logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Pięć polskich sieci afiliacyjnych, które warto znać

  PR 13.12.2022, przeczytano 403 razy

Programy afiliacyjne to popularny model marketingu internetowego, pozwalający na współpracę reklamodawców z wydawcami w ramach wspólnej sieci reklamowej. Niekwestionowanym liderem w tej dziedzinie jest Google, którego “adsy” wyświetlają się na milionach stron internetowych na całym świecie. Na rynku istnieje jednak wiele innych rozwiązań tego typu. Niektóre z nich stworzyli Polacy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/piec-polskich-sieci-afiliacyjnych%2C-ktore-warto-znac,398322,artykul.html

Zasada działania programów afiliacyjnych jest prosta. Wydawcy internetowi promują na swoich stronach, blogach lub profilach społecznościowych produkty i usługi wskazane przez reklamodawców, a łącząca ich sieć afiliacyjna dostarcza niezbędne narzędzia techniczne, pozwalające np. na optymalizację reklam i stron sprzedażowych. Reklamodawcy osiągają dzięki takiej współpracy założony cel marketingowy, a wydawcy zarabiają na wyświetlaniu reklam znajdujących się na ich stronach. Afiliacje mogą być rozliczane w modelach m.in. pay per click (prowizja za kliknięcie w link), pay per lead (prowizja np. za zapisanie się klienta do newslettera) lub pay per sale (prowizja za sprzedaż).

Największą siecią afiliacyjną na świecie jest Google Ads, ale polscy wydawcy stron internetowych mają do dyspozycji także kilka rodzimych rozwiązań tego typu. Poniżej przedstawiamy listę pięciu polskich programów afiliacyjnych, które warto poznać bliżej.

Allegro Polecam

Program afiliacyjny stworzony przez największy w Polsce serwis aukcji internetowych. Do sieci przystąpić może każdy posiadacz indywidualnego konta Allegro (z programu wyłączone są konta firmowe), a działanie programu polega na udostępnianiu w sieci linków polecających do określonych produktów. Jeśli wejście w link zwieńczone zostanie zakupem, wówczas Allegro wypłaci uczestnikowi programu nagrodę w wysokości 20 proc.  prowizji pobieranej od sprzedającego. Nagradzane są zakupy nie tylko poleconych produktów, lecz również innych, znajdujących się w tej samej kategorii.

Comperia Lead

Sieć afiliacyjna, której celem jest promocja produktów finansowych, usług pozabankowych i ubezpieczeń. To odpowiedni program dla stron zajmujących się tematyką około finansową, blogerów doradzających nt. finansów osobistych, wyboru kredytu czy ubezpieczenia. Po zarejestrowaniu w programie, wydawca może stworzyć stronę sprzedażową od podstaw lub umieścić w już istniejącym serwisie narzędzia, takie jak linki, banery, widgety ale też bardziej atrakcyjne dla odbiorcy treści, jak porównywarki produktów. Reklamodawcy obecni w programie to renomowane instytucje finansowe i pozabankowe: banki, fintechy, ubezpieczyciele. Wartość prowizji zależy od wysokości transakcji i jest naliczana od każdego formularza, który został poprawnie wypełniony i przesłany do ComperiaLead. Uczestnicy programu mogą również liczyć na indywidualne wsparcie konsultanta.

Travellead

Program przeznaczony dla wydawców internetowych z branży turystycznej. Sieć działa bez pośredników, dzięki czemu może zaproponować swoim partnerom prowizje sięgające 4 proc. wartości sprzedanej wycieczki. Właściciele stron mogą także zarobić dzięki sezonowym ofertom specjalnym i pozyskaniu do programu kolejnych wydawców. Najbardziej aktywni uczestnicy programu są nagradzani wyższymi stawkami prowizji.

PP Ceneo

Program związany z największą w naszym kraju porównywarką cen. Wśród wielu dostępnych formatów reklamowych, do dyspozycji wydawców są także kampanie dedykowane, kreacje niestandardowe i reklamy grupowane w kanały. Prowizja naliczana jest nie tylko za zakupy dokonane na stronie Ceneo, lecz także za przejście ze strony wydawcy do porównywarki, a następnie bezpośrednio do sklepu. Premiowane jest również pozyskanie nowych partnerów - jeśli dzięki linkowi wydawcy w programie zarejestruje się kolejny użytkownik, wówczas właściciel strony otrzyma 10 proc. wypracowanej przez niego prowizji.

WebePartners

Sieć dedykowana branży ecommerce. Prowadzący swoje strony, blogi czy media społecznościowe mogą zarabiać na polecaniu produktów dostępnych w sklepach internetowych. Korzystający z WebePartners wydawcy mają do dyspozycji nie tylko standardowe linki afiliacyjne, bannery lub widgety, lecz także narzędzia takie jak kody rabatowe czy WebeSklep. To ostatnie rozwiązanie pozwala na rozbudowanie oferty istniejącego sklepu lub stworzenie od podstaw nowej platformy, na której zostaną umieszczone produkty reklamodawców.

Jak zyskać zaufanie klientów i zarabiać na afiliacji?

Według badania przeprowadzonego przez firmę Kantar, w mijającym roku wzrósł wskaźnik Ad Equity, określający pozytywne postrzeganie reklam m.in. w internecie. Największą skutecznością cechowały się reklamy publikowane przez influencerów, na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się z kolei reklamy umieszczane w serwisach ecommerce, podcastach, profilach social media (format story oraz jego odpowiedniki) i serwisach streamujących muzykę. Jeśli zaś chodzi o najpopularniejsze wśród odbiorców reklam marki medialne, pierwszy w rankingu Kantar był Instagram, za którym uplasowały się Google, YouTube i TikTok.

Jakie wnioski z tych danych mogą wyciągnąć twórcy treści internetowych, zainteresowani sieciami afiliacyjnymi?

  • Po pierwsze, aby zarabiać na programach tego typu wcale nie trzeba posiadać strony internetowej - polecenia (w najróżniejszych formatach) umieszczać można równie dobrze w kanałach social media, filmach na YouTube czy podcastach.
  • Dużo ważniejsze od miejsca publikacji jest zdobycie przez autora zaufania odbiorców i przekonanie ich, że jest się w danej dziedzinie ekspertem. Pozwoli to zbudować duże grono stałych sympatyków, a tym samym zwiększyć szansę na zysk z afiliacji.
  • W budowaniu wiarygodności pomoże także polecanie tylko tych produktów i usług, które nawiązują do tematyki publikacji autora.
  • Bardzo ważne jest również to, aby promować wyłącznie znane sobie produkty, za których jakość możemy osobiście poręczyć. Wymaga to od wydawcy gruntownego zapoznania się ze specyfiką prezentowanych ofert, ale dzięki takiemu podejściu nie zawiedziemy zaufania, jakim obdarzyli nas użytkownicy serwisu lub profilu.
  • Dobrym zwyczajem jest również nagradzanie odbiorców, którzy skorzystali z poleceń afiliacyjnych i pozwolili serwisowi zarobić. Na ogół wystarczą zwykłe podziękowania, najbardziej aktywnym użytkownikom można się natomiast odwdzięczyć przy pomocy zniżki lub drobnego upominku.

Zastosowanie się do tych zasad pozwoli dotrzeć do dużej liczby odbiorców, wyeliminować z ich grona osoby zupełnie przypadkowe i zwiększyć dochody z afiliacji. Uwolni także od potencjalnych zarzutów nieuczciwość i sprzedaży produktów niskiej jakości.

Źródło: Profeina

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Algorytmy, sztuczna inteligencja, ciągłe rotowanie kanałami sprzedażowymi i wymyślanie koło na nowo. Praca marketingowca w 2023 roku to ciągłe stąpanie po cienkiej linii. Bo choć w reklamy internetowe klikamy coraz chętniej i sieć jest dla nas miejscem sprawdzania opinii i robienia zakupów, to nadal łatwo jest nas – odbiorców – zirytować niepotrzebnym...
Według prognoz Statista, światowe wydatki na reklamy mobilne do 2024 roku mogą osiągnąć nawet 400 mld USD. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność i dostępność urządzeń mobilnych, a także niebotyczne ilości pobieranych gier na świecie każdego dnia (55 mld[1] w samym 2021 roku) to właśnie środowisko mobile gamingowe wydaje się idealną przestrzenią dla marek, by...
POS - czym kuszą sklepy?
Dlaczego w sklepach stacjonarnych tak wiele spotykamy rozmaitych reklam, wysepek z produktami lub innych ekspozytorów produktów? Ponieważ właśnie tam rozgrywa się ostateczna bitwa o portfele klientów. A do tej walki coraz częściej zaprzęgana jest nowoczesna technologia.
AI: Czy copywriterzy będą musieli się przekwalifikować?
W jaki sposób tworzymy treści w Polsce? Według najnowszego badania platformy WhitePress, przeprowadzonego na ponad 500 SEO-wcach – nadal prym wiedzie samodzielne przygotowanie tekstów przez człowieka (76 proc.), choć specjaliści nie stronią również od korzystania z AI (42 proc). Czy proces ten będzie postępował i twórcy tekstów będą musieli się przekwalifikować? W czym...
Czym jest wzór przemysłowy i dlaczego warto go chronić?
Przedmiotem prawa własności przemysłowej są – oprócz m.in. znaków towarowych i patentów na wynalazki – również wzory przemysłowe. Czym jest wzór przemysłowy i dlaczego odgrywa tak ważną rolę w świecie mody i designu?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764