logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PIAP po raz czwarty bada skuteczność gadżetów

  PR 20.04.2015, przeczytano 1054 razy

Polska Izba Artykułów Promocyjnych po raz czwarty bada postrzeganie artykułów promocyjnych przez klienta końcowego. Ostatnia edycja badania miała miejsce w ubiegłym roku. Wyniki ankiety potwierdziły skuteczność upominków reklamowych - w 2014 roku aż 81,25% marketerów uważało artykuły promocyjne za skuteczny nośnik reklamy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/piap-po-raz-czwarty-bada-skutecznosc-gadzetow,24588,artykul.html

Czwarta edycja badania ruszyła w kwietniu br. i zakończy się w czerwcu. Wzorem ubiegłych lat ankieta on-line będzie dystrybuowana do klientów końcowych za pośrednictwem serwisu paxonta.com, w formie linków do bazy kontaktów PIAP oraz pośrednictwem agencji reklamowych zrzeszonych w Izbie. Adresatami badania jest kadra zarządzająca budżetami marketingowymi w polskich przedsiębiorstwach i instytucjach.

Celem kolejnego badania Polskie Izby Artykułów Promocyjnych jest sprawdzenie w jaki sposób zmieniła się pozycja gadżetów w tegorocznych planach marketingowych i jak artykuły promocyjne są postrzegane przez klienta końcowego

Chcemy po raz kolejny zweryfikować wizerunek gadżetu reklamowego jako środka promocji i jego status w wyborach klientów finalnych. Badanie pokazuje m.in. czy klienci doceniają efektywność artykułów promocyjnych, jakie gadżety wybierają i dlaczego, jakie kryteria przesądzają o ich wyborach. Badanie wyznacza więc pewien kierunek, w jakim powinny się rozwijać oferty artykułów promocyjnych – mówi Katarzyna Wojniak, Dyrektor Biura Zarządu PIAP.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych po zakończeniu badania rozlosuje atrakcyjne zestawy upominków reklamowych dla 10 osób, które wezmą udział w badaniu, polubią fun page PIAP w serwisie facebook.com, pozostawią swój adres e-mail w formularzu ankiety. Upominki zostaną wysłane zwycięzcom w czerwcu/lipcu br.

Wyniki badania PIAP zostaną przedstawione w drugiej połowie bieżącego roku.

Ankieta

Źródło: PIAP

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

"Adresatami badania jest kadra zarządzająca budżetami marketingowymi w polskich przedsiębiorstwach i instytucjach.
(...)
Chcemy po raz kolejny zweryfikować wizerunek gadżetu reklamowego jako środka promocji i jego status w wyborach klientów finalnych."

Nie rozumiem jak można nazwać odbiorcą finalnym tego, kto zamawia, a nie tego, kto dostaje.

avatar użytkownika
,

Odbiorcą jest ten kto kupuje - to co potem zrobi z kupionym produktem to jego sprawa - może rozdać, zakopać w ogródku albo ustawić sobie w szafce pod telewizorem.  

,

Ale w kontekście wspomnianej w tekście skuteczności, ten kto kupuje by zakopać lub rozdać, jest mało wiarygodnym źródłem informacji.

To tak, jakbyś pytał 'Świętego Mikołaja', czy prezenty które rozdał się podobały. Oczywistym jest, że będzie twierdził, że budziły zachwyt.
A to, że wylądowały w styczniu na Allegro, nie ma z podobaniem nic wspólnego.

Tym bardziej dziwi pytanie w instytucjach (w domyśle państwowych), o których wiadomo, że nie umieją gospodarzyć pieiędzmi i marnują mnóstwo środków.





  

avatar użytkownika
,

Widać PIAP zwraca się do tych członków "kadry" którzy dokonują wyboru gadżetów aby je rozdać, a nie zakopać. To oni są klientem końcowym w tym łańcuch i to ich należy pytać o kryteria wyboru. Chyba że wolałbyś zapytać obdarowanych dlaczego kadra wybrała dla nich takie a nie inne gifty?  

