logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Piknik z Kuroniami w towarzystwie polskiego mięsa drobiowego

  PR 27.05.2022, przeczytano 242 razy
ilustracjastrzałka

Sezon na majówki w pełni. Nasze grille są rozpalone od kulinarnych emocji, a na ruszcie coraz częściej gości polski drób. Potwierdzili to uczestnicy „Pikniku z Kuroniami”, który odbył się w ramach IV edycji kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje". Gościem specjalnym wydarzenia była aktorka - Anna Mucha.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/piknik-z-kuroniami-w-towarzystwie-polskiego-miesa-drobiowego,396053,artykul.html

Kampanię popularyzującą wiedzę na temat polskiego mięsa drobiowego oraz wieprzowego organizuje Związek Polskie Mięso. To organizacja zrzeszająca firmy działające w szeroko pojętej branży mięsnej. „Piknik z Kuroniami”, który zagościł w przepięknych przestrzeniach Villi Foksal w Warszawie, był poświęcony walorom polskiego mięsa drobiowego. Królowały piersi z kaczki, udka z kurczaka, półgęski i udziki przyrządzone w oparciu o autorską recepturę rodzeństwa Gai i Jakuba Kuroniów, którzy pełnią honory ambasadorów kampanii.

- Dzięki takim spotkaniom mamy możliwość przekonania się jak ważnym elementem codziennej diety powinno być mięso drobiowe. Jego ogromnym atutem jest wszechstronne zastosowanie w polskiej kuchni oraz łatwość i możliwość przyrządzania na wiele różnych sposobów. Polski drób posiada ogromne walory smakowe, ale co równie ważne - a nie zawsze obecne w świadomości społecznej - także korzyści zdrowotne. Tym samym mięso drobiowe doskonale wpisuje się w potrzeby żywieniowe grup o szczególnych wymaganiach dietetycznych, m.in. zawodowych sportowców, osób starszych czy małych dzieci – mówił Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso, witając gości spotkania w Villi Foksal.

Piknikowy anturaż, maj w pełni i polski drób w roli głównej. Nie mogło obyć się zatem bez grillowania. Przygotowanie mięsa na ruszcie wbrew powszechnie panującym opiniom wymaga wiedzy nie tylko „ogniowej”. Niezbędna jest też sztuka wyboru odpowiedniego mięsa, jego marynowania w nietuzinkowych kompozycjach przypraw, a później odpowiednia obróbka.

- Polski drób, w szczególności mięso z kurczaków, indyków czy kaczek to zdecydowanie najwygodniejszy i najsmaczniejszy rodzaj mięsa do grillowania. Pamiętajmy jednak, żeby nie przesadzić z czasem, w którym poddajemy go działaniom temperatury. Czyśćmy ruszt przed każdym użyciem i unikajmy aluminiowych tacek. Mięso drobiowe jest bardzo delikatne w smaku, więc świetnie pasują do niego wyraziste azjatyckie przyprawy, curry czy aromatyczny szafran - radzi Gaja Kuroń, ambasadorka kampanii.

W towarzystwie obecnej na Pikniku Anny Muchy, która włącza drób w rodzinny jadłospis, prowadzono również dyskusje na temat walorów zdrowotnych mięsa drobiowego.

Na pytania zgromadzonych dziennikarzy odpowiadała również dietetyczka i ekspert kampanii Dorota Osóbka: – Mięso drobiowe jest ważnym źródłem pełnowartościowego białka, witamin - szczególnie tych z grupy B, wysoce przyswajalnego żelaza hemowego, cynku, potasu, fosforu, selenu i innych ważnych dla organizmu składników mineralnych. Drób, po który sięgamy najczęściej, czyli mięso kurczaka i indyka ma niewielką zawartość tłuszczu, jest więc niskokaloryczne i lekkostrawne. Jego niewątpliwą zaletą jest także łatwość przygotowania. Pierś z kurczaka na parze, zależnie od jej wielkości, gotuje się od 18 do 25 minut, a ta przyrządzana na patelni będzie gotowa już w 10 minut! Te wszystkie zalety doskonale wpisują się w dzisiejsze trendy żywieniowe. Konsumenci cenią mięso drobiowe także za jego przystępną cenę i wszechstronność zastosowań. Można je wykorzystać nie tylko w daniach głównych, ale też w przekąskach, sałatkach, zupach, dietetycznych posiłkach, kanapkach, na ciepło i na zimno, wytrawnie i na słodko. Można je piec, smażyć i gotować w wodzie. Pomysłów na pyszne dania z polskim drobiem są tysiące.

Różnorodność z polotem” takie określenie definiuje drób w kontekście kulinarnym najpełniej. Dlatego też mięso drobiowe jest obecne niemal wszędzie: w restauracjach à la carte, w kantynach, w bistrach i w barach szybkiej obsługi. Polski drób towarzyszy nam od lat i wszystko wskazuje na to, że jest to jedna z tych składowych kulinarnej rzeczywistości, która bez względu na mody będzie niezmiennie obecna w naszym menu, zarówno tym wykwintnym i tym domowym, ale nie tylko tym rodzimym. Wysoka jakość mięsa drobiowego, jego walory smakowe i zdrowotne oraz wysokie standardy produkcji zyskały uznanie i zaufanie odbiorców na całym świecie.

Piknik z Kuroniami odbył się 25 maja 2022 w Villi Foksal w ramach IV edycji kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje" organizowanej przez Związek Polskie Mięso - organizacji reprezentującej interesy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów, działających w obrębie branży mięsnej oraz współpracujących z nią w zakresie ich działalności wytwórczej, handlowej i/lub usługowej, w szczególności wobec organów państwowych.

Źródło: Związek Polskie Mięso

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
Ikea: „Odkryj dom na nowo”
IKEA od lat pasjonuje się życiem w domu, dlatego chętnie odwiedza ludzi w ich mieszkaniach zlokalizowanych na całym świecie. Marka chce przy tym poznać zwyczaje oraz odmienne potrzeby mieszkańców i jak najlepiej na nie odpowiadać. W ten sposób powstała seria filmów „Life at Home Stories”, które wykorzystane zostały na festiwalach, m.in. Milan...
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Nadmorskie Suweniry
Pamiątki z wakacji nad morzem w wydaniu jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów będzie można oglądać w lipcu w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design. Wernisaż „Nadmorskich suwenirów” Jakuba Stępnia odbędzie się w najbliższy czwartek 30 czerwca o godz. 19 przy ul. Żeromskiego 36 w Gdyni.
Hisense wyróżnia piłkarki poprzez kampanię #Rememberthename
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie kibiców piłką nożną kobiet na całym świecie zdecydowanie wzrosło. Będąc honorowym partnerem UEFA Women’s EURO 2022, firma Hisense pragnie przyczynić się do zasadniczego wzrostu i profesjonalizacji kobiecej piłki nożnej, inspirować i wspierać zawodniczki oraz kibiców, którzy z entuzjazmem podchodzą do tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764