logo
WIADOMOŚCI

Pierwsza instalacja plotera Artemis Pulsar 2

  PR 08.11.2018, przeczytano 170 razy
ilustracjastrzałka

PULSAR 2 to najnowszy ploter LED-UV marki Artemis. Właśnie miała miejsce pierwsza instalacja w kraju, która odbyła się w firmie Podkowiński Sp. z o.o.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsza-instalacja-plotera-artemis-pulsar-2,380067,artykul.html

Przedsiębiorstwo Podkowiński, od 1997 roku zajmuje się sprzedażą i serwisem pojazdów i naczep. Ploter Artemis PULSAR 2 jest wykorzystywany do produkcji wielkoformatowych plandek i reklam na pojazdach. Jak widać zaawansowane, cyfrowe urządzenia poligraficzne wykorzystywane są często w różnych gałęziach przemysłu, wprowadzając nowe możliwości i przyspieszając produkcję.

Artemis Pulsar 2

Artemis Pulsar 2 to ploter LED-UV o szerokości druku 3.20 m, który charakteryzuje się stabilną konstrukcją oraz ciężkim systemem podawania i odbioru mediów dostosowanym do materiału o tak dużym ciężarze jakim są plandeki. Przypomnijmy, że plandeki cechują się nawet 2x większą gramaturą od standardowego banera reklamowego, dlatego system prowadzenia materiału gra bardzo ważną rolę.

W Pulsarze 2 zastosowano system prowadzenia mediów bez rolek dociskowych, co znacznie zwiększa gamę stosowanych mediów w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań i "tradycyjnych" ploterów 3.20 m. Drukarka zawiera cztery niezależne strefy podsysu, które mają za zadanie przyciągać materiał do stołu, aby leżał płasko w momencie przejazdu karetki drukującej.

Za posuw materiału oprócz systemu rolowego odpowiadają, niezawodne i potężne silniki Panasonic o mocy aż 750 wat. Innym unikalnym elementem są przemysłowe szyny i ciche prowadnice THK. Maszyna waży aż 2500 kg, co świadczy o jej produkcyjnym charakterze. Ploter wyposażony jest we wbudowaną stację roboczą z monitorem i oprogramowaniem.

Pulsar drukuje standardową paletą atramentów CMYK, ale to dzięki wykorzystaniu dodatkowego atramentu białego, można zadrukować materiały różnych kolorów. Przykładowo, aby nadrukować na granatowej plandece żółte logo firmy, ploter zanim nadrukuje żółtą grafikę, pod to miejsce zostanie naniesiony biały, nieprzezroczysty podkład.

Ploter wyposażony jest w zależności od konfiguracji w szybkie głowice Konica Minolta 1024 z kroplą 6 lub 13 pl. W 4 pasach ploter drukuje nawet 60 m2/h, co czyni go bardzo produktywną maszyną.

Technologia LED

Jesteśmy świadkami  rozwoju technologii LED-UV, która jest kolejnym etapem ewolucji „tradycyjnej” technologii UV i naturalnym następcą dotychczasowych technologii wielkoformatowych. Dzięki  nowoczesnym atramentom  możliwe jest już zadrukowywanie nie tylko płaskich nośników ale i jak się okazuje, z powodzeniem miękkich, delikatnych materiałów jak na przykład podświetlanych backlitów, soft-filmów czy coraz częściej klasycznych banerów czy jak się okazuje nawet grubych plandek.

Z dnia na dzień wydruki w tej technice wypierają grafiki powstające na ploterach eko-solwentowych i solwentowych. Technologia LED jest już łatwo dostępna, ekologiczna  i co więcej, ekonomiczna. Dzięki temu, jest naturalnym wyborem przy inwestycji w nowe maszyny do druku LFP. Na koniec warto wspomnieć, że szeroki wachlarz obsługiwanych mediów pozwala traktować taką inwestycję jako przyszłościową.

Za przyszłością rozwiązań LED-UV, przemawia po pierwsze brak potrzeby suszenia wydruków, bowiem atrament jest utrwalony w momencie zadruku za pomocą lamp LED-UV. Rozciągliwość i elastyczność tuszu, brak pęknięć, możliwość składania i łączenia wydruków to kolejne atuty. Dzięki wydrukom gotowym do użytku po ściągnięciu z plotera oszczędzamy także czas a co za tym idzie koszty.

Atramenty LED-UV stosowane w ploterze Artemis Pulsar 2 są ekologiczne, bezzapachowe, cechują się brakiem lotnych związków organicznych, nie generują ozonu. Sama technologia jest także ekonomiczna gdyż lampy LED-UV pobierają znikome ilości energii (w odróżnieniu od np. technologii lateksowych) i charakteryzują się wydłużoną żywotnością, przez co wielokrotnie rzadziej się je wymienia.

Wszechstronność: lekkie banery lub ciężkie plandeki

Artemis Pulsar 2 z uwagi na małą kroplę atramentu pozwoli realizować praktycznie każde zlecenie. Od precyzyjnego druku w jakości fotograficznej materiałów do wewnątrz, takich jak backlity, tkaniny i softfilm’y (wykorzystywane jako podświetlane sufity, ścianki czy sklepowe kasetony), tapety, płótna, papiery billboardowe… na ciężkich banerach i plandekach skończywszy. Podkreślmy jeszcze raz – wydruki są od razu suche i gotowe do dalszej obróbki, montażu czy wysyłki.

Trendy wskazują, że co raz bardziej popularne będą lekkie banery do zadruku LED. Ich gramatura 2-3 krotnie niższa od klasycznych banerów przy zachowaniu wytrzymałości to niepowtarzalne atuty. Oszczędności wynikające z niskiej wagi (niższe koszty transportu i montażu, lżejsze konstrukcje, bezpieczniejsza aplikacja) to przysłowiowa kropka nad „i”. Dodatkowo dzięki zastosowaniu polietylenu (PE) zamiast PVC, pozwolą na poddanie ich recyklingowi. Już największe marki, które wdrażają działania proekologiczne rezygnują z materiałów zawierających PVC. Dlatego też zadruk takich nośników w technologii LED np. na ploterze Artemis Pulsar 2 to przyszłościowe rozwiązanie.

Innym ciekawym nośnikiem do jakiego warto wykorzystać ten ploter to tzw. „soft filmy” czyli elastyczne, wytrzymałe i lekkie nośniki  z możliwością podświetlenia. Jest to materiał co raz częściej wykorzystywany w naszym kraju, kiedy to na kontynencie azjatyckim jest dominujący. Jego atutami są duża szerokość (do 3.20 m), możliwość, składania, łączenia, łatwy transport, atrakcyjna cena i aspekt wizualny.

Z roku na rok zainteresowanie wszystkimi ploterami z portfolio Artemis na rynku krajowym i międzynarodowym rośnie. Od lat maszyny naszej marki są używane w Polsce a przez to sprawdzone i doceniane w działalności produkcyjnej. Z uwagi atrakcyjną cenę plotery Artemis trafiają na wiele rynków wschodzących, jak Bałkany, Europa Południowa czy Afryka ale i także na wymagające rynki Europy Zachodniej.

- Wybierając urządzenia Artemis do naszego portfolio, dobieraliśmy je pod kątem konkurowania jakością wydruków z maszynami europejskimi. Drugim istotnym dla nas czynnikiem była znacząca  atrakcyjność cenowa. Wbrew pozorom niemożliwe, ale udało nam się to połączyć. Najlepszym przykładem może być właśnie nagrodzony i doceniony przez użytkowników Artemis Pulsar a teraz nowy, ciężki Artemis Pulsar 2.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Po otrzymaniu oświadczenia Centralnego Portu Komunikacyjnego w sprawie wizualnizacji logo portu „Solidarność” otrzymaliśmy dodatkowe wyjaśnienia ze strony agencji Partner of Promotion, które publikujemy w oryginale poniżej.
W związku z publikacją jednej z wizualizacji nowego logotypu Centralnego Portu Komunikacyjnego zawierającej grafikę przedstawiającą projekt lotniska Amsterdam Schiphol, pragniemy oświadczyć, że zostaliśmy wprowadzeni w błąd przez wykonawcę identyfikacji wizualnej. Studio Graficzne Podpunkt, które przygotowywało dla nas materiały graficzne nie posiadało praw do w/w...
Ricoh ze złotym wyróżnieniem w rankingu Ecovadis
Ricoh po raz czwarty z rzędu zostało wyróżnione za działania w obszarze zrównoważonego rozwoju w rankingu EcoVadis i uzyskało najwyższy, złoty stopień. Firma została doceniona za konsekwentnie realizowane założenia przyjętych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju.
Komputronik startuje ze świąteczną kampanią
Rusza świąteczna kampania Komputronik, która będzie trwała aż do Wigilii Bożego Narodzenia. Szereg działań promocyjnych otwiera trwająca 30 dni loteria, w której pula nagród wynosi ponad 100 tys. złotych. Nagrody rzeczowe będzie można zdobywać codziennie, aż do 15 grudnia. W wielkim finale zwycięzca otrzyma bon na 20 tys. złotych do wykorzystania w salonach...
29 listopada: PR & Marketing Days – najlepsi z najlepszych
W dniach 29-30 listopada w siedzibie dziennika „Rzeczpospolitej”  przy ul. Prostej 51 w Warszawie odbędzie się wydarzenie z cyklu PR & MARKETING DAYS. Partnerem merytorycznym jest agencja MSL GROUP. Celem warsztatów jest zaprezentowanie praktycznych rozwiązań w dziedzinie marketingu i public relations.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone