logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50

  PR 13.06.2019, przeczytano 747 razy

Mają wysoką siłę nabywczą, świetnie odnajdują się w świecie nowych technologii, dysponują wolnym czasem, który inwestują w zainteresowania, dbają o swoje zdrowie, są aktywni i przeżywają drugą młodość. Wyniki badania „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50.” przeczą wszystkim stereotypom na ich temat.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pieniadze-seks-i-wladza-%E2%80%93-co-napedza-osoby-po-50,382872,artykul.html

Badanie przeprowadzone przez Communication Unlimited i Atena Research & Consulting pokazuje zupełnie inny obraz pokolenia 50-70 niż ten, który od lat jest utrwalony w świadomości społecznej.

- Wyobraźmy sobie planetę składającą się w ponad połowie z superbohaterów, którzy nie dysponują wydumanymi mocami postaci z Marvela, ale mają w sobie coś więcej. Tymi superbohaterami są osoby z pokolenia 50+, które są inne, niż się wszystkim wydaje. Mają niezwykłą umiejętność odnajdywania się w nowych warunkach, byli głównymi aktorami zmian wynikających z transformacji, a dzisiaj zbierają plony swoich wyborów, decyzji i postaw. Potrafią zagiąć świat. Średnio czują się 11 lat młodziej, niż wskazywałaby na to ich metryki i nie mają zamiaru udać się na zasłużony odpoczynek. Przeżywają drugą młodość, ochoczo podróżują po Polsce i świecie, są mistrzami komunikatorów internetowych i znają wszelkie nowinki kulinarne, które przybliżają ich do nieśmiertelności. Pokolenie to ma moc, dlatego nazwaliśmy je Power Generation – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO agencji reklamowej Communication Unlimited.

Przygotowany na podstawie badania kompleksowy raport dotyczący pokolenia 50-70 został podzielony na takie obszary jak: wartości i obawy, lifestyle i czas wolny, digitalizacja, konsumpcja i reklama, podróżowanie, aktywność zawodowa i rozwój osobisty, finanse oraz zdrowie. W raporcie wyodrębniono i szczegółowo opisano siedem typów psychograficznych generacji 50+, czyli postaw, zachowań i podejścia do życia.

- Dzięki metodologii będącej połączeniem badań etnograficznych oraz ilościowych wiemy, jak wygląda życie codzienne osób z grupy 50+. Oddaliśmy im głos. Byliśmy w ich domach, rozmawialiśmy z nimi, poznaliśmy ich sposób myślenia, styl życia, obawy, bolączki, pragnienia  i nadzieje – mówi Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO, Dyrektor Zarządzająca Atena Research&Consulting.

Polacy powyżej 50. roku życia, to bardzo liczna i niejednorodna grupa, ale większość z nich to dobrzy konsumenci, którzy mają najwyższą siłą nabywczą w Polsce. Warto ich dobrze poznać i dowiedzieć się jak do nich dotrzeć.

- My to wiemy i chcemy podzielić się tą wiedzą w naszym raporcie oraz podczas organizowanych przez nas warsztatów dla klientów z różnych branż – informuje Agnieszka Brytan – Jędrzejowska.

Źródło: Communication Unlimited

www.commu.pl

Dodatkowe informacje:

„Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50.” przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie marca i kwietnia 2019 r. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Obserwacja zachowań 450 tys. konsumentów w ponad 710 obiektach wykazała, że w I kwartale br. ruch w galeriach spadł o blisko 5% rdr. Natomiast odwiedzających było o niecały 1% mniej niż rok wcześniej. Częstotliwość wizyt zmniejszyła się rok do roku o ponad 4%, za to zwiększył się czas spędzany w tego typu placówkach. Ostatnio był średnio dłuższy o ponad 2...
Leasing uwolniony z papieru po 24 latach?
Czy umowę leasingu, podobnie jak umowę kredytu lub pożyczki, będzie można wreszcie zawrzeć elektronicznie? Jest projekt ustawy, który usuwa archaiczny nakaz zachowania formy pisemnej, obowiązujący od 2000 roku . Oszczędności z wyeliminowania papierowych umów leasingu mogą wynieść ok. 15 mln zł rocznie – szacuje Carsmile.
Co Polacy kupują przez internet? Trendy w e-commerce
Klienci, którzy przyzwyczaili się do kupowania w sieci, są w niej coraz aktywniejsi. W konsekwencji z roku na rok w wielu kategoriach poziom wydatków rośnie, a co za tym idzie, zwiększa się także wartość polskiego rynku e-commerce.
Zetki o Zetkach. Jakie jest pokolenie Zet w Polsce?
Roszczeniowi małolaci, którym nie chce się pracować, przyklejeni do smartfona i liczący się jedynie z opinią influencerów? O generacji Zet krąży wiele mitów. Co jest jednak najważniejsze dla osób urodzonych w latach 1997-2012? Jacy powinni być ich zdaniem pracodawcy? Na co najczęściej wydają pieniądze? Czy gromadzą...
Odczyt Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 52,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. wyższy w ujęciu kwartalnym i o 4,9 pkt. wyższy w ujęciu rocznym. Obecnie odnotowana wartość to najwyższy wynik od II kwartału 2021 roku (52,8 pkt.), a w ostatnich pomiarach zauważalny jest systematyczny wzrost wartości wskaźnika Barometru. Eksperci EFL zwracają także uwagę na rosnący już od roku...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764