W ramach kampanii społecznej „Hazard. Nie igraj.” na ulicach Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska, Gdyni i Wrocławia pojawiły się murale z hasłami „Gra pociąga, ale wciąga”, „Szczęście nie przychodzi z automatu” czy „Goło i niewesoło”. Ich celem jest zwrócenie społecznej uwagi na ryzyko związane z nadużywaniem gier hazardowych wśród młodych ludzi w wieku od 15 do 24 lat.
Jak wskazują wyniki badań przeprowadzonych ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych przez Fundację CBOS, ponad 50 tys. Polaków jest uzależnionych od gier hazardowych, a blisko 200 tys. narażonych na ryzyko uzależnienia.
Problem ten ma uświadamiać pierwsza w Polsce ogólnopolska kampania społeczna „Hazard. Nie igraj.”, która swym zasięgiem obejmuje on-line, mobile, social media, reklamy w kinie oraz ambient .
Reklamy display dostępne są na największych portalach horyzontalnych. Spoty reklamowe można było obejrzeć na YouTube, w sekcjach VOD Onet, a także w sieci kin Multikino. W portalu społecznościowym Facebook prowadzony jest profil „nie igraj”, który skupia ponad 2 400 fanów.
Istotnym elementem kampanii jest ambient – murale obecne w 6 najważniejszych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Gdyni i Wrocławiu, a także vlepki, naklejki na lustrach i plakaty w kinach, pubach i centrach rozrywki.
Grupą docelową kampanii są osoby w wieku od 15 do 24 lat, czyli pokolenie Y, określane również mianem pokolenia klapek i iPodów czy generacją nanosekundy. Aktywności kierowane są także do rodziców i opiekunów oraz nauczycieli i dyrektorów szkół.
Przygotowaniem strategii oraz zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Value Media, za kreację odpowiedzialna jest Szkoła Mistrzów Reklamy. Działania w mediach społecznościowych prowadzi 8fish, natomiast za PR odpowiada agencja Personal PR.
Kampania społeczna „Hazard. Nie igraj.” finansowana jest ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych. Realizacja kampanii rozpoczęła się w ubiegłym roku i zakończy się w październiku 2013 roku.
Źródło: Fundacja CBOS