logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PIAP znowu walczy o zmiany w podatkach

  PR 13.12.2018, przeczytano 615 razy
ilustracjastrzałka

Temat podniesienia limitów kwotowych na nieodpłatne przekazanie prezentów osobom trzecim od lat jest jednym z najważniejszych postulatów branży reklamowej. Pojawiła się realna szansa na zwrot w sprawie, ponieważ Ministerstwo Finansów prowadzi konsultacje podatkowe w kwestii wprowadzenia zmian legislacyjnych w zakresie rozliczania podatku od towarów i usług. Jak czytamy w zawiadomieniu Podsekretarza Stanu Pawła Gruza - Zmiany ułatwiłyby prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce, w szczególności w sektorze MŚP lub wsparłyby rozwój polskiej gospodarki. Brzmi optymistycznie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/piap-znowu-walczy-o-zmiany-w-podatkach,380516,artykul.html

PIAP od lat podejmuje działania na rzecz zniesienia uciążliwych limitów, apelując do Ministerstwa i lobbując wśród pokrewnych stowarzyszeń biznesowych. Przypomnijmy, że w Polsce większość upominków jest obciążona 23 proc. podatkiem VAT, co zwiększa koszty firm, jedynie nieopodatkowanymi prezentami są te o małej wartości – do 100 zł, jeśli prowadzona jest ewidencja obdarowanych, oraz do 10 zł, jeśli ewidencji nie ma. Są to jedne z najbardziej restrykcyjnych regulacji w Europie. Teraz jest szansa na zmiany, co mocno zmotywowało Izbę do ponownej walki. PIAP wystosował pismo do Podsekretarza Stanu, Pawła Gruza, z prośbą o uwzględnienie głosu Izby w konsultacjach podatkowych. W swojej propozycji zakłada podniesienie wspomnianych limitów kwotowych na nieodpłatne przekazywanie upominków w jednostkowej ceny przedmiotu do 200 zł, gdy prowadzona jest ewidencja obdarowanych i do 80 zł, gdy wspomnianego rejestru nie ma.

Polska branża reklamowa to prężny sektor szacowany na około 10 000 agencji reklamowych oraz około 1 000 głównych dostawców - firm, których działalność biznesowa napędza polską gospodarkę. Ułatwienie im prowadzenia działalności to droga do jeszcze większego rozwoju branży reklamowej oraz popularyzacji upominków reklamowych wśród klientów końcowych. Zmiany legislacyjne będą więc kołem zamachowym, które nada jeszcze większej dynamiki, co w ogólnym rachunku przełoży się na wpływy do budżetu Państwa. PIAP w swoim piśmie do sekretarza podkreślał także status upominku reklamowego jako cenionego narzędzia promocji (także promocji Polski), czego potwierdzeniem są ostatnie badania przeprowadzone na zlecenie Izby przez firmę IPSOS. Badanie pokazało również, że z materiałów reklamowych korzystają głównie małe i średnie firmy, dla których kampanie ATL są nieosiągalne finansowo. Limity na nieodpłatne przekazywanie upominków są także zaporą dla małych i średnich graczy w swobodnym korzystaniu z możliwości reklamowych. Zmiany legislacyjne będą więc dźwignią rozwojową zarówno dla firm z branży reklamowej jak i innych małych i średnich przedsiębiorstw, którą chcą korzystać z upominków.

PIAP swoje działania lobbingowe zamierza oprzeć także o synergię współpracy z pokrewnymi podmiotami gospodarczymi, co z pewności wzmocni głos we wspólnej sprawie. Swoje wsparcie zapowiedziała Krajowa Izba Gospodarcza, dzięki pośrednictwu Pana Zbigniewa Grzeszczuka. Żeby po raz kolejny podjąć walkę o zmiany w przepisach, zostanie przygotowana petycja, pod którą będą zbierane podpisy podczas spotkań w KIG oraz targów branżowych, a także wśród członków Izby. Działania lobbingowe będą realizowane także w innych instytucjach zarówno rządowych jak i pozarządowych.

Źródło: PIAP

www.piap-org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764