logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Pieniądze, seks i władza - co napędza osoby po 50

  PR 17.07.2019, przeczytano 248 razy
ilustracjastrzałka

Wyobraźmy sobie planetę, na której mieszka grupa superbohaterów, którzy zamiast mocy jak postacie z Marvela, mają w sobie coś więcej. Tymi superbohaterami są osoby z pokolenia 50 – 70 latków, którzy są inni niż się wszystkim wydaje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pieniadze%2C-seks-i-wladza---co-napedza-osoby-po-50,383278,artykul.html

Skąd to wiadomo? Z badania „Power Generation. Pieniądze, seks i władza, co napędza osoby po 50.”, które na zlecenie  agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimited, przeprowadziła agencja badawczo-strategiczna Atena Research & Consulting.

- Mają wysoką siłę nabywczą, a jego przedstawiciele często zasiadają na najwyższych stanowiskach w firmach i władzach. Coraz bardziej koncentrują się na własnych potrzebach, są aktywni i dbają o zdrowie. Uwolnili się od ograniczających ich kompleksów i przeżywają drugą młodość również w swoich związkach – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited.

Dobrzy konsumenci

„Superbohaterowie 50+” potrafią zagiąć świat. Średnio czują się 11 lat młodziej, niż wskazywałaby na to ich metryki. 63 proc. ćwiczy, dba o siebie i zdrowo się odżywia. Z badania wynika, że 42 proc. osób spośród dzisiejszych 50 – 70 – latków jest zadowolona ze swojej sytuacji finansowej, a 68 proc. ocenia ją nawet jako stabilną, mocno na tę stabilizację pracując. Ponad połowa (53 proc.) podejmuje się dodatkowych prac w celach zarobkowych. Z kolei ponad 40 proc. wśród tych, którzy na emeryturze już są, podejmuje się prac dorywczych, a co czwarty deklaruje, że jest nadal aktywny zawodowo.

- Uważają, że pieniądze są nie tylko po to, aby płacić rachunki, ale przede wszystkim, by realizować marzenia. Coraz bardziej koncentrują się na sobie i mówią: „to nasze 5 minut”. 93 proc. uważa, że czas dla siebie jest ważny – mówi Agnieszka Brytan - Jędrzejowska, CEO Atena Research & Consulting.

Smart shopperzy

Przedstawiciele pokolenia Power Generation to dobrzy konsumenci, ale również świadomi smart shopperzy. 60 proc. badanych ma zadatki na hipsterów - śledzą trendy żywieniowe i robiąc zakupy, szukają produktów zdrowych, naturalnych i bez chemii.

Nawet mniej zamożni starają się, o ile pozwala im budżet, wybierać produkty o dobrej jakości. Z kolei lepiej sytuowani, którzy kupują produkty premium, chętnie korzystają z rozmaitych promocji. Większość (70 proc.) zaopatruje się w sprawdzonych, lokalnych miejscach (głównie osoby powyżej 60 roku życia i kobiety). Dla 59 proc. ważne jest czy produkty pochodzą od polskich producentów.

„Superbohaterom” po 50 – tce nieobcy jest im świat internetu. Co czwarty robi zakupy w sieci i to co najmniej raz w tygodniu kupując najczęściej: ubrania, sprzęt RTV/AGD, książki, kosmetyki i obuwie.

- Z naszego badania wynika, że nowoczesność, przebojowość i energia życiowa to domena nie tylko młodych osób, ale również pokolenia 50 – 70 latków. Zapomnijmy o nich jako kojarzonych z siwymi babciami czy dziadkami silversami. Pokolenie to ma moc, stąd też nasza nazwa Power Generation. Czas skończyć ze stereotypami, szczególnie że liczebnie jest to rosnąca grupa konsumentów – podsumowuje Agnieszka Brytan – Jędrzejowska.

Źródło: Communication Unlimited Sp. z o.o.

www.commu.pl

Dodatkowe informacje:

Informacja o badaniu:
Badanie „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, zrealizowała na zlecenie agencji marketingu zintegrowanego Communication Unlimitted agencja badawczo-strategiczna Atena Research & Consulting.
Badanie przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie marca i kwietnia 2019 r. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

30. urodziny marki DKNY: kampania z udziałem Halsey i The Martinez Brothers
Jesień 2019 r. to pora 30. urodzin marki DKNY i jej podejścia do stylu. Zamiast spoglądać w przeszłość nowa kampania marki skupia się na tu i teraz, wykorzystując intensywne, wyraźne portrety rodzimych nowojorczyków Halsey i The Martinez Brothers. Fotografie wykonała Amy Troost, a stylistą był Carlos Nazario.
Historie, które uskrzydlają w kampanii promującej dawstwo szpiku
Po sukcesie kampanii edukacyjnej „Vs Życie” portal NOIZZ i Fundacja DKMS kontynuują współpracę, której celem jest popularyzowanie idei dawstwa szpiku. Nowa odsłona kampanii #niesamowiteuczucie oparta jest na historiach Dawców szpiku, którzy dali szansę na życie chorym, potrzebującym przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. W ramach akcji „To #niesamowiteuczucie...
Nowa rola CMO wymaga wsparcia technologicznego z obszaru zbierania i analizowania danych o kliencie końcowym.
Android 10: Nowy wygląd, nowe logo
W ciągu ostatniej dekady otwarta platforma Android umożliwiła rozwijającej się społeczności producentów i deweloperów, dotarcie ze swoimi urządzeniami i aplikacjami do użytkowników na całym świecie. Nasz system dostępny jest między innymi na telefonach, tabletach, zegarkach, telewizorach i w samochodach - łącznie na ponad 2,5 miliarda różnych urządzeń. Chcemy mieć...
Samsung: matryca światłoczuła 108 Mp do smartfonów
Firma Samsung Electronics zaprezentowała 108-megapikselową (Mp) matrycę światłoczułą Samsung ISOCELL Bright HMX, która jako pierwsza w branży przekracza granicę 100 milionów pikseli. To najnowsze rozwiązanie sprawia, że Samsung może poszerzyć ofertę matryc światłoczułych o wielkości piksela wynoszącej 0,8 μm z niedawno przedstawionej wersji o ultrawysokiej rozdzielczości...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764