logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwsza „papierowa” butelka na piwo

  PR 11.10.2019, przeczytano 2281 razy
ilustracjastrzałka

Grupa Carlsberg odsłania kolejny etap prac nad Green Fibre Bottle


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsza-_papierowa_-butelka-na-piwo,384304,artykul.html

Podczas Szczytu Burmistrzów Miast C40 w Kopenhadze, w Danii zaprezentowano dwa nowe prototypy butelek z włókna roślinnego. Jest to kontynuacja prac firmy Carlsberg nad innowacyjnymi, zrównoważonymi opakowaniami. Są one ważną częścią programu zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO”, którego jednym z celów jest ograniczenie do zera emisji dwutlenku węgla we wszystkich browarach należących do grupy i redukcja o 30 proc. śladu węglowego w całym łańcuchu wartości do 2030 r.

Dwa nowe prototypy

Nowe prototypy butelek są wykonane  z włókien drzewnych pozyskanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Opakowania mają specjalną wewnętrzną powłokę, dzięki której butelki mogą być napełniane piwem i w pełni nadają się do recyklingu. Jeden z prototypów ma cienką powłokę wewnątrz z tworzywa sztucznego PET pozyskanego z recyclingu, a drugi w 100 proc. biodegradowalną powłokę z bioplastiku PEF (biodegradowalnego polimeru). Oba prototypy posłużą do testów, aby sprawdzić właściwości barierowe poszczególnych materiałów czyli czy chronią np. piwo przed utratą jakości. Carlsberg chce dzięki tym testom opracować butelkę, która w 100 proc. wytworzona będzie z materiałów organicznych (bio-based bottle), bez użycia syntetycznych polimerów (nie biodegradowalnych).

- Pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami dla wszystkich formatów naszych opakowań i jesteśmy zadowoleni z postępów, jakie zrobiliśmy przy tworzeniu Green Fibre Bottle. Jesteśmy jeszcze w fazie testów, ale dwa nowe prototypy są ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia naszego celu – wprowadzenia tego przełomowego opakowania na rynek. Innowacje wymagają czasu, dlatego kontynuujemy współpracę z ekspertami, aby sprostać technicznym wyzwaniom. Podobnie wyglądał proces pracy nad naszym rozwiązaniem Snap Pack, który umożliwia znaczące ograniczenie stosowania plastiku do owijania multipacków piwa  – mówi Myriam Shingleton, Vice President Group Development w Grupie Carlsberg.

ilustracjastrzałka

Współpraca z nowymi partnerami

W 2015 r. Carlsberg rozpoczął projekt, mający na celu opracowanie butelki na piwo wykonanej z pozyskanego w zrównoważony sposób włókna drzewnego. Do współpracy nad Green Fibre Bottle zaproszono ekspertów od innowacyjnych opakowań z ecoXpac, duńską firmę opakowaniową BillerudKorsnäs i  naukowców z Duńskiego Uniwersytetu Technicznego. Wsparcie dla przedsięwzięcia zapewnił też Duński Fundusz Innowacji (Innovation Fund Denmark). Wspólnym wysiłkiem powstało Paboco - Paper Bottle Company – przedsięwzięcie BillerudKorsnäs i firmy Alpla, specjalizującej się w produkcji butelek.

Firma Paboco zainicjowała dzisiaj powstanie społeczności, która wspólnie działać będzie na rzecz innowacyjnych opakowań papierowych. Do Grupy Carlsberg dołączą w ramach tej społeczności takie firmy, jak: The Coca-Cola Company, The Absolut Company i L’Oréal. Inicjatywa zrzeszać będzie  globalne firmy i światowych ekspertów, których misją jest rozwój zrównoważonych opakowań najwyższej jakości, przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu na środowisko.

ilustracjastrzałka

- Współpraca z naszymi partnerami od 2015 r. nad projektem Green Fibre Bottle pokazuje, że tego typu innowacje mogą powstawać, kiedy pracuje się razem. Cieszymy się, że teraz także inne, myślące w podobny sposób firmy dołączyły do Paboco. Partnerstwa takie jak to, mogą przynieść prawdziwą zmianę i zjednoczyć wszystkich w dążeniu do stworzenia zrównoważonych, przyjaznych środowisku opakowań – dodaje Myriam Shingleton.

Opakowania, które nie obciążają środowiska to także rozwiązanie dla konsumentów, by pomóc im żyć w bardziej zrównoważony sposób.

- Najważniejsza jest praca zespołowa. Współpracujemy na każdym etapie łańcucha wartości, identyfikując ryzyka i wierząc, że „papierowa butelka” stanie się rzeczywistością i fundamentalnie zmieni przemysł opakowaniowy – mówi Gittan Schiöld, interim CEO w Paboco.

Nieustanne dążenie do lepszego

Grupa Carlsberg zgodnie ze swoją misją „Warzymy dla lepszego dziś i jutra” od lat stawia na innowacje w zrównoważonych opakowaniach. W 2018 r. firma wprowadziła szereg innowacyjnych rozwiązań, jak np.  folia termokurczliwa z recyklingu, bardziej ekologiczne farby do etykiet i wspomniany już Snap Pack, który zamiast folii wokół sześciopaków skleja puszki kroplą biodegradowalnego kleju.

Praca nad innowacyjnymi opakowaniami wpisuje się w  wieloletnią tradycję firmy Carlsberg opartą o innowacje i odkrycia, jak słynne już dokonania naukowe Laboratorium Carlsberg, tj. oznaczenie skali pH i  wyizolowanie czystych kultur drożdży.

Źródło: Grupa Carlsberg

www.carlsberggroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764