logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Pieniądze, seks i władza - co napędza osoby po 50

  PR 17.07.2019, przeczytano 847 razy
ilustracjastrzałka

Wyobraźmy sobie planetę, na której mieszka grupa superbohaterów, którzy zamiast mocy jak postacie z Marvela, mają w sobie coś więcej. Tymi superbohaterami są osoby z pokolenia 50 – 70 latków, którzy są inni niż się wszystkim wydaje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pieniadze%2C-seks-i-wladza---co-napedza-osoby-po-50,383278,artykul.html

Skąd to wiadomo? Z badania „Power Generation. Pieniądze, seks i władza, co napędza osoby po 50.”, które na zlecenie  agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimited, przeprowadziła agencja badawczo-strategiczna Atena Research & Consulting.

- Mają wysoką siłę nabywczą, a jego przedstawiciele często zasiadają na najwyższych stanowiskach w firmach i władzach. Coraz bardziej koncentrują się na własnych potrzebach, są aktywni i dbają o zdrowie. Uwolnili się od ograniczających ich kompleksów i przeżywają drugą młodość również w swoich związkach – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited.

Dobrzy konsumenci

„Superbohaterowie 50+” potrafią zagiąć świat. Średnio czują się 11 lat młodziej, niż wskazywałaby na to ich metryki. 63 proc. ćwiczy, dba o siebie i zdrowo się odżywia. Z badania wynika, że 42 proc. osób spośród dzisiejszych 50 – 70 – latków jest zadowolona ze swojej sytuacji finansowej, a 68 proc. ocenia ją nawet jako stabilną, mocno na tę stabilizację pracując. Ponad połowa (53 proc.) podejmuje się dodatkowych prac w celach zarobkowych. Z kolei ponad 40 proc. wśród tych, którzy na emeryturze już są, podejmuje się prac dorywczych, a co czwarty deklaruje, że jest nadal aktywny zawodowo.

- Uważają, że pieniądze są nie tylko po to, aby płacić rachunki, ale przede wszystkim, by realizować marzenia. Coraz bardziej koncentrują się na sobie i mówią: „to nasze 5 minut”. 93 proc. uważa, że czas dla siebie jest ważny – mówi Agnieszka Brytan - Jędrzejowska, CEO Atena Research & Consulting.

Smart shopperzy

Przedstawiciele pokolenia Power Generation to dobrzy konsumenci, ale również świadomi smart shopperzy. 60 proc. badanych ma zadatki na hipsterów - śledzą trendy żywieniowe i robiąc zakupy, szukają produktów zdrowych, naturalnych i bez chemii.

Nawet mniej zamożni starają się, o ile pozwala im budżet, wybierać produkty o dobrej jakości. Z kolei lepiej sytuowani, którzy kupują produkty premium, chętnie korzystają z rozmaitych promocji. Większość (70 proc.) zaopatruje się w sprawdzonych, lokalnych miejscach (głównie osoby powyżej 60 roku życia i kobiety). Dla 59 proc. ważne jest czy produkty pochodzą od polskich producentów.

„Superbohaterom” po 50 – tce nieobcy jest im świat internetu. Co czwarty robi zakupy w sieci i to co najmniej raz w tygodniu kupując najczęściej: ubrania, sprzęt RTV/AGD, książki, kosmetyki i obuwie.

- Z naszego badania wynika, że nowoczesność, przebojowość i energia życiowa to domena nie tylko młodych osób, ale również pokolenia 50 – 70 latków. Zapomnijmy o nich jako kojarzonych z siwymi babciami czy dziadkami silversami. Pokolenie to ma moc, stąd też nasza nazwa Power Generation. Czas skończyć ze stereotypami, szczególnie że liczebnie jest to rosnąca grupa konsumentów – podsumowuje Agnieszka Brytan – Jędrzejowska.

Źródło: Communication Unlimited Sp. z o.o.

www.commu.pl

Dodatkowe informacje:

Informacja o badaniu:
Badanie „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, zrealizowała na zlecenie agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimitted agencja badawczo-strategiczna Atena Research & Consulting.
Badanie przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie marca i kwietnia 2019 r. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764