logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwsi dziennikarze firmowi w Polsce

  PR 06.12.2019, przeczytano 548 razy
ilustracjastrzałka

Tytuł dziennikarza prasowego oraz legitymacje prasowe przyznał swoim pracownikom koncern farmaceutyczny Gedeon Richter Polska, wydawca magazynu firmowego „Richter Life”. Otrzymali je członkowie zespołu redakcyjnego, którzy tworzą magazyn dla pracowników ukazujący się od ponad 8 lat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsi-dziennikarze-firmowi-w-polsce,385004,artykul.html

Po raz pierwszy w Polsce, wydawca prasy firmowej przyznał swoim pracownikom legitymację prasową, która potwierdza fakt wykonywania pracy dziennikarza firmowego. Aż siedemnaście osób otrzymało legitymacje dziennikarskie. Są to pracownicy Działu Public Relations, a także specjaliści i eksperci z różnych obszarów spółki, m. in. laboratoriów, produkcji, HR czy logistyki. Od wielu lat piszą teksty, robią zdjęcia i tworzą infografiki, które są publikowane w magazynie „Richter Life” i w intranecie firmowym. Ostatnio, przez 2 lata z rzędu, magazyn zdobył złoto w konkursie magazynów firmowych Content Marketing Awards.

– Inwestujemy w naszych dziennikarzy. To grupa liderów opinii, bardzo ważna w komunikacji wewnętrznej. Ich warsztat i magazyn, który tworzą były już kilkukrotnie nagradzane. Zdajemy jednak sobie sprawę, że zdobywanie i utrzymanie uwagi czytelników magazynu firmowego jest coraz trudniejsze. Dlatego cały czas podnosimy poziom publikacji, a tytułem dziennikarza firmowego podkreślamy wagę pracy redakcyjnej naszych pracowników. Rzetelna informacja, na której nam zależy, to wartość i atut w komunikacji każdej firmy – powiedziała Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych

– W Europie Zachodniej zawód dziennikarza firmowego jest uznany od wielu lat i figuruje w oficjalnej klasyfikacji zawodów. Na uczelniach można wybrać specjalizację „Dziennikarstwo firmowe”, można też studiować ten kierunek na studiach podyplomowych.  W Polsce dziennikarze firmowi są niedoceniani, choć są jednym z filarów komunikacji firmowej. Z jednej strony, wykonują typową pracę dziennikarza, która polega na zbieraniu, hierarchizacji i przekazywaniu informacji oraz opinii swoim czytelnikom. Z drugiej strony, wykonują zadania z zakresu komunikacji firmowej, jakie nakłada na nich organizacja – mówi Krzysztof Urbanowicz, ekspert z zakresu dziennikarstwa, komunikacji i marketingu, który opracował specjalny program szkoleniowy dla dziennikarzy firmowych z Gedeon Richter.

Program szkoleń pod nazwą „Jak pisać, by być czytanym” składał się z serii szkoleń z zakresu nowoczesnych technik pisania informacji, technik pisania krótko i zwięźle oraz dynamicznych gatunków dziennikarstwa, jak wywiad i sylwetka. Umiejętności, które nabyli podczas szkoleń dziennikarze firmowi pomogą m. in. w komunikacji nowego systemu wartości, na którym opiera się kultura organizacyjna wdrażana przez Gedeon Richter.

Źródło: Gedeon Richter

www.gedeonrichter.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salon „Rzeczpospolitej” promuje polskie wzornictwo w Karpaczu
Tegoroczne XXXIII Forum Ekonomiczne w Karpaczu, odbywające się w dniach 3-5 września 2024 roku, stało się miejscem wyjątkowej współpracy pomiędzy "Rzeczpospolitą" a Instytutem Wzornictwa Przemysłowego (IWP). W ramach tego prestiżowego wydarzenia, które gromadzi liderów biznesu, polityki i nauki z całego świata, stworzono unikalną przestrzeń. Jest to jedyna tego rodzaju...
Andrzej Rybiński z audycją w Radiu Pogoda
We września do zespołu redakcyjnego Radia Pogoda dołączył Andrzej Rybiński. Można go usłyszeć w codziennej audycji „Najpiękniejsze melodie Andrzeja Rybińskiego w Radiu Pogoda".
Anna Kiedrzynek w zespole podcastowym TOK FM
Anna Kiedrzynek dołączyła do zespołu podcastowego Radia TOK FM. Będzie tworzyć podcastowe cykle dokumentalne i reporterskie.
Jesienne ramówki stacji Grupy Eurozet
2 września w stacjach Grupy Eurozet wystartowały jesienne ramówki. Radio ZET, Radio TOK FM, Antyradio, Radio Pogoda, Rock Radio i Chillizet powróciły do sprawdzonych pozycji programowych dobrze znanych słuchaczom sprzed wakacji. Nie brakuje nowych elementów odświeżających pasma i akcji specjalnych. Najwięcej nowości usłyszymy na antenach...
Nowa odsłona Czerwonego Telefonu Radia ZET
2 września Radio ZET wróciło z komunikacją kultowego Czerwonego Telefonu, który zyskał nowe funkcje i możliwości. Dzięki nim każda osoba, chcąca przekazać stacji newsy i ciekawe informacje, będzie mogła to zrobić w prosty sposób i w dowolnej formie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764