logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PIAP walczy o pomoc dla branży reklamowej

  PR 25.11.2020, przeczytano 300 razy

Polska Izba Artykułów Promocyjnych zwróciła się z apelem do Prezesa Rady Ministrów, Mateusza Morawieckiego, o ujęcie branży reklamowej we wsparciu przedsiębiorstw poszkodowanych skutkami pandemii. Sektor reklamowy, m.in. jako ogniwo zamrożonej branży eventowej, konferencyjnej i targowej wyraźnie odczuwa następstwa regresu gospodarczego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/piap-walczy-o-pomoc-dla-branzy-reklamowej,389320,artykul.html

PIAP w swoim liście przedstawia trudną sytuację w branży, która jest pokłosiem zamrożenia wielu gałęzi gospodarki, spowolnieniem w pokrewnych branżach i wstrzymaniem lub odczuwalnym ograniczeniem budżetów marketingowych. Zauważalna jest m.in. mniejsza sprzedaży upominków reklamowych na potrzeby jubileuszy firmowych, czy gratyfikacji dla pracowników, którzy często pracują zdalnie. Izba zwraca uwagę, że problem dotyczy ogromnej liczby mikro i małych przedsiębiorców z branży reklamowej. Negatywne skutki pandemii COVID-19 po raz kolejny odczuł cały rynek reklamowy, a w szczególności producenci: medali i statuetek, toreb reklamowych, smyczy reklamowych, opasek eventowych, artykułów konferencyjnych, strojów maskotek, strojów dla promotorów, firmy świadczące usługi w postaci hostów i hostess. PIAP zauważa, że dla firm PKD 82.30.Z (Organizacja targów, wystaw i kongresów) przewidziana jest pomoc finansowa, niestety dla pozostałych firm żyjących wyłącznie z dostarczania usług i produktów reklamowych na wszelkie imprezy masowe już nie.

- Jest wiele firm, których działalność jest ściśle związana z branżą eventową, konferencyjną albo targową, niestety mają inny numer PKD – czytamy w liście do Premiera.

PIAP uzasadnia swoje stanowisko tym, że dla wielu tych mikro i małych firm samo zwolnienie z opłacania ZUS oraz postojowe na 3 m-ce, czy mikropożyczka, to ich być albo nie być. Podkreśla także, że pomoc oczekiwana jest według dotychczasowych zasad, czyli na podstawie spadków obrotów za dany okres prowadzenia działalności Gospodarczej.

Pismo Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych zostało także skierowane do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw Adama Abramowicza, Wiceprezesa Rady Ministrów Jarosława Gowina oraz Sekretarza Stanu Andrzeja Gut-Mostowy.

PISMO PIAP DO PREZESA RADY MINISTRÓW 25 LISTOPADA 2020[PDF]

Źródło: Polska Izba Artykułów Promocyjnych

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowe opakowania herbat marki Big-Active
Właśnie ruszyła kampania VOD herbat czarnych Big-Active – marki, która zrodziła się z prawdziwej pasji do herbaty. W swojej ofercie posiada m.in. najbardziej popularną czarną herbatę Pure Ceylon pochodzącą z najlepszych na świecie, cejlońskich plantacji. To właśnie tam jest zrywana i pakowana. Konsumenci deklarują, że z roku na rok spożywają coraz więcej herbaty...
Communication Unlimited dla Suzuki Boxing Night
Suzuki Motor Poland i Polski Związek Bokserski organizują wspólnie galę boksu olimpijskiego Suzuki Boxing Night IV. Za komunikację wizualną oraz informowanie o wydarzeniu w mediach społecznościowych odpowiedzialna jest agencja Communication Unlimited.
Awans w PR Inspiration
W agencji PR Inspiration Agnieszka Kurczych awansowała na stanowisko Senior PR Managera. Odpowiada za całościową obsługę w zakresie PR i social mediów wieloletnich klientów agencji z branży retail: Galerii Krakowskiej, Silesia City Center oraz centrum handlowego Forum Koszalin. Agnieszka Kurczych koordynuje pracę kilkuosobowego zespołu specjalistów z zakresu...
Dawid Borowiec nowym dyrektorem marketingu w Żywiec Zdrój
Jako nowy dyrektor marketingu Żywiec Zdrój, Dawid Borowiec pokieruje działaniami marki, w misję której wpisana jest troska o środowisko i zachęcanie ludzi, by pili zdrowiej.
Neuron Agencja PR rozpoczęła współpracę z EZRA UKSW – organizacją, która realizuje autorski model opieki środowiskowej w społeczności lokalnej na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764