,

Wyobraź sobie, że jesteś dyrektorem. W 2014 wydałeś 50 tys. na gadżety.
Jeśli okazałyby się nieskuteczne, obcięto by Ci budżet 2015 o tę kwotę.

Chcesz mieć obcięty budżet?
Nie.
Więc przekonujesz, że gadżety sa skuteczne.

**
Jeśli miałbym badać skuteczność gadżetu jako nośnika reklamy, zdecydowanie zapytałbym tych, którzy tę informację reklamową rzekomo otrzymują za jego pomocą czyli użytkowników. Nie tych, którzy zapłacili i rozdali.

BTW
Mam kilka penów, otrzymanych przy różnych okazjach. Na większości z nich logo jest już wytarte i nie pamiętam od kogo je otrzymałem.
Jaka zatem jest ich skuteczność reklamowa?
  

avatar użytkownika
,

Chcesz pytać odbiorców reklamy jaka jest jej skuteczność? Odbiorców można przebadać przy użyciu specjalnych technik, ale nikt nie zbiera przecież danych o skuteczności na podstawie takich rozmów z odbiorcami. Rozmawiać można z kimś kto świadomie podejmuje decyzję o użyciu takiego lub innego nośnika reklamowego i być może w jakiś sposób kontroluje efekty.   

,

Na tej samej zasadzie wiarygodna jest ankieta wśród zamawiających.

Co mieliby w niej napisać?
Że wydają pieniądze na coś, co jest nikomu niepotrzebne i marnują w ten sposób środki finansowe?
  

avatar użytkownika
,

Dlaczego mieliby pisać pod Twoje dyktando?  

,

Mogą pisać co chcą, ale jako strona zainteresowana wynikami badań, w szczególności udowodnieniem skuteczności, są niewiarygodni.

Jak lekarz, który miałby sam siebie osądzić w sprawie o błąd lekarski.

  

avatar użytkownika
,

No tak - w tych kwestiach trzeba pytać się pacjentów. Oni się znają.  

,

Może wyjaśnię łopatologicznie - nie można być sędzią we własnej sprawie.

Zatem ten, kto wydaje kasę na bzdury, nie może oceniać sensowności wydawania tej kasy.
Chyba, że wydaje własną, prywatną pensję.


  

avatar użytkownika
,

Ale gdzie jest napisane, że autorzy badania pytali tych, którzy wydają kasę na bzdury? W treści notki nie ma nic na ten temat?  

Najnowsze w tym dziale

To już kolejny edukacyjny webinar, którego organizatorem jest agencja e-marketingowa Ideo Force. Tym razem wydarzenie będzie w pełni poświęcone tematyce UX. W jego trakcie uczestnicy otrzymają dawkę eksperckiej wiedzy z zakresu User Experience, którą będą mogli wykorzystać we własnym e-biznesie. Webinar odbędzie się 25 sierpnia o godz. 13.00 i będzie prowadzony na...
Rafał Wasyluk członkiem Rady Konsultacyjnej Marketingu i Transformacji Cyfrowej Akademii Leona Koźmińskiego
Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R, dołączył do grona członków Rady Konsultacyjnej Marketingu i Transformacji Cyfrowej Akademii Leona Koźmińskiego.
VMLY&R została sklasyfikowana jako Lider w najnowszym raporcie „The Forrester Wave: Marketing Creative And Content Services, Q3 2022”. VMLY&R, globalna agencja marketingowa zatrudniająca ponad 13000 osób na sześciu kontynentach, znalazła się wśród wybranych agencji zaproszonych przez firmę badawczą do udziału w ocenie. Agencja VMLY&R wykazała...
Kampania Aldi: Cośki idą do szkoły
„ALDI ma to COŚ do szkoły” to kolejna kampania taktyczna zrealizowana przez Opus B w ramach platformy komunikacji „ALDI ma to COŚ”.
Orion Media Group przystępuje do grona firm członkowskich IAB Polska
Do firm członkowskich IAB Polska przystąpiła firma ORION MEDIA GROUP - niezależny dom mediowy działający od 2013 roku w marketingu internetowym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764