Koleżanki (i koledzy)! Zbliża się niechybnie ów piątek (bo pewnie będzie to piątek...) gdy zdecydujemy się wymienić interfejs serwisu na nowy. Od pewnego czasu wprowadzamy wiele drobnych udoskonaleń, których zapewne nikt nawet nie zauważa, ale dojrzeliśmy już chyba do grubszej zmiany obecnej wersji, rozwijanej od momentu wprowadzenia interfejsu responsywnego w początkach 2011 roku.
"Nowy" nie oznacza, że zmiany będą rewolucyjne - zależy nam, aby utrzymać charakter do jakiego przyzwyczailiśmy się przez lata. Chcemy jednak wrócić do nieco "lżejszej" stylistyki, jaką starsi bywalcy pamiętają być może sprzed wprowadzenia wersji mobilnej, poprawiając i upraszczając to co się przy okazji uda poprawić i uprościć. Myślimy też o korekcie stosowanych obecnie jednostek reklamowych i stopniowym odchodzeniu od obciążania interfejsu kolorowymi reklamami typu display na rzecz bardziej "natywnych" i mniej agresywnych wizualnie formatów typu "in-feed" czy "in-article". Sądzimy że okaże się to z pożytkiem tak dla naszych bywalców jak i reklamodawców.
Niezależnie od tego czy się ostatecznie na to zdecydujemy i jaki będzie finał tych prac, jest to okazja aby zapytać o uwagi dotyczące funkcjonalności interfejsu.
Zatem prośba - jeśli macie obserwacje/pomysły/sugestie dotyczące konstrukcji interfejsu - jest dobry moment aby o tym podyskutować i ew. wprowadzić je w życie. Być może korzystając z serwisu obserwujecie np.:
- miejsca, w których wyraźnie brakuje "pod ręką" jakichś danych lub opcji
- miejsca wymagające powtarzania zbędnych czynności, "przebijania" się bez potrzeby przez jakieś opcje
- miejsca niezrozumiałe, niepotrzebnie skomplikowane lub obciążone zbędnymi elementami
- działanie zaskakujące, niezgodne z oczekiwaniami
- miejsca szczególnie narażające na popełnianie błędów (obsługa formularzy itp.)
Będziemy wdzięczni za podzielenie się obserwacjami w tym wątku, lub bezpośrednio - kontaktując się na adres webmaster@signs.pl.
-----------------
Redakcja Signs.pl