logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwsi dziennikarze firmowi w Polsce

  PR 06.12.2019, przeczytano 238 razy
ilustracjastrzałka

Tytuł dziennikarza prasowego oraz legitymacje prasowe przyznał swoim pracownikom koncern farmaceutyczny Gedeon Richter Polska, wydawca magazynu firmowego „Richter Life”. Otrzymali je członkowie zespołu redakcyjnego, którzy tworzą magazyn dla pracowników ukazujący się od ponad 8 lat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsi-dziennikarze-firmowi-w-polsce,385004,artykul.html

Po raz pierwszy w Polsce, wydawca prasy firmowej przyznał swoim pracownikom legitymację prasową, która potwierdza fakt wykonywania pracy dziennikarza firmowego. Aż siedemnaście osób otrzymało legitymacje dziennikarskie. Są to pracownicy Działu Public Relations, a także specjaliści i eksperci z różnych obszarów spółki, m. in. laboratoriów, produkcji, HR czy logistyki. Od wielu lat piszą teksty, robią zdjęcia i tworzą infografiki, które są publikowane w magazynie „Richter Life” i w intranecie firmowym. Ostatnio, przez 2 lata z rzędu, magazyn zdobył złoto w konkursie magazynów firmowych Content Marketing Awards.

– Inwestujemy w naszych dziennikarzy. To grupa liderów opinii, bardzo ważna w komunikacji wewnętrznej. Ich warsztat i magazyn, który tworzą były już kilkukrotnie nagradzane. Zdajemy jednak sobie sprawę, że zdobywanie i utrzymanie uwagi czytelników magazynu firmowego jest coraz trudniejsze. Dlatego cały czas podnosimy poziom publikacji, a tytułem dziennikarza firmowego podkreślamy wagę pracy redakcyjnej naszych pracowników. Rzetelna informacja, na której nam zależy, to wartość i atut w komunikacji każdej firmy – powiedziała Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych

– W Europie Zachodniej zawód dziennikarza firmowego jest uznany od wielu lat i figuruje w oficjalnej klasyfikacji zawodów. Na uczelniach można wybrać specjalizację „Dziennikarstwo firmowe”, można też studiować ten kierunek na studiach podyplomowych.  W Polsce dziennikarze firmowi są niedoceniani, choć są jednym z filarów komunikacji firmowej. Z jednej strony, wykonują typową pracę dziennikarza, która polega na zbieraniu, hierarchizacji i przekazywaniu informacji oraz opinii swoim czytelnikom. Z drugiej strony, wykonują zadania z zakresu komunikacji firmowej, jakie nakłada na nich organizacja – mówi Krzysztof Urbanowicz, ekspert z zakresu dziennikarstwa, komunikacji i marketingu, który opracował specjalny program szkoleniowy dla dziennikarzy firmowych z Gedeon Richter.

Program szkoleń pod nazwą „Jak pisać, by być czytanym” składał się z serii szkoleń z zakresu nowoczesnych technik pisania informacji, technik pisania krótko i zwięźle oraz dynamicznych gatunków dziennikarstwa, jak wywiad i sylwetka. Umiejętności, które nabyli podczas szkoleń dziennikarze firmowi pomogą m. in. w komunikacji nowego systemu wartości, na którym opiera się kultura organizacyjna wdrażana przez Gedeon Richter.

Źródło: Gedeon Richter

www.gedeonrichter.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

AB Europe Virtual Programmatic Day w listopadzie
Przed nami największa konferencja programatyczna - Virtual Programmatic Day, organizowane przez IAB Europe.
Telewizja Polsat, dzięki transakcji z Grupą ZPR Media, została większościowym udziałowcem spółki Spektrum TV Sp. z o.o., nadawcy kanałów Fokus TV i Nowa TV. Dotychczas Telewizja Polsat posiadała poniżej 50% udziałów (49,48%).
Morizon.pl i Gratka.pl, czołowe serwisy ogłoszeniowe w Polsce, działające w strukturach Ringier Axel Springer Media wprowadzają wspólną ofertę dla pośredników nieruchomości. Dzięki uruchomieniu nowych usług ogłoszeniodawcy zyskają możliwość dotarcia nawet do 90 proc. aktywnych użytkowników polskiego internetu.
Ringier Axel Springer Polska została członkiem Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce, która jest wiodącym głosem dla zagranicznych inwestorów w Polsce. Organizacja składa się z ponad 360 firm reprezentujących szeroką gamę sektorów, które zainwestowały w Polsce ponad 236 mld złotych i zatrudniają ponad 260 tysięcy pracowników. American Chamber of Commerce od 30 lat aktywnie...
WP Pilot rusza z kampanią wizerunkową
Hasłem przewodnim jesiennej kampanii wizerunkowej platformy do odbioru tradycyjnej telewizji w wersji online jest „WP Pilot – Nowy sposób na telewizję bez kabla”. W centrum działań promocyjnych jest spot wideo z udziałem brand hero marki, różowego pączka.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764