logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pieniądze w związkach tematem kampanii edukacyjnej #Coztąkasą

  PR 05.12.2023, przeczytano 235 razy

Pieniądze to wrażliwy temat w związkach, ale nie muszą być przyczyną nieporozumień. Wiele zależy od tego, jak i czy w ogóle rozmawiamy o naszych dochodach, wydatkach i zobowiązaniach. Aby to ułatwić, powstała kampania społeczna #CoZTąKasą – Jak rozmowy o kasie wpływają na nasze relacje? Ma ona na celu podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji finansowej i finansów osobistych. Ta kampania to kolejny wspólny projekt Banku BNP Paribas i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pieniadze-w-zwiazkach-tematem-kampanii-edukacyjnej-coztakasa,402346,artykul.html

Bank BNP Paribas stale działa na rzecz poprawy edukacji finansowej w Polsce i regularnie współpracuje z różnymi Partnerami w tym zakresie. Kampania #CoZTąKasą to kolejny krok na drodze do zwiększania świadomości finansowej społeczeństwa, a szczególnie poprawy komunikacji na tematy związane z pieniędzmi w związkach. W ramach kampanii, prowadzonej razem z Fundacją Sukces Pisany Szminką, przeprowadzono badanie na temat postrzegania pieniędzy i ich wpływu na relacje wśród reprezentatywnej próby 1000 Polek i Polaków. Co piątej badanej osobie pieniądze kojarzą się z zakupami, wydatkami, opłatami czy rachunkami. Niemal połowa, myśląc o pieniądzach, odczuwa niepokój, a co dziesiąty ma długi, o których nie wie partner lub partnerka. Taki sam procent respondentów zakończył związek przez konflikt na tle finansowym. Co więcej, aż 20% badanych straciło w przeszłości przyjaciela przez konflikt o pieniądze, a 25% kontakt z członkiem rodziny. Oznacza to jedno – aby uniknąć takich sytuacji, konieczna jest w tym obszarze edukacja.

- Finanse osobiste to nie tylko kwestia liczb, ale także emocji i relacji. Wiemy, że dysproporcja zarobków może być źródłem napięć i niezadowolenia w związkach. Ponadto, z badania wynika, że nie zawsze jesteśmy szczerzy z naszym partnerem czy partnerką co do wydatków czy zaległości finansowych, a to może być powodem późniejszych nieporozumień. Bank BNP Paribas, jako bank zmieniającego się świata, działa na wielu frontach, by doprowadzić do pozytywnych przemian w sposobie, w jaki rozmawiamy o pieniądzach z naszymi bliskimi. Dlatego z przyjemnością dołączyliśmy do kampanii #CoZTąKasą, która porusza ten ważny, ale często pomijany temat. Wierzymy, że nasze działania przyczynią się do zwiększenia kompetencji finansowych i poprawy dialogu z rodziną, przyjaciółmi i w związkach – mówi Izabela Tworzydło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas.

W ramach kampanii #CoZTąKasą powstaną podcasty, artykuły i materiały w mediach społecznościowych, które będą dostępne na stronie internetowej kampanii oraz na profilach Banku BNP Paribas i Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką na Facebooku i Instagramie. Będę one wyjaśniały jak właściwie porozumiewać się z bliskimi i motywowały do budowania zdrowych nawyków finansowych. Wszystko po to, aby lepiej radzić sobie z zarządzaniem pieniędzmi.

Edukacja finansowa to nie tylko nauka o pieniądzach, ale także o sobie i swoich celach. To umiejętność, która pomaga nam być niezależnymi i spełniać marzenia. W Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką od ponad 10 lat wspieramy kobiety i młodzież w ich rozwoju osobistym i zawodowym, dostarczając im fachowej wiedzy i inspiracji. Od lat współpracujemy także z Bankiem BNP Paribas, który podziela naszą misję. Dlatego nie wyobrażaliśmy sobie lepszego partnera dla projektu #CoZTąKasą. Razem stworzyliśmy projekt, który dostarczy ciekawych i praktycznych informacji na temat finansów. Zapraszamy wszystkich do śledzenia naszych materiałów i dołączenia do dyskusji na ten temat – mówi Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukces Pisany Szminką.

Bank BNP Paribas oprócz tej kampanii realizuje inne projekty w obszarze edukacji finansowej, skierowane do różnych grup wiekowych, w tym m.in. program "Misja Kieszonkowe". Ten projekt to innowacyjna i pierwsza w Polsce kampania, która wykorzystuje kieszonkowe jako praktyczne narzędzie wprowadzania dzieci w świat samodzielnych finansów. W ramach tego projektu zostały opracowane specjalne materiały edukacyjne dla dzieci i młodzieży do wykorzystania podczas zajęć lekcyjnych. Co więcej, pracownicy banku chętnie angażują się w podobne inicjatywy i sami wykorzystują materiały przygotowane przez Bank BNP Paribas, prowadząc edukacyjne zajęcia. W roku szkolnym 2022/2023 bankowi eksperci przeprowadzili lekcje aż dla 7401 osób w Polsce. Dodatkowo, w ramach programu BAKCYL, który jest koordynowany przez Warszawski Instytut Bankowości, pracownicy banku angażują się jako wolontariusze i pełnią rolę nauczycieli, przekazując młodym ludziom wiedzę z zakresu finansów. Bank BNP Paribas dba również o edukację finansową najmłodszych, dla których pod koniec października tego roku otworzył swój oddział w miniciti – przestrzeni edukacyjno-rozrywkowej, gdzie dzieci mogą bawić się i uczyć podstaw bankowości.

Źródło: Bank BNP Paribas

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kompaktowy aparat cyfrowy Fujifilm X100VI
Fujifilm X100VI oferuje nie tylko najnowszą matrycę światłoczułą i najnowocześniejszy procesor przetwarzania obrazu. Jest również pierwszym przedstawicielem serii X100 wyposażonym w układ stabilizacji obrazu w korpusie.
Fielmann z nową odsłoną kampanii „Widzimy Twoje potrzeby”
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 przygotowała dla marki Fielmann nową odsłonę kampanii wizerunkowej „Widzimy Twoje potrzeby“. W jej ramach zobaczymy nową komunikację w kanałach digital, w tym kontynuację serii reklam pod hasłem „Za okularami“ oraz działania promocyjne. Kampania potrwa do końca marca. Za mediaplan kampanii odpowiada Zenith...
Boris Manev dyrektorem ds. zrównoważonego rozwoju w Epson Europe
Nominat zamierza przyspieszyć ewolucję marki Epson w stronę zrównoważonego rozwoju i zwiększać wartość oferowanych przez nią w tym zakresie technologii.
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg i podpisała umowę z Frito Lay Poland, spółką należącą do PepsiCo - jednego z największych na świecie producentów napojów i słonych przekąsek. Agencja przygotuje działania kampanijne dla marek Lay’s Max i Doritos.
Fritz-kola doskonali wizerunek
fritz-kola, pionier na niezależnej scenie napojów typu kola, od 1 kwietnia 2024 r. będzie przyciągać konsumentów w Polsce i za granicą świeżym, nowoczesnym wyglądem. We współpracy z brytyjską agencją projektową Robot Food i ilustratorem Chrisem Mitchellem, marka wprowadza nowe, wyraziste logo. Unowocześnia także wygląd lemoniad fritz-limo oraz uzupełnia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764