logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Traffic Design 2022: Pierwsze realizacje Biennale gotowe

   03.10.2022, przeczytano 1723 razy

Zakończyła się część biennale związana z wydarzeniami takimi jak spotkania, warsztaty, pokazy filmowe. Na mieście można już oglądać dwie pierwsze realizacje, a w siedzibie Traffic Design wystawę prezentującą wszystkie tegoroczne obiekty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/traffic-design-2022%3A-pierwsze-realizacje-biennale-gotowe,397445,artykul.html

Pierwszą instalacją, którą można zobaczyć w przestrzeni publicznej jest „Comb” zaprojektowany i wykonany przez The New Raw — kolektyw z Rotterdamu. „Comb” ma formę płaskorzeźby, elementy mocowane do ściany zostały wyprodukowane i przetransportowane z warsztatu TNR w Holandii. Do wykonania abstrakcyjnych figur został wykorzystany plastik z wyłowionych z morza lin cumowniczych i sieci.

Na co dzień The New Raw zajmuje się projektowaniem i tworzeniem elementów użytkowych w obiegu cyrkularnym. Są to między innymi siedziska, plażowe przebieralnie i inne meble miejskie. O swojej pracy Panos Sakkas i Foteini Setaki opowiedzieli podczas spotkania, które odbyło się w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design w Gdyni. Swoją perspektywą na pracę z przetworzonym plastikiem podzieliła się także Dorota Balewicz z polskiej grupy Boomplastic.

Kolejna realizacja to również efekt współpracy polsko-holenderskiej. Liczący około 50 metrów mural Studio Thonik znajduje się w industrialnej przestrzeni gdyńskiego portu przy ulicy Kadłubowców.

 – Rozpoczynając współpracę z holenderskim studiem, chcieliśmy, aby projekt nawiązywał do stoczniowej historii miasta. Ucieszyła nas propozycja, aby zamiast nazw statków czy ulic, potraktować zadanie w sposób niebezpośredni: nawiązaniem do piosenki Nicka Cave’a „The ship song”, która tytułowy statek traktuje w sposób całkowicie metaforyczny – mówi Monika Domańska z Traffic Design.

Zastosowany tutaj krój pisma o nazwie Fernhout, autorstwa Thonik, entuzjastki i entuzjaści liternictwa mogą kojarzyć m.in. z identyfikacji wizualnej Dutch Design Week, za którą odpowiadało właśnie studio Thonik. Sam krój jest oparty o projekt plakatu typograficznego z 1963 roku, kiedy to Wim Crouwel stworzył grafiki na wystawę holenderskiego malarza Edgara Fernhouta.

W realizacji są już następne projekty Biennale: mural szwajcarskiego studia Feixen, rzeźby międzygatunkowe Olii Hordiienko, ekomural Blanki Byrwy oraz instalację Malwiny Konopackiej i Jacka Walesiaka będzie można oglądać w najbliższych tygodniach w przestrzeni Grabówka.

Źródło: Stowarzyszenie Traffic Design

www.trafficdesign.pl

Galeria: Traffic Design 2022 - pierwsze realizacje

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764