logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwsze imprezy targowe w Niemczech – już od 30 maja

  PR 11.05.2020, przeczytano 2405 razy

Można będzie organizować mniejsze targi specjalistyczne już od 30 maja – zdecydowały władze Nadrenii Północnej Westfalii. Od takich imprez oraz od kongresów rząd tego landu postanowił  rozpocząć stopniowe odmrażanie branżowych imprez. Nadrenia Północna Westfalia to jeden z najlepiej rozwiniętych gospodarczo regionów Niemiec. Głównym ośrodkiem jest tu Dusseldorf – jedno z wiodących centrów targów branżowych Europy. - Stanowić to może pozytywny sygnał także dla reszty kraju i dalej Europy. Mamy nadzieję, że i nasze władze skorzystają z tych doświadczeń – mówi Beata Kozyra – prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsze-imprezy-targowe-w-niemczech-%E2%80%93-juz-od-30-maja,386949,artykul.html

Nadrenia Północna Westfalia, jako jeden z pierwszych niemieckich landów, postanowiła rozpocząć odmrażanie działalności gospodarczej. Armin Laschet – premier tego regionu – przedstawił plan odblokowywania poszczególnych dziedzin życia. Jednym z jego punktów jest możliwość organizowania kongresów i targów branżowych dla mniejszej liczby osób już od 30 maja.

- To ważny krok w kierunku ponownego uruchomienia przemysłu targowego. Targi, w perspektywie krótko- i średnioterminowej, to bardzo ważny element ożywiania niemieckiej gospodarki przede wszystkim jako platforma innowacji i współpracy – mówi Jörn Holtmeier dyrektor zarządzający AUMA - Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Targowego. Jego zdaniem, ważny sygnał dla targów to już dziś stopniowe otwieranie firm hotelowych i restauracyjnych planowane przez kraje związkowe.

Od 4 maja w Niemczech obowiązują nowe przepisy dotyczące stopniowego znoszenia poszczególnych ograniczeń. Każdy land ma tu dużą autonomię. Nadrenia Północna Westfalia jest dla niemieckiej gospodarki i demografii kluczowa. W porównaniu z innymi krajami związkowymi mieszka w niej najwięcej osób. Podczas trwającej pandemii znalazł się wśród trzech najbardziej poszkodowanych, jeżeli chodzi o ilość chorych. Trafia tu też aż blisko 25% całego polskiego eksportu do Niemiec. Na jej terenie działa wiele firm zagranicznych i jest zróżnicowana etnicznie, co przekłada się na ożywione kontakty międzynarodowe tutejszych przedsiębiorców. Znajduje się tu również jedna z największych i najsłynniejszych przestrzeni targowych w Europie.

- Skoro więc właśnie w tym landzie, boleśnie niedawno doświadczonym, jego władze zaproponowały tak jasne odmrażanie gospodarki i wyraźnie uwzględniły branżę targową, stanowić to może pozytywny sygnał także dla reszty kraju i dalej Europy. Mamy nadzieje, że i nasze władze skorzystają z tych doświadczeń, chociażby dlatego, że polska gospodarka w największym stopniu połączona jest właśnie z niemiecką – mówi Beata Kozyra z Polskiej Izby Przemysłu Targowego i przypomina, że polska branża targowa czeka dziś na konkretne decyzje rządu o odblokowywaniu imprez targowych.

Władze Nadrenii Północnej Westfalii obwarowały przyzwolenie na organizację mniejszych targów branżowych spełnieniem licznych warunków związanych z utrzymaniem bezpieczeństwa. Dotyczą one również innych odmrażanych dziedzin życia, co znajduje się w przedstawionym przez premiera landu planie. Trzeba zatem będzie przestrzegać nowych reguł higieny, zachowywać odstęp czy zakładać maski w miejscach publicznych. Jeszcze w maju mają zacząć działać m.in. szkoły, placówki handlowe, gastronomia, niektóre hotele i obiekty turystyczne, sportowe, w tym także baseny, a nawet kina i instytucje kultury. Większe imprezy targowe, a więc takie, w których udział brać będzie ponad 1000 osób, muszą jeszcze poczekać co najmniej do końca wakacji.

- Niemieccy organizatorzy targów i sama AUMA służą radą i fachową wiedzą właściwym organom. Opracowaliśmy już propozycje dotyczącego organizacji targów, aby spełniały one wysokie wymagania dotyczące bezpieczeństwa, higieny i zasad odległości podczas przeprowadzania takich imprez - mówi Jörn Holtmeier, zaznaczając, że istotnym czynnikiem w organizacji targów będzie otwarcie granic i wznowienie transgranicznych podróży służbowych.

Danie przez władze zielonego światła większym imprezom targowym zależeć będzie również od spełnienia warunków zawartych w planie odmrażania na najbliższe tygodnie. Niezbędne jest tu bowiem stałe monitorowanie sytuacji, badania ok. 10 wskaźników, dalsze prace nad rozpoznaniem działania wirusa (we współpracy z landowym uniwersytetem), monitorowanie gospodarki, przeprowadzanie dużej ilości testów itp. Dla władz Nadrenii Północnej Westfalii ważne jest, by społeczeństwo zaakceptowało nowe reguły bezpieczeństwa i je stosowało. Jednym z używanych przez władze landu wskaźników jest ilość dostępnych łóżek w szpitalach. Dziś dysponują 1/3 wolnych łóżek, co oznacza, że można leczyć także inne choroby niż wyłącznie te wywołane koronawirusem.

Każdy land był w innym stopniu doświadczony pandemią, każdy ma inny poziom strat i wymaga celowych, indywidualnych działań dostosowanych do regionu.

Najsłynniejsze światowe targi w Dusseldorfie to m.in. Euroshop, Interplastica, Energy Storage Europe, Prowein, Medica, Tophair.

Źródło: Polska Izba Przemysłu Targowego

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764