientów końcowych, jednak nie jesteśmy profesjonalną firmą badawczą, więc od dawna nosiliśmy się z zamiarem zrealizowania rzetelnego, fachowego i wieloaspektowego pomiaru rynku. Dzięki zdobytej wiedzy firmy zrzeszone w Izbie mają możliwość rozwoju biznesu ściśle według kierunku wyznaczonego aktualnie przez rynek.

Badanie przeprowadzone przez firmę Ipsos wykazało, że upominki reklamowe są postrzegane jako ważny i skuteczny element strategii marketingowej. Są świetną wizytówką firmy, budują znajomość marki i jej wizerunek. Co ciekawe najbardziej liczącymi się cechami artykułów promocyjnych są ich funkcjonalność oraz jakość wykonania, a najgorzej ocenianym parametrem jest ich unikalność, zdaniem klientów niewiele jest oryginalnych pomysłów na prezent.

Odbiorcy oczekują przede wszystkim, żeby upominki reklamowe były funkcjonalne, łączyły w sobie kilka zastosowań (np. długopis ze wskaźnikiem). Dzięki temu klienci czują, że darczyńca rozumie ich potrzeby. Na znaczeniu zyskała także unikalność, ciekawy design, wykorzystanie niestandardowego wzornictwa. Dla klientów to atrakcyjny sposób, żeby się wyróżnić oraz zbudować pozytywne relacje. Trzecim istotnym parametrem jest pozytywne zaskoczenie na poziomie wyglądu, przekazu czy sposobu wykorzystania, które daje poczucie bycia docenionym przez darczyńcę.

Ciekawe wnioski płynące z raportu Ipsos dotyczą skali wykorzystywania upominków reklamowych przez przedsiębiorstwa różnych wielkości. Okazuje się, że najwięcej w artykuły promocyjne inwestują średnie przedsiębiorstwa, dla których upominki są jednym z pierwszych narzędzi marketingowych, pokazują status firmy i przekazują wartości marki. Co ciekawe dla przedsiębiorstw małych to także właśnie upominki są najskuteczniejszym kanałem komunikacji, mimo największego wysiłku finansowego widzą w nich potencjalnie największe możliwości. W dużych firmach budżet reklamowy jest na tyle zdywersyfikowany, że upominki ustępują pola innym narzędziom. Jest to największe wyzwanie i szansa dla branży na wzmocnienie udziałów w tym segmencie.

Z raportu wynika także, że pracownicy, którzy otrzymują upominki od pracodawcy traktują je jako element wyposażenia biura. Z drugiej strony obrandowany sprzęt biurowy podnosi rangę firmy w oczach kadry. Najlepiej postrzegane są upominki z okazji jubileuszy, bo zazwyczaj wtedy otrzymują bardziej zindywidualizowane prezenty.

Firma badawcza Ipsos przeanalizowała branżę upominków reklamowych wielopłaszczyznowo. W raporcie można znaleźć informacje o tym, jakie rodzaje upominków sprawdzają się w zależności od okazji, czy jak budować ofertę do klientów biznesowych z podziałem na segmenty. Ipsos zbadał mocne i słabe strony upominków reklamowych oraz dokonał podziału artykułów reklamowych w zależności od cech, funkcji i okazji, na jakie są przeznaczone.

Taki podział ukazał ciekawą perspektywę percepcji upominków przez klientów biznesowych i prywatnych. Szczegółowej analizie zostały poddane także okazje do dzielenia się artykułami promocyjnymi, a także znaczenie opakowania oraz sposoby wyszukiwania upominków.

Kompletny raport z badania dostępny jest dla członków PIAP (bezpłatnie) w Biurze Zarządu Izby. Raport PIAP "Percepcja upominków reklamowych" można również zakupić. Wszelkich informacji udziela Biuro Zarządu PIAP.

Źródło: PIAP

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Założycielka przychodni Animal Center wystąpiła w kampanii T-mobile
Kiedy Zofia Gaińska postanowiła założyć własną przychodnię weterynaryjną specjalizującą się w rehabilitacji zwierząt, w Polsce ta dziedzina dopiero kiełkowała. Dziś Animal Center to już dwie placówki w Warszawie oraz kilkanaście tysięcy fanów w mediach społecznościowych. W codziennym kontakcie z klientami Zofia wykorzystuje możliwości internetu, a ostatnio wystąpiła...
Automatic Letter Bender z kompleksową obsługą klienta
Mocną stroną firmy Automatic Letter Bender jest szeroka, kompletna oferta obejmująca zaawansowane technologicznie giętarki do liter 3d, wysokiej jakości plotery frezujące CNC Router Black Series, spawarkę laserową oraz akcesoria do budowy liter 3d– taśmy, kleje, ręczne narzędzia. Jesteśmy znani również z efektywnego serwisu i szybko reagującego Działu Obsługi Klienta.
Brandglow dla Ministerstwa Cyfryzacji
„e-Zamówienia, elektroniczne zamówienia publiczne” to program realizowany przy wsparciu Unii Europejskiej, mający na celu usprawnienie i przyspieszenie procedur związanych z zamówieniami publicznymi. W ramach programu powstanie szereg udogodnień, które z jednej strony pomogą oferentom na prezentację ich ofert z drugiej - instytucjom nadzorującym, pozwolą na pełną kontrolę nad...
Oddział Dziecięcy makowskiego szpitala pełen barw
Dzięki autorskiemu programowi społecznemu FFiL Śnieżka SA „Dziecięcy świat w kolorach”, Oddział Dziecięcy szpitala w Makowie Mazowieckim zyskał nowe oblicze. Jego sale i korytarz ozdobiły kolorowe malunki, wśród których znajdziemy m.in. motywy barwnej łąki z akcentem czerwonych maków, nawiązujących do nazwy miasta. Uroczyste otwarcie odmalowanej...
50 czujników od Eurobanku: 2. edycja kampanii #Bezsmogu
Mysłowice, Jarosław, Turek, Głogów czy Starogard Gdański - to tylko kilka z 50 miejscowości, w których eurobank zainstalował kolejne czujniki smogu w swoich placówkach w ramach 2. edycji kampanii #BezSmogu. Bank zainicjował kampanię w 2017 r. jako swoją odpowiedź na smog – problem społeczny, który dotyczy każdego z nas i z którym trzeba się zmierzyć tu i teraz.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone