logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwsza, testowa analiza Digital OOH w oparciu o dane z badania Mediapanel

  PR 30.11.2022, przeczytano 260 razy
ilustracjastrzałka

Gemius na konferencji Data Driven Digital OOH zaprezentował wyniki testowej analizy zasięgu ekranów cyfrowych w przestrzeni miejskiej. Z danych wynika, że nośniki DOOH AMS generują łącznie 72,6% zasięgu liczonego dla ogólnopolskiej populacji 7 – 75 i mierzonego wskaźnikiem OTS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsza%2C-testowa-analiza-digital-ooh-w-oparciu-o-dane-z-badania-mediapanel,398187,artykul.html

Testową analizą objęto wszystkie typy nośników cyfrowych AMS, lidera rynku reklamy Out-of-Home w Polsce: Digital Citylight, Digital Cityscreen, Digital Indoor w galeriach handlowych, kanał Move TV w klubach fitness oraz ekrany bankomatów.

Premierowa prezentacja wyników miała miejsce podczas drugiej odsłony konferencji Data-Driven Digital OOH, zorganizowanej 24 listopada br. przez AMS. Według metodologii Gemiusa mierzony wskaźnikiem OTS, czyli liczbą unikalnych przejść obok nośnika, miesięczny zasięg DOOH AMS wyniósł 72,6 proc. Charakter i precyzja danych pozwalają ocenić też średnią odległość respondenta od konkretnego nośnika digitalowego. W przypadku odległości poniżej 10 m - zasięg wyniósł 54,28 proc., a 50 m - aż 66,93 proc.

Mediapanel Gemiusa umożliwia również określanie profili behawioralnych potencjalnej widowni DOOH na podstawie analizy ścieżek przemieszczania się uczestników badania.

— Analiza gromadzonych danych pozwala budować Customer Journey, a więc określić całodniowy rytm życia reprezentanta danej grupy celowej, a także profile behawioralne widowni DOOH, które obok demografii stanowią kluczową wartość z punktu widzenia reklamodawców. To przełom w badaniu zasięgu DOOH AMS — mówi Waldemar Kruk, Head of Business Intelligence w AMS.

Mediapanel opiera się na pasywnym pomiarze konsumpcji mediów, nie zaś deklaracjach ankietowych. Paneliści wyposażeni są w urządzenia mobilne, które dokładnie analizują konsumpcję mediów w różnych jej aspektach. Bazę danych tworzy łącznie 2500 panelistów rekrutowanych do badania według zmiennych, które mają odzwierciedlać strukturę Polaków w wieku 7-75 lat.

— Od dawna mówi się o roli, jaką w życiu konsumentów odgrywa tzw. trzecie miejsce, czyli przestrzeń publiczna, w której poza pracą i domem spędzamy coraz więcej czasu.  Oprogramowanie Gemiusa w smartfonach panelistów przesyła zaszyfrowane sygnały z ich bezpośredniego otoczenia, a także dane z GPS-ów i popularnych sieci wifi. Dzięki temu możemy bardzo precyzyjne zbadać, gdzie, jak długo i w sąsiedztwie jakich mediów przebywali w danym czasie paneliści — wyjaśnia Jarosław Pawlak, Product Owner w Gemiusie.

W przypadku popularnych kanałów telewizyjnych okazuje się, że ich odbiór w przestrzeni miejskiej może dotyczyć 7-10 proc. całego czasu stacji. Analogicznie, na podstawie dokładnych i regularnie dostarczanych danych lokalizacyjnych respondentów oraz mapy poszczególnych nośników OOH, można zmierzyć zasięg kampanii outdoorowych.

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W środę, 1 lutego wystartowała Akademia Biznesu money.pl. To nowa platforma z eksperckimi treściami podzielonymi na ścieżki tematyczne, które obejmują: zarządzanie, prawo, technologie oraz rynek e-commerce. W ramach Akademii organizowane będą też m.in. warsztaty, webinary i autorskie konferencje dla zainteresowanych tematami związanymi z rozwojem biznesu, kariery czy...
W TVN Warner Bros. Discovery 2022 rok obfitował w inicjatywy zewnętrzne i wewnętrzne z zakresu DEI (Diversity, Equity & Inclusion). Jednym z najważniejszych wydarzeń w tym obszarze w minionym roku było podpisanie przez TVN Karty Różnorodności Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a jej zwieńczeniem wygrana w konkursie Nagrody Karty Różnorodności przyznana za projekt...
Plan działania opublikowany przez IAB Tech Lab obejmuje wszystkie pięć filarów zainteresowań organizacji: prywatność konsumentów, adresowalność i technologie zwiększające prywatność (PETs), zaawansowaną telewizję, łańcuch dostaw reklamy programmatic oraz pomiar cross-media.
Telewizja Polska S.A. 31 stycznia 2023 roku podpisała umowę ze spółką Emitel S.A., operatorem technicznym naziemnej infrastruktury nadawczej, na usługę transmisji sygnału multipleksu szóstego. Umowa została zawarta na cztery lata i wchodzi w życie 1 lutego 2023 roku. MUX-6 od 1 lutego zastąpił działający do tej pory multipleks testowy naziemnej telewizji...
Nowa oferta programowa stacji TVN
Wraz z wiosną nadchodzi nowa oferta programowa stacji TVN, której przyświeca idea dostarczania widzom wielowymiarowej rozrywki. Obecna ramówka jest odpowiedzią na potrzeby publiczności oraz dynamiczne zmiany rynku, a także realizacją obietnicy kontentu na najwyższym poziomie. Na antenie TVN pojawią się nowości, ale nie zabraknie również kontynuacji znanych i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764