logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwsza „papierowa” butelka na piwo

  PR 11.10.2019, przeczytano 669 razy
ilustracjastrzałka

Grupa Carlsberg odsłania kolejny etap prac nad Green Fibre Bottle


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsza-_papierowa_-butelka-na-piwo,384304,artykul.html

Podczas Szczytu Burmistrzów Miast C40 w Kopenhadze, w Danii zaprezentowano dwa nowe prototypy butelek z włókna roślinnego. Jest to kontynuacja prac firmy Carlsberg nad innowacyjnymi, zrównoważonymi opakowaniami. Są one ważną częścią programu zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg „Together Towards ZERO”, którego jednym z celów jest ograniczenie do zera emisji dwutlenku węgla we wszystkich browarach należących do grupy i redukcja o 30 proc. śladu węglowego w całym łańcuchu wartości do 2030 r.

Dwa nowe prototypy

Nowe prototypy butelek są wykonane  z włókien drzewnych pozyskanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Opakowania mają specjalną wewnętrzną powłokę, dzięki której butelki mogą być napełniane piwem i w pełni nadają się do recyklingu. Jeden z prototypów ma cienką powłokę wewnątrz z tworzywa sztucznego PET pozyskanego z recyclingu, a drugi w 100 proc. biodegradowalną powłokę z bioplastiku PEF (biodegradowalnego polimeru). Oba prototypy posłużą do testów, aby sprawdzić właściwości barierowe poszczególnych materiałów czyli czy chronią np. piwo przed utratą jakości. Carlsberg chce dzięki tym testom opracować butelkę, która w 100 proc. wytworzona będzie z materiałów organicznych (bio-based bottle), bez użycia syntetycznych polimerów (nie biodegradowalnych).

- Pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami dla wszystkich formatów naszych opakowań i jesteśmy zadowoleni z postępów, jakie zrobiliśmy przy tworzeniu Green Fibre Bottle. Jesteśmy jeszcze w fazie testów, ale dwa nowe prototypy są ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia naszego celu – wprowadzenia tego przełomowego opakowania na rynek. Innowacje wymagają czasu, dlatego kontynuujemy współpracę z ekspertami, aby sprostać technicznym wyzwaniom. Podobnie wyglądał proces pracy nad naszym rozwiązaniem Snap Pack, który umożliwia znaczące ograniczenie stosowania plastiku do owijania multipacków piwa  – mówi Myriam Shingleton, Vice President Group Development w Grupie Carlsberg.

ilustracjastrzałka

Współpraca z nowymi partnerami

W 2015 r. Carlsberg rozpoczął projekt, mający na celu opracowanie butelki na piwo wykonanej z pozyskanego w zrównoważony sposób włókna drzewnego. Do współpracy nad Green Fibre Bottle zaproszono ekspertów od innowacyjnych opakowań z ecoXpac, duńską firmę opakowaniową BillerudKorsnäs i  naukowców z Duńskiego Uniwersytetu Technicznego. Wsparcie dla przedsięwzięcia zapewnił też Duński Fundusz Innowacji (Innovation Fund Denmark). Wspólnym wysiłkiem powstało Paboco - Paper Bottle Company – przedsięwzięcie BillerudKorsnäs i firmy Alpla, specjalizującej się w produkcji butelek.

Firma Paboco zainicjowała dzisiaj powstanie społeczności, która wspólnie działać będzie na rzecz innowacyjnych opakowań papierowych. Do Grupy Carlsberg dołączą w ramach tej społeczności takie firmy, jak: The Coca-Cola Company, The Absolut Company i L’Oréal. Inicjatywa zrzeszać będzie  globalne firmy i światowych ekspertów, których misją jest rozwój zrównoważonych opakowań najwyższej jakości, przy jednoczesnym minimalizowaniu wpływu na środowisko.

ilustracjastrzałka

- Współpraca z naszymi partnerami od 2015 r. nad projektem Green Fibre Bottle pokazuje, że tego typu innowacje mogą powstawać, kiedy pracuje się razem. Cieszymy się, że teraz także inne, myślące w podobny sposób firmy dołączyły do Paboco. Partnerstwa takie jak to, mogą przynieść prawdziwą zmianę i zjednoczyć wszystkich w dążeniu do stworzenia zrównoważonych, przyjaznych środowisku opakowań – dodaje Myriam Shingleton.

Opakowania, które nie obciążają środowiska to także rozwiązanie dla konsumentów, by pomóc im żyć w bardziej zrównoważony sposób.

- Najważniejsza jest praca zespołowa. Współpracujemy na każdym etapie łańcucha wartości, identyfikując ryzyka i wierząc, że „papierowa butelka” stanie się rzeczywistością i fundamentalnie zmieni przemysł opakowaniowy – mówi Gittan Schiöld, interim CEO w Paboco.

Nieustanne dążenie do lepszego

Grupa Carlsberg zgodnie ze swoją misją „Warzymy dla lepszego dziś i jutra” od lat stawia na innowacje w zrównoważonych opakowaniach. W 2018 r. firma wprowadziła szereg innowacyjnych rozwiązań, jak np.  folia termokurczliwa z recyklingu, bardziej ekologiczne farby do etykiet i wspomniany już Snap Pack, który zamiast folii wokół sześciopaków skleja puszki kroplą biodegradowalnego kleju.

