logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50

  PR 13.06.2019, przeczytano 228 razy

Mają wysoką siłę nabywczą, świetnie odnajdują się w świecie nowych technologii, dysponują wolnym czasem, który inwestują w zainteresowania, dbają o swoje zdrowie, są aktywni i przeżywają drugą młodość. Wyniki badania „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50.” przeczą wszystkim stereotypom na ich temat.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pieniadze-seks-i-wladza-%E2%80%93-co-napedza-osoby-po-50,382872,artykul.html

Badanie przeprowadzone przez Communication Unlimited i Atena Research & Consulting pokazuje zupełnie inny obraz pokolenia 50-70 niż ten, który od lat jest utrwalony w świadomości społecznej.

- Wyobraźmy sobie planetę składającą się w ponad połowie z superbohaterów, którzy nie dysponują wydumanymi mocami postaci z Marvela, ale mają w sobie coś więcej. Tymi superbohaterami są osoby z pokolenia 50+, które są inne, niż się wszystkim wydaje. Mają niezwykłą umiejętność odnajdywania się w nowych warunkach, byli głównymi aktorami zmian wynikających z transformacji, a dzisiaj zbierają plony swoich wyborów, decyzji i postaw. Potrafią zagiąć świat. Średnio czują się 11 lat młodziej, niż wskazywałaby na to ich metryki i nie mają zamiaru udać się na zasłużony odpoczynek. Przeżywają drugą młodość, ochoczo podróżują po Polsce i świecie, są mistrzami komunikatorów internetowych i znają wszelkie nowinki kulinarne, które przybliżają ich do nieśmiertelności. Pokolenie to ma moc, dlatego nazwaliśmy je Power Generation – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO agencji reklamowej Communication Unlimited.

Przygotowany na podstawie badania kompleksowy raport dotyczący pokolenia 50-70 został podzielony na takie obszary jak: wartości i obawy, lifestyle i czas wolny, digitalizacja, konsumpcja i reklama, podróżowanie, aktywność zawodowa i rozwój osobisty, finanse oraz zdrowie. W raporcie wyodrębniono i szczegółowo opisano siedem typów psychograficznych generacji 50+, czyli postaw, zachowań i podejścia do życia.

- Dzięki metodologii będącej połączeniem badań etnograficznych oraz ilościowych wiemy, jak wygląda życie codzienne osób z grupy 50+. Oddaliśmy im głos. Byliśmy w ich domach, rozmawialiśmy z nimi, poznaliśmy ich sposób myślenia, styl życia, obawy, bolączki, pragnienia  i nadzieje – mówi Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO, Dyrektor Zarządzająca Atena Research&Consulting.

Polacy powyżej 50. roku życia, to bardzo liczna i niejednorodna grupa, ale większość z nich to dobrzy konsumenci, którzy mają najwyższą siłą nabywczą w Polsce. Warto ich dobrze poznać i dowiedzieć się jak do nich dotrzeć.

- My to wiemy i chcemy podzielić się tą wiedzą w naszym raporcie oraz podczas organizowanych przez nas warsztatów dla klientów z różnych branż – informuje Agnieszka Brytan – Jędrzejowska.

Źródło: Communication Unlimited

www.commu.pl

Dodatkowe informacje:

„Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50.” przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie marca i kwietnia 2019 r. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firmy rzadko decydują się na polubowne rozwiązywanie sporów
W Polsce alternatywne metody rozstrzygania sporów gospodarczych nie są specjalnie popularne. Przedsiębiorcy oddają do arbitrażu tylko ok. 200 spraw rocznie, podczas gdy na wokandę polskich sądów powszechnych co roku trafia nawet 2 mln spraw gospodarczych. W dużej mierze wynika to z faktu, że przedsiębiorcy o arbitrażu wiedzą stosunkowo niewiele. Opracowana właśnie przez Polskie...
Rekrutacja: obawy pracodawców o spowolnienie gospodarcze
W I kwartale polska gospodarka wciąż rozwijała się szybko na tle innych krajów, a prognozy na obecny i kolejny rok również przewidują wysokie, choć nie aż tak jak w 2018 roku, tempo wzrostu. Spowolnienie widać zarówno w pogorszeniu sytuacji przemysłu, jak i większej wstrzemięźliwości pracodawców w zatrudnianiu pracowników i przyznawaniu podwyżek. W wielu branżach...
Doprecyzowanie pojęcia wynalazku, eliminacja niejasności dot. ochrony praw własności przemysłowej, zwolnienie z opłat okresowych na wzory przemysłowe i znaki towarowe dla MŚP w początkowej fazie działania – to najważniejsze zmiany, jakie zakłada przyjęta przez Radę Ministrów nowela ustawy Prawo własności przemysłowej.
Czy osoba prywatna może wystawić fakturę VAT?
Osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej nie mają obowiązku prawnego wystawiania faktur VAT. Obowiązku takiego nie mają także przedsiębiorcy prowadzący tzw. małą rachunkowość, a więc wystawiający rachunki.
Zerowy PIT dla młodych: Co należy wiedzieć?
Zerowy PIT dla młodych to nowy pomysł, który według zapowiedzi ma obowiązywać od 1 sierpnia 2019 r. Propozycja ta określa nowe zwolnienie z podatku dochodowego dla osób młodych do 26 roku życia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764