logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pierwsze w branży wirtualne testy lekkich butelek szklanych

  PR 16.11.2021, przeczytano 515 razy
ilustracja

Trzech największych dostawców zrównoważonych rozwiązań dla przemysłu szklarskiego będzie współpracować przy tworzeniu innowacyjnej technologii mającej na celu zwiększenie wytrzymałości oraz zmniejszenie wagi butelek szklanych. W styczniu 2022 r. firmy Dassault Systèmes (Euronext Paris: FR0014003TT8, DSY.PA), Ardagh Group i EXXERGY rozpoczną pierwsze w branży wirtualne testy na - należącym do Diageo – słynnym modelu butelki whisky Johnnie Walker. Celem przedsięwzięcia będzie opracowanie specjalnej powłoki, która pozwoli zmniejszyć wagę butelki bez ingerencji w jej strukturę i kształt.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pierwsze-w-branzy-wirtualne-testy-lekkich-butelek-szklanych,393776,artykul.html

Testy te będą wstępem do, opartych na naukowych podstawach, zrównoważonych innowacji mających na celu skrócenie czasu oraz obniżenie kosztów testowania produktów szklanych, a także ograniczenie ilości surowców i zapotrzebowania na energię w procesie wytapiania szkła. Wirtualna kopia bliźniacza jest cyfrową reprezentacją produktu lub procesu, która służy do modelowania, wizualizowania i prognozowania innowacji w czasie rzeczywistym przed rozpoczęciem jakichkolwiek testów fizycznych. Celem testów jest opracowanie nowej powłoki zewnętrznej butelek szklanych, której zadaniem będzie ograniczenie liczby mikropęknięć na powierzchni szkła. Pozwoli to na znaczące obniżenie wagi butelki z zachowaniem jej dotychczasowej wytrzymałości. Lżejsza butelka będzie w pełni nadawać się do ponownego przetworzenia, a jeśli testy wirtualne zakończą się pomyślnie, testy fizyczne na gotowych produktach odbędą się latem 2022 r.

Ardagh Group, jeden z dostawców zrównoważonych opakowań, oraz EXXERGY, międzynarodowa firma konsultingowa działająca w branży odnawialnych źródeł energii oraz przemysłu szklarskiego, opracują wspólnie powłoki dla firmy Diageo, czołowego producenta napojów alkoholowych na świecie i właściciela takich marek, jak Johnnie Walker, Smirnoff i Gordon’s Gin. Firma Dassault Systèmes dostarczy rozwiązania technologiczne w postaci aplikacji BIOVIA, które posłużą do stworzenia wirtualnych  kopii bliźniaczych powłok w skali nano oraz symulowania ich interakcji z powierzchnią szkła i testowania ich skuteczności.

Komentarz Johna Sadliera, Chief Sustainability Officer w Ardagh Group: – Ardagh Group jest pionierem w zakresie redukcji wagi szkła, a jako wiodący globalny dostawca bezterminowo przetwarzalnych, zrównoważonych opakowań metalowych i szklanych, mamy obowiązek reagować na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, przed którymi wszyscy stoimy. Wspólnie z naszymi klientami i dostawcami postrzegamy digitalizację przez pryzmat jej potencjału w zakresie tworzenia i dostarczania innowacyjnych, a przy tym lżejszych opakowań.

Redukcja wagi szkła jest jednym ze sposobów na zmniejszenie poziomu emisji CO₂ przez sektor szklarski zarówno w kontekście produkcji butelek, jak i transportu produktów. Jeśli przedsięwzięcie zakończy się sukcesem, technologia wirtualnych kopii bliźniaczych zacznie w pełni wspierać ambicje branży w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz dekarbonizacji.

– Musimy niezwłocznie zmienić swoje podejście do produkcji i konsumpcji. Powinniśmy nie tylko rewolucjonizować obecne rozwiązania, ale także podejmować ambitne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem – mówi Florence Verzelen, Industry, Marketing & Sustainability, Dassault Systèmes. – Technologia wirtualnych kopii bliźniaczych firmy Dassault Systèmes pozwala projektować i testować zupełnie nowe, zrównoważone materiały, produkty i procesy w rekordowo krótkim czasie. Innowacje te mogą okazać się nie tylko adekwatne, ale także zrównoważone już na najwcześniejszym etapie.

– Dla Diageo zrównoważony rozwój, w tym zwłaszcza zrównoważone opakowania, to absolutny priorytet. Cieszymy się z udziału w tym pionierskim projekcie, który jest zgodny z zasadami zrównoważonych rozwiązań Diageo wspierającymi innowacyjność i współpracę w zakresie tworzenia i dostarczania przyjaznych środowisku produktów i usług. W ramach naszej strategii „Society 2030” zobowiązaliśmy się do osiągnięcia zeroemisyjności operacji najpóźniej do roku 2050. Jeśli testy wirtualne zakończą się sukcesem, będzie to znaczący krok w stronę realizacji tych założeń – mówi Lucy Fishwick, Head of Procurement – Grain to Glass Sustainability, Diageo.

Źródło: Dassault Systèmes

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Panasonic: aktualizacja oprogramowania aparatu Lumix S5II i S5IIX
Panasonic wprowadza istotną aktualizację oprogramowania sprzętowego dla LUMIX S5II oraz S5IIX, swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Nie tylko usprawnia ona fotografowanie, ale również zwiększa możliwości udostępniania zdjęć i filmów.
Płyty Swedboard w ofercie Sico Print Solutions
SICO Print Solutions, dostawca rozwiązań do druku cyfrowego, z przyjemnością ogłasza nawiązanie współpracy z firmą SWEDBOARD, producentem ekologicznych płyt kartonowych z rdzeniem przypominającym strukturę zagęszczonego plastra miodu. Ta współpraca pozwoli SICO Print Solutions oferować swoim klientom nowe, zrównoważone rozwiązania, które...
Firma Lavazza bezprzetargowo przedłużyła umowę ramową z NAV agency.
Allegro z międzynarodową platformą komunikacji
Allegro ogłasza ewolucję komunikacyjną marki. Idea kreatywna i hasło „Jak tak, to Allegro” skupiają się na różnorodności kategorii i szerokim wyborze produktów na platformie, które odzwierciedlają codzienne potrzeby, wyzwania i plany  współczesnych konsumentów.
Cofające się streamy w promocji filmu Omen
W ramach promocji filmu “Omen: Początek” studia 20th Century widzowie Twitcha mogli oglądać wyjątkowe transmisje. Podczas ich trwania zaaranżowane zostały problemy techniczne powodujące cofanie się całego materiału. W kampanii wzięli udział popularni twórcy gamingowi: Seto, Kamyk oraz Pago. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764