Praca nad innowacyjnymi opakowaniami wpisuje się w  wieloletnią tradycję firmy Carlsberg opartą o innowacje i odkrycia, jak słynne już dokonania naukowe Laboratorium Carlsberg, tj. oznaczenie skali pH i  wyizolowanie czystych kultur drożdży.

Źródło: Grupa Carlsberg

www.carlsberggroup.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Dziwne. Mają przecież szkło, które wypełnia wszystkie wymogi.
I można je niemal w nieskończoność wykorzystywać ponownie.

avatar użytkownika
,

Być może koszty logistyczne są w wypadku recyklingu szkła wyższe.  

,

Moim zdaniem to po prostu PR.
Butelka szklana jest niemal idealna, jedyna wada to waga.


Czytałem niedawno o biotalerzach z pewnej polskiej firmy. Ktoś się pokusił o szybkie wyliczenie, że ich ślad węglowy jest znacznie wyższy niż tych z polistyrenu.
Wszystko przez proces produkcyjny, który nie ma nic wspólnego z ekologią oraz znacznie wyższe koszty transportu, wynikające z innej wagi i objętości.
  

avatar użytkownika
,

W dyskusji na tematy nowych technologii odwołujących się do proekologicznej retoryki wytworzyły się pewne stałe kalki, które przykłada się mechanicznie do kolejnych tematów. To samo mówi się w dyskusji o autach elektrycznych - ślad węglowy związany z produkcją akumulatorów itd. Tak na prawdę mało kto umie to zapewne wiarygodnie ocenić (poza znanymi Ci wiarygodnymi mediami). To, że w dyskusji tej jest sporo PR to jest jasne - ale sam PR to trochę za mało aby uzasadnić inwestycje w opracowanie i wdrożenie nowej technologii.   

avatar użytkownika
,

Szklane butelki są ekologiczne. Logistycznie to również łatwe do rozwiazania. Dostawca dostarcza pełne butelki i zabiera puste. Wystarczy wprowadzić europejski standard butelek, kaucję i problem rozwiązany. Szkopuł w tym, ze butelki się rysują z zewnątrz i wg producentów przestają być atrakcyjne dla klientów. Oni nie martwią się o ekologię i nasze zdrowie, ale priorytetem jest zysk dlatego szukają rozwiązań, które przerzucą koszty rozwiązań eko na klientów. Dla dużej grupy klientów ładny wygląd butelki jest ważniejszy od smaku zawartego w niej piwa i nikt nie próbuje edukować czy tego zmieniać.  

avatar użytkownika
,

Europejski standard butelek... zabrzmiało groźnie, zwłaszcza w kontekście piwa. Następnym krokiem mogłoby być wprowadzenie europejskiego standardu piwa...

Butelka to dla producentów element marketingu i część produktu niemniej ważna od zawartości. Jeżeli producentom odbierze się możliwość konkurowania i kreowania wizerunku z użyciem tego narzędzia, sięgną pewnie po inne. Pytanie jaki ślad węglowy pozostawią po sobie te alternatywne aktywności wizerunkowo-marketingowe...
  

,

Butelki ze szkła można przetopić i w 100% wykorzystać do wytworzenia nowych, bez rys. Ba, można co serię zmieniać kształt, i nadal, po wielokroć, wykorzystywać ten sam surowiec.  

avatar użytkownika
,

A ślad węglowy huty?  

,

Jestem przekonany, że w przeliczeniu na 1 butelkę, ślad węglowy huty jest znacząco niższy niż ślad fabryki papierowych butelek.  

avatar użytkownika
,

A to przekonanie czerpiesz z...  

,

Oczywiście z sufitu.  

Najnowsze w tym dziale

Zmiany organizacyjne w Igepa Polska
Od 16 marca 2020 roku następuje zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu Igepa Polska, Spółki będącej jednym z czołowych dystrybutorów papierów poligraficznych, podłoży do opakowań, papierów biurowych oraz materiałów dla reklamy.
Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa
Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne...
Do zespołu kreacji agencji Digital Kingdom dołączył Jakub Lewandowski poprzednio związany z RED8 Digital (Dentsu Aegis Network)
Hasła reklamowe układane przez roboty bardziej chwytliwe niż te wymyślone przez człowieka
Chatboty zapewniają konsumentom możliwość całodobowego kontaktu z usługodawcą, a algorytmy sztucznej inteligencji już dziś tworzą skuteczniejsze hasła reklamowe niż człowiek. Jednak na razie wdrożenie rozwiązań z zakresu SI wiąże się z wysokim kosztem inwestycyjnym. Na taki mogą sobie pozwolić tylko najbogatsze firmy. Sztuczna inteligencja najprawdopodobniej...
Nowe twarze Calzedonia
Aktorka, modelka, youtuberka. Trzy zupełnie różne kobiety, osobowości i typy urody. Wszystkie dołączyły do rodziny Calzedonia. Marka do tegorocznej współpracy zaprosiła aktorkę Agnieszkę Więdłochę, modelkę i uczestniczkę programu „Top Model” Karolinę Pisarek oraz Youtuberkę Radzką, czyli Magdalenę Kanoniak. Każda z nich reprezentuje zupełnie inny...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764