logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Piłkarska zmiana barw lokomotyw PKP Intercity

   07.05.2012, przeczytano 5264 razy

Kolej Porusza Kibiców – to hasło towarzyszące akcji zmiany barw lokomotyw PKP Intercity. Szesnaście lokomotywy w barwach narodowych krajów Euro 2012 oraz cztery z wizerunkami polskich stadionów Euro pokonają 2,5 miliona kilometrów i odwiedzą wszystkie największe polskie miasta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pilkarska-zmiana-barw-lokomotyw-pkp-intercity,15457,artykul.html

Każda z lokomotyw Euro będzie jeździć po torach przez 6 miesięcy – do listopada 2012 roku. Każda z nich pokona w tym czasie około 120 tysięcy kilometrów. Wszystkie lokomotywy razem przejadą więc 2 mln 280 tys. kilometrów. Lokomotywy zobaczy na własne oczy ok. 1,2 miliona Polaków i ok. 0,2 mln obcokrajowców. Razem 1,4 mln osób.

PKP Intercity podkreśla, że lokomotywy w barwach krajów i stadionów Euro 2012 to efekt pracy między innymi projektantki opracowującej na co dzień wzory biżuterii i wyrobów porcelanowych dla firmy Svarowski.

Największym wyzwaniem dla organizatorów okazała się część techniczna. Według PKP Intercity nikt wcześniej w Polsce nie miał doświadczenia w zmienianiu barw lokomotyw taką technologią. Zmiana barw jednej lokomotywy trwa ok. 6 godzin. Pracuje nad tym jednocześnie 8 osób. Powierzchnia lokomotywy EP-09 nagrzewa się do temperatury ok. 60 stopni Celsjusza. Materiał użyty do zmiany wyglądu lokomotyw musiał być odporny na słońce, deszcz, temperaturę i zabrudzenie.

Przy tłumaczeniach hasła Kolej Porusza Kibiców znajdującego się na każdej z lokomotyw pomagało kilkanaście osób: pracownicy ambasad, native speakerzy, tłumacze przysięgli. Najdłużej pracowano nad tłumaczeniem oddającym wieloznaczność i sens hasła na lokomotywach: Grecji, Hiszpanii i Ukrainy.

PKP Intercity zamierza tak planować pracę lokomotyw, aby pociągi międzynarodowe z krajów Euro 2012 były, zawsze gdy jest to możliwe obsługiwane w Polsce przez lokomotywy w barwach kibiców jadących pociągami.

Prace nad pomysłem rozpoczęto w styczniu 2012 roku. Od lutego do początku kwietnia pracowano nad projektami graficznymi. Pierwsza lokomotywa wyjechała na tory 30 marca 2012.

Źródło: PKP Intercity

Galeria: Piłkarska zmiana barw lokomotyw PKP Intercity

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Ciekawe zlecenie... :)

avatar użytkownika
,

Witkacy by się ucieszył: wreszcie kolorowe lokomotywy.
BTW: jechałem kiedyś z kibicami..nie polecam :)

Najnowsze w tym dziale

Slodkie ze świąteczną ofertą dla klientów biznesowych
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. To idealny moment, by znaleźć prezenty dla partnerów w biznesie. W tym przypadku nie można zapominać o personalizacji – dzięki temu obdarowany poczuje się doceniony i będzie wiedział, że upominek był przemyślany. Doskonałym rozwiązaniem są słodycze reklamowe, o czym z powodzeniem przekonuje...
Dentsu Diverse Minds: sieć pracownicza zrzeszająca osoby neuroróżnorodne
W dentsu Polska powstała nowa sieć pracownicza „dentsu Diverse Minds”, której głównym celem jest budowanie bardziej przyjaznego i otwartego miejsca pracy dla osób neuroróżnorodnych. Neuroróżnorodność dotyczy nawet 15 - 20% populacji*, a inicjatywa dentsu odpowiada na rosnącą świadomość społeczną w tym obszarze. Dzięki...
Asemblo klientem MBridge – Marketing Experts
Do grona Klientów agencji digital marketingu MBridge dołączyła firma Asemblo zajmująca się projektowaniem i budową powierzchni komercyjnych. Współpraca koncentruje się na działaniach SEO wymierzonych w budowanie widoczności oraz pozyskiwanie nowych leadów. 
Paddington promuje się w sklepach Lagardère Travel Retail
W kilkuset sklepach prowadzonych przez Lagardère Travel Retail w Polsce w mieście i na lotniskach pojawiły się maskotki i książki ze świata Paddingtona. Na gości kawiarni Costa Coffee i So Coffee czekają z kolei konkursy, w których można wygrać podwójne zaproszenia na film. To efekt współpracy operatora z Kino Świat, który jest wiodącym...
Hisense Oficjalnym Partnerem Klubowych Mistrzostw Świata FIFA 2025
Hisense został oficjalnym partnerem Klubowych Mistrzostw Świata FIFA. Współpracę podczas specjalnego wydarzenia 30 października w Shanghai Tower ogłosili prezydent FIFA Gianni Infantino, sekretarz generalny FIFA Mattias Grafström oraz prezes Grupy Hisense Jia Shaoqian. Hisense zapowiedział także najnowocześniejsze urządzenia TV z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764