Mija rok działalności pierwszego w Polsce biznesowego domu sprzedaży mediów – BizOn media.
Dokładnie rok temu 19 września 2006 zainaugurowano działalność Bizon media, domu sprzedaży mediów specjalizującego się w dotarciu do grupy celowej – biznes, z mediami internetowymi, ambientowymi oraz prasą w ofercie. Od momentu powstania BizOn ulega sukcesywnej rozbudowie. Zasięg sieci zwiększył się o ponad 50% osiągając według ostatnich wyników badania Megapanel PBI/Gemius ponad 3,6 mln osób miesięcznie. Znacznie wzrosła również liczba odsłon generowanych przez internautów Bizon media - w czerwcu wyniosła ona 85 mln. Statystyki te plasują Bizon media w czołówce rankingu zasięgów sekcji biznesowych na portalach i kategorii „Biznes, prawo, finanse” sieci reklamowych.
„Zasięg sieci budujemy przede wszystkim poprzez odpowiedni dobór pozycji do portfolio” – mówi Rafał Szychowski, Managing Director w BizOn media. „Zaczynaliśmy z 28 serwisami, dziś obsługujemy ich ponad 40. Nie skupiamy się jednak wyłącznie na oglądalności. Zależy nam na tym, aby nasze portfolio miało elitarny charakter i wiązało się z witrynami o najwyższej jakości”. Sieć sprzedaje m. in. strony eGospodarka.pl, Parkiet.com, MediaRun.pl, GazetaPrawna.pl, Eurobankier.pl czy Podatki.pl. W tym roku BizOn media pozyskał poza tym jeden z serwisów największego portalu finansowo – gospodarczego w polskim Internecie - MSP.Money.pl, czy też lidera wśród serwisów prawniczych - Lex.com.pl. "Powstanie odrębnego brandu dedykowanego targetowi biznesowemu było trafnym posunięciem ułatwiającym komunikację z potencjalnymi reklamodawcami oraz zapewniającym bardziej indywidualne planowanie. Pozyskanie kolejnych silnych brandów bez wątpienia umocni pozycję Bizona na naszym rynku reklamy internetowej" – mówi Tomek Pudlis Dyrektor ds. reklamy Money.pl.
Od pół roku trwa rozbudowa działu sprzedaży bezpośredniej BizOn media. Nadal jednak klientami sieci są przede wszystkim kluczowe domy mediowe. W ciągu roku firma zrealizowała ponad pół tysiąca kampanii m.in. General Motors, Microsoft, Era Biznes, Orange dla firm, LOT, Polkomtel, PZU, TVN Biznes. Reklamodawcy doceniają przede wszystkim atrakcyjną grupę celową, nośników BizOn media, jaką są pracownicy biznesu. “Koncentracja tylko w obrębie tematyki biznesowo – gospodarczej owocuje coraz celniejszymi ofertami, trafiającymi do najbardziej wymagającej oraz wyczulonej i jednocześnie bardzo pożądanej przez reklamodawców grupy docelowej w sieci – ludzi sukcesu o wysokich dochodach” – mówi Robert Olszewski, Internet Advertising Supervisor w firmie ClickAd. Zdaniem Agnieszki Tomczyk Media Director w HYPERmedia: „Bizon w znakomity sposób uzupełnił ofertę sieci reklamowych oraz portali. HYPERmedia ma w swoim portfolio wielu klientów, których produkty są skierowane do osób zamożnych, zajmujących wysokie stanowiska. Bizon pozwala docierać do nich bardzo precyzyjnie a zarazem efektywnie kosztowo”.
Równie istotne dla reklamodawców okazują się sprawność i niezawodność obsługi. „Powstanie osobnego domu sprzedaży mediów skupiającego przede wszystkim witryny o charakterze biznesowym niezwykle ułatwiło i przyśpieszyło proces planowania i zakupu internetowych kampanii reklamowych. Nie bez znaczenia jest również elastyczność oraz profesjonalizm osób tworzących zespół BizOn media” – mówi Tomasz Kuisz Interactive Media Planner w Universal McCann. „Sukces Bizon media to nie tylko zajęcie pozycji lidera pod względem zasięgu serwisów biznesowych, to również rzetelność, solidność i chęć współpracy osób tworzących tę firmę” – Klaudia Janowska, Senior Interactive Buyer w Universal McCann.
„Jesteśmy zadowoleni, iż pomysł biznesowej sieci reklamowej okazał się trafiony. Naszym priorytetowym celem jest dalsze powiększanie portfolio i tym samym dążenie do bycia największym oferentem reklamowej powierzchni biznesowej w Polsce. Nieustannie staramy się także budować świadomość istnienia marki” – podsumowuje Rafał Szychowski.
Źródło: BizOn media