logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pinta bardziej medialna niż Książęce

  PR 30.11.2020, przeczytano 487 razy

PINTA jako pierwszy browar rzemieślniczy znalazła się wśród 10 najsilniejszych marek piwnych w Polsce, według 13. edycji rankingu Top Marka, przygotowanego przez agencję Press-Service Monitoring Mediów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pinta-bardziej-medialna-niz-ksiazece,389379,artykul.html

Cały ranking za 2020 rok obejmuje aż 500 najsilniejszych medialnie marek w Polsce, ale dzieli się też na 50 rankingów branżowych. Kategorią, w której na 7. miejscu znalazła się PINTA, są „Piwa i cydry”. Pionierów piwnej rewolucji w Polsce wyprzedzają w rankingu tylko wysokobudżetowe marki koncernowe: Warka, Tyskie, Heineken, Żywiec, Carlsberg i Lech. Za PINTĄ znalazła się regionalna Fortuna oraz koncernowe brandy Żubr i Książęce.

– Wyniki rankingu to świetna wiadomość dla niedużych firm, bo oznaczają, że rośnie świadomość konsumencka oraz że Polacy czytają i oglądają ze zrozumieniem, dzięki czemu ważniejsza niż wysokość budżetu jest autentyczność komunikacji. Cieszymy się, że robiąc swoje, PINCIE jako pierwszemu browarowi rzemieślniczemu udało się przełamać w mediach dominację marek koncernowych – mówi Ziemowit Fałat współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA.

Raport został przygotowany w oparciu o analizę materiałów z prasy, internetu i social mediów opublikowanych w okresie od 1 lipca 2019 roku do 30 czerwca 2020 roku. W sumie ocena objęła ponad 97 mln informacji: 2 mln tekstów prasowych, 15 mln internetowych i 80 mln postów w mediach społecznościowych.

Medialna siła marki jest obliczana na podstawie danych o szacowanym dotarciu informacji o marce (impact) oraz ocenie ich wydźwięku: pozytywnej, neutralnej lub negatywnej (indeks sentymentu). Siła marki jest iloczynem tego indeksu i impactu.

– Ważnym filarem siły marki PINTA była jej oferta produktowa, której jakość stopniowo przebiła się do mediów i świadomości konsumentów – ocenia Maciej Małkowski, analityk mediów w agencji Press-Service Monitoring Mediów. – Zwraca uwagę wysoka, regularna aktywność marki w social media, oraz umiejętne skupianie uwagi odbiorców – dodaje.

Wśród udanych działań medialnych PINTY Press-Service wyróżnił m.in. PINTĘ Miesiąca – akcję pomocy pubom podczas wiosennego lockdownu, warzenie PINTY live z udziałem Ziemowita Fałata, współwłaściciela Browaru PINTA, czy współpracę z blogerami. Setki tysięcy widzów przyciągnęła współpraca  PINTY z Emilem Truszkowskim przy kolejnym odcinku serii PINTA Hop Tour. Wyprawa do Korei w poszukiwaniu chmielu relacjonowana była m.in. na kanale Pozdro z KRLD. Innym popularnym materiałem PINTY był pełen szczegółów film o kulisach warzenia Ataku Chmielu, opublikowany na YouTube  przez kanał Fabryki w Polsce. Film miał ponad 100 tysięcy wyświetleń. Renomę marki budowały też m.in. informacje o wygranej w przetargu dla norweskiej sieci Vinmonopolet, czy wysokie pozycje PINTY w testach konsumenckich, takich jak „Wielki Test Piw Bezalkoholowych 2019” na kanale Browar Kopyra, gdzie PINTA została liderem rankingu. Program obejrzało niemal 120 