logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwsi dziennikarze firmowi w Polsce

  PR 06.12.2019, przeczytano 523 razy
ilustracjastrzałka

Tytuł dziennikarza prasowego oraz legitymacje prasowe przyznał swoim pracownikom koncern farmaceutyczny Gedeon Richter Polska, wydawca magazynu firmowego „Richter Life”. Otrzymali je członkowie zespołu redakcyjnego, którzy tworzą magazyn dla pracowników ukazujący się od ponad 8 lat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsi-dziennikarze-firmowi-w-polsce,385004,artykul.html

Po raz pierwszy w Polsce, wydawca prasy firmowej przyznał swoim pracownikom legitymację prasową, która potwierdza fakt wykonywania pracy dziennikarza firmowego. Aż siedemnaście osób otrzymało legitymacje dziennikarskie. Są to pracownicy Działu Public Relations, a także specjaliści i eksperci z różnych obszarów spółki, m. in. laboratoriów, produkcji, HR czy logistyki. Od wielu lat piszą teksty, robią zdjęcia i tworzą infografiki, które są publikowane w magazynie „Richter Life” i w intranecie firmowym. Ostatnio, przez 2 lata z rzędu, magazyn zdobył złoto w konkursie magazynów firmowych Content Marketing Awards.

– Inwestujemy w naszych dziennikarzy. To grupa liderów opinii, bardzo ważna w komunikacji wewnętrznej. Ich warsztat i magazyn, który tworzą były już kilkukrotnie nagradzane. Zdajemy jednak sobie sprawę, że zdobywanie i utrzymanie uwagi czytelników magazynu firmowego jest coraz trudniejsze. Dlatego cały czas podnosimy poziom publikacji, a tytułem dziennikarza firmowego podkreślamy wagę pracy redakcyjnej naszych pracowników. Rzetelna informacja, na której nam zależy, to wartość i atut w komunikacji każdej firmy – powiedziała Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych

– W Europie Zachodniej zawód dziennikarza firmowego jest uznany od wielu lat i figuruje w oficjalnej klasyfikacji zawodów. Na uczelniach można wybrać specjalizację „Dziennikarstwo firmowe”, można też studiować ten kierunek na studiach podyplomowych.  W Polsce dziennikarze firmowi są niedoceniani, choć są jednym z filarów komunikacji firmowej. Z jednej strony, wykonują typową pracę dziennikarza, która polega na zbieraniu, hierarchizacji i przekazywaniu informacji oraz opinii swoim czytelnikom. Z drugiej strony, wykonują zadania z zakresu komunikacji firmowej, jakie nakłada na nich organizacja – mówi Krzysztof Urbanowicz, ekspert z zakresu dziennikarstwa, komunikacji i marketingu, który opracował specjalny program szkoleniowy dla dziennikarzy firmowych z Gedeon Richter.

Program szkoleń pod nazwą „Jak pisać, by być czytanym” składał się z serii szkoleń z zakresu nowoczesnych technik pisania informacji, technik pisania krótko i zwięźle oraz dynamicznych gatunków dziennikarstwa, jak wywiad i sylwetka. Umiejętności, które nabyli podczas szkoleń dziennikarze firmowi pomogą m. in. w komunikacji nowego systemu wartości, na którym opiera się kultura organizacyjna wdrażana przez Gedeon Richter.

Źródło: Gedeon Richter

www.gedeonrichter.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764