logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50

  PR 13.06.2019, przeczytano 294 razy

Mają wysoką siłę nabywczą, świetnie odnajdują się w świecie nowych technologii, dysponują wolnym czasem, który inwestują w zainteresowania, dbają o swoje zdrowie, są aktywni i przeżywają drugą młodość. Wyniki badania „Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50.” przeczą wszystkim stereotypom na ich temat.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pieniadze-seks-i-wladza-%E2%80%93-co-napedza-osoby-po-50,382872,artykul.html

Badanie przeprowadzone przez Communication Unlimited i Atena Research & Consulting pokazuje zupełnie inny obraz pokolenia 50-70 niż ten, który od lat jest utrwalony w świadomości społecznej.

- Wyobraźmy sobie planetę składającą się w ponad połowie z superbohaterów, którzy nie dysponują wydumanymi mocami postaci z Marvela, ale mają w sobie coś więcej. Tymi superbohaterami są osoby z pokolenia 50+, które są inne, niż się wszystkim wydaje. Mają niezwykłą umiejętność odnajdywania się w nowych warunkach, byli głównymi aktorami zmian wynikających z transformacji, a dzisiaj zbierają plony swoich wyborów, decyzji i postaw. Potrafią zagiąć świat. Średnio czują się 11 lat młodziej, niż wskazywałaby na to ich metryki i nie mają zamiaru udać się na zasłużony odpoczynek. Przeżywają drugą młodość, ochoczo podróżują po Polsce i świecie, są mistrzami komunikatorów internetowych i znają wszelkie nowinki kulinarne, które przybliżają ich do nieśmiertelności. Pokolenie to ma moc, dlatego nazwaliśmy je Power Generation – mówi Elżbieta Wojtczak, CEO agencji reklamowej Communication Unlimited.

Przygotowany na podstawie badania kompleksowy raport dotyczący pokolenia 50-70 został podzielony na takie obszary jak: wartości i obawy, lifestyle i czas wolny, digitalizacja, konsumpcja i reklama, podróżowanie, aktywność zawodowa i rozwój osobisty, finanse oraz zdrowie. W raporcie wyodrębniono i szczegółowo opisano siedem typów psychograficznych generacji 50+, czyli postaw, zachowań i podejścia do życia.

- Dzięki metodologii będącej połączeniem badań etnograficznych oraz ilościowych wiemy, jak wygląda życie codzienne osób z grupy 50+. Oddaliśmy im głos. Byliśmy w ich domach, rozmawialiśmy z nimi, poznaliśmy ich sposób myślenia, styl życia, obawy, bolączki, pragnienia  i nadzieje – mówi Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, CEO, Dyrektor Zarządzająca Atena Research&Consulting.

Polacy powyżej 50. roku życia, to bardzo liczna i niejednorodna grupa, ale większość z nich to dobrzy konsumenci, którzy mają najwyższą siłą nabywczą w Polsce. Warto ich dobrze poznać i dowiedzieć się jak do nich dotrzeć.

- My to wiemy i chcemy podzielić się tą wiedzą w naszym raporcie oraz podczas organizowanych przez nas warsztatów dla klientów z różnych branż – informuje Agnieszka Brytan – Jędrzejowska.

Źródło: Communication Unlimited

www.commu.pl

Dodatkowe informacje:

„Power Generation. Pieniądze seks i władza – co napędza osoby po 50.” przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie marca i kwietnia 2019 r. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 815 osób w wieku 50-70 lat (reprezentatywność dla płci, przedziałów wiekowych, wykształcenia oraz wielkości zamieszkiwanych miejscowości). W badaniu jakościowym zrealizowano 24 pogłębione wywiady etnograficzne w domach i otoczeniu respondentów, uzupełnione 24 pamiętnikami etnograficznymi.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marketingowcy i media chcą walczyć z ad frauds i dezinformacją
W podpisanej deklaracji znajdują się między innymi informacje dotyczące skali problemu: według ośrodków i firm badawczych zajmujących się analizami internetu wartość reklamowych oszustw (ang. „digital ad frauds”) na globalnym rynku online w 2019 roku może przekroczyć 50 miliardów dolarów i zwiększa się z roku na rok o około 20%.
Czego mały biznes oczekuje od rządzących?
Mały biznes liczy przede wszystkim na niższe podatki i składki ZUS oraz uproszczenie przepisów. Tymczasem warunki do prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce są trudne, a w ciągu ostatnich trzech lat jeszcze się pogorszyły – wynika z Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy inFakt.
Zmiana w podatku dochodowym - co oznacza dla przedsiębiorców?
Od wtorku 1 października 2019 roku obowiązuje nowa skala podatkowa. Zmiany przede wszystkim polegają na obniżeniu progu podatkowego z 18% na 17%, ale przy kwocie granicznej bez zmian. Dodatkowo zwiększone zostaną: kwota wolna od podatku oraz koszty uzyskania przychodów dla pracowników. Co w praktyce oznaczają powyższe rozwiązania, wyjaśnia ekspertka z kancelarii prawnej...
Niestabilność przepisów daje się we znaki przedsiębiorcom
Stabilność regulacyjna to kluczowy czynnik wpływający na poziom inwestycji przedsiębiorstw. Tymczasem w ciągu ostatniej kadencji Sejmu prawo podatkowe było nowelizowane ponad 70 razy, energetyczne – 36 razy. Aż ¼ ustaw istotnych dla przedsiębiorców w ogóle nie była im znana przed wpłynięciem do Sejmu, a średnio jedna na trzy była uchwala w pośpiechu – podkreślają...
Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy do życia niezbędne było jedynie schronienie, pożywienie, zdrowie oraz praca. We współczesnym świecie ta lista potrzeb diametralnie się zmienia ponieważ, jak wynika z „The Future of Entertainment Prosumer Report”, aż 83 proc. respondentów jest zdania, że  rozrywka stała się dziś podstawową potrzebą człowieka. Można zaryzykować...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764