logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwsza employer brandingowa kampania Banku BNP Paribas #Unexpectedjobs

  PR 29.05.2023, przeczytano 357 razy

43 000 postów na LinkedIn, 18 000 komentarzy, 20 milionów organicznych wyświetleń postów na całym świecie - wystartowała employer brandingowa kampania Grupy BNP Paribas #UnexpectedJobs. W akcję zaangażował się już co czwarty pracownik Grupy na świecie – w tym także Przemek Gdański, prezes banku w Polsce, który został Chief Empowerment Officerem. Kampania ma na celu przybliżyć charakter pracy w banku w Polsce i Grupie BNP Paribas, jej pozytywny wpływ na gospodarkę, Klientów i społeczeństwo. Projekt będzie wspierany także szeroko zasięgową kampanią reklamową.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsza-employer-brandingowa-kampania-banku-bnp-paribas-unexpectedjobs,400186,artykul.html

Większość z nas, co pokazuje ogólnopolskie badanie IPSOS[1] o barwnym tytule „Bank czy bankster. Postrzeganie pracy w bankowości”, uważa, że praca w bankowości polega przede wszystkim na obsłudze Klienta oraz na monotonnych i papierkowych obowiązkach. Dla ponad 40% z nas, by pracować w bankowości trzeba mieć wykształcenie ekonomiczne. To także praca dla osób, które mają doświadczenie w branży (wg 31% badanych) i dla tych, którzy, co ciekawe, umieją liczyć (30%). Czy tak jest w rzeczywistości? Na to pytanie odpowiada pierwsza globalna kampania employer brandingowa Grupy BNP Paribas #UnexpectedJobs.

Jej celem jest przybliżenie pracy w Grupie BNP Paribas, pokazanie jak różni się od tej stereotypowej pracy w bankowości oraz jaki ma wpływ na otaczający świat i lokalne społeczności, a wszystko to w nietypowy sposób i za pomocą prostego języka. W ramach #UnexpectedJobs pracownicy Grupy BNP Paribas wyjaśniają na czym polega w rzeczywistości ich praca, zmieniając przy tym na LinkedIn nazwy swoich stanowisk – tak, by w oryginalny sposób pokazywały ich obowiązki oraz wpływ jaki mają na swoje otoczenie.

Buzz w social mediach na świecie

Kampania wystartowała 20 kwietnia i zaledwie po 4 tygodniach trwania odbiła się już szerokim echem w social mediach. Choć do promowania kampanii wybrano kilkudziesięciu ambasadorów na świecie, to udało nam się to grono powiększyć i w samej Polsce zaprosić kolejne ponad 100 osób. Inicjatywa zainteresowała pracowników i pracowniczek na tyle, że w akcję zaangażował się spontanicznie co czwarty pracownik Grupy BNP Paribas. Na LinkedIn pojawiło się ponad 43 000 postów z hasztagiem #UnexpectedJobs, które miały 20 milionów organicznych wyświetleń i spotkały się z ponad 18 000 komentarzy.

W akcję zaangażował się także Zarząd Banku BNP Paribas. Poza Przemkiem Gdańskim, nowe stanowisko zyskali także m.in. odpowiadająca za Obszar Nowych Technologii i Cyberbezpieczeństwa Magdalena Nowicka – teraz Queen of New Technologies, CFO Jean-Charles Aranda – w kampanii Financial Data Jugller czy Kazimierz Łabno, odpowiedzialny za Obszar Operacji i Wsparcia Biznesu – teraz Delivery and Improvements Designer.

- Ta kampania pozwala m.in. pokazać ludziom z mojego otoczenia i nie tylko, że za trudnymi, anglojęzycznymi nazwami stanowisk bankowych kryją się w rzeczywistości zadania, które pozwalają Klientom banku korzystać z usług i produktów banku za pomocą najnowszych, dostępnych na świecie technologii – mówi Rafał Piotrowski, Lead Architect w Banku BNP Paribas, ambasador projektu #UnexpectedJobs. - W projekcie #UnexpectedJobs moje stanowisko to „Konstruktor cyfrowych mostów. Dlaczego? Ponieważ, moja praca polega de facto na budowaniu mostów, czyli połączeń pomiędzy partnerami biznesowymi, a bankiem za pomocą nowych technologii. Wdrażam nowe rozwiązania, które umożliwiają budowanie nowych modeli biznesowych uwzględniających bank, partnera i Klienta. Co więcej, poprzez udział w tej kampanii mogę pokazać, że praca w banku nie oznacza wcale konieczności chodzenia pod krawatem, czy liczenia i pracy w cyferkach, jak się zazwyczaj ludziom wydaje. W rzeczywistości mamy tutaj dużą swobodę i ciekawe zadania – dodaje.

- Praca w banku daje szereg możliwości i wcale nie trzeba kończyć ekonomii czy finansów, żeby zrealizować się tu zawodowo. Jesteśmy częścią społeczeństwa – nie tylko instytucją finansową, ale także grupą ludzi, którzy różnią się między sobą pod wieloma względami i uczymy się z tego czerpać tworząc włączające środowisko pracy – mówi Magdalena Pilarska, Employer Branding & Communication Manager, Work Environment Amplifier w kampanii #UJ, w Banku BNP Paribas. - W naszej organizacji mamy m.in. specjalistów ds. różnorodności i włączania, ekspertów ds. komunikacji, ale też od ESG, cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji, analiz biznesowych, prawników czy socjologów. Kampania #UnexcpectedJobs ma przybliżyć potencjalnym kandydatom i kandydatkom możliwości rozwoju w naszym banku oraz wspierać rekrutację. Nasze oferty pracy kierujemy do szerokiego grona odbiorców z różnorodnym wykształceniem i umiejętnościami, poszukujemy zarówno osób w trakcie studiów, jak i po, czy tych z dużym doświadczaniem zawodowym. Ważny jest dla nas wspólny cel – być liderem zrównoważonego finansowania i realnie zmieniać świat na lepszy. – dodaje Magdalena Pilarska.

Szeroko zasięgowa kampania w mediach

Kampania #UnexpectedJobs będzie wspierana także szeroką kampanią reklamową nie tylko we Francji i Polsce, ale też w Holandii, Luksemburgu, Hiszpanii i Portugali. Spoty i materiały reklamowe poświęcone akcji będą emitowane w takich kanałach komunikacji jak OOH w największych aglomeracjach, w tym w Warszawie, Katowicach, Łodzi i Krakowie, digital (z uwzględnieniem szeroko zasięgowej kampanii display), kinach (sieci Helios i Cinema City), VOD, a także za pośrednictwem kanałów SM i platformy YouTube, gdzie znajdziemy m.in. spoty z udziałem ambasadorów kampanii, które łącznie w poszczególnych krajach doczekały się już ponad 2 mln odsłon.

Poza startem #UnexpectedJobs Bank BNP Paribas ogłosił także rozpoczęcie rekrutacji na letnie staże i praktyki. Łącznie poszukiwanych jest 100 osób – 40 praktykantek/praktykantów i 60 stażystek/stażystów. Kandydatki i kandydaci mogą liczyć m.in. na opiekę mentorki/mentora, którzy wprowadzą ich do wykonywanych zadań, pakiet szkoleń i kursów zawodowych.

Grupa bankowa BNP Paribas obecna jest w 65 krajach świata. W 2022 r. pracowało w niej ponad 193 tys. osób reprezentujących ponad 150 różnych narodowości.

Źródło: BNP Paribas

Dodatkowe informacje:

[1] „Bankier, czy bankster? Postrzeganie pracy w bankowości” IPSOS na zlecenie Banku BNP Paribas, realizacja sierpień-wrzesień 2022 r., N=1 200.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764