logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Pięć warunków skuteczności POS

  PR 30.08.2017, przeczytano 981 razy
ilustracja

POS czyli Point of Sale to materiały i narzędzia reklamowe wspierające sprzedaż. Należą one do działań BTL (ang. below the line), co oznacza, że nie są prezentowane w środkach masowego przekazu. POS to nośnik informacji, przyjmujący różne formy – od stojaków na ulotki przez podświetlane reklamy (tzw. lightboxy) po infokioski, czyli interaktywne boxy wyposażone w ekran dotykowy. Wszystko po to, żeby przyciągnąć wzrok klienta, skupić jego uwagę na displayu (bo tak również nazywamy POS) i w efekcie końcowym, nakłonić go do dokonania zakupu. Tylko jak to zrobić?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/piec-warunkow-skutecznosci-pos,33553,artykul.html

Świat marketingu i reklamy jest obecnie przepełniony konkurencją i rywalizacją, ponieważ wielu mamy aktorów na tej scenie. Problem w tym, że każdy z nich chce grać główną rolę, a więc reżyser musi go dostrzec, docenić oraz zainwestować w niego swój czas i starania.

Przekładając jednak tę teatralną metaforę na rynek reklamowy to sytuacja niewiele się zmienia. Aktorami są firmy walczące o klientów, sceną – rynek, a reżyser to nie kto inny, jak konsument, bo to właśnie on dyktuje warunki. Castingi do roli pierwszoplanowej odbywają się za każdym razem, gdy klient przekracza próg sklepu, a działaniem podejmowanym przez aktorów jest między innymi wykorzystywanie różnych rodzajów materiałów POS.

Materiały POS – Prezentują, Oferują, Sprzedają

Aby materiały POS działały na konsumenta, trzeba o nie odpowiednio zadbać. Nie tak łatwo jest nakłonić klienta, aby wydawał więcej pieniędzy lub wymienił sprawdzoną markę na coś nowego. Szczególnie problematyczne może to być dla detalistów oraz producentów towarów FMCG, tzw. szybkozbywalnych, czyli przykładowo produktów spożywczych i środków czyszczących. Właśnie do tych towarów najłatwiej się przyzwyczajamy, bo kupujemy je często.

Materiały POS mogą jednak zdziałać cuda. Tak naprawdę to nie są one niczym nowym, bo producenci od lat umieszczali na displayach towary będące w danym momencie w promocji. To, co jednak zdecydowanie uległo zmianie to fakt, że w dzisiejszych czasach i z teraźniejszymi możliwościami technicznymi sprzedawcy są w stanie przy pomocy marketingu point of sale zmaksymalizować zwrot kosztów inwestycji. Tylko trzeba wiedzieć, jak się do tego zabrać.

Displaye kluczem do wydajności

Istnieje pięć niezwykle ważnych warunków, które mogą sprawić, że displaye będą spełniać swoją rolę dużo lepiej niż do tej pory, a co za tym idzie – i zyski będą większe. A są to:

  • odpowiednia lokalizacja POS
  • displaye zaprojektowane oryginalnie
  • koncentracja na korzyściach dla konsumenta
  • personalizacja
  • i nieustanne zmiany.


Wystarczy zastosować się do tych pięciu zasad, a zyski prawdopodobnie zaczną rosnąć. Jeśli te reguły brzmią jeszcze trochę tajemniczo, to wyjaśnimy, o co w nich tak właściwie chodzi już w następnym wpisie. Nie przegapcie!

Źródło: POSperita

posperita.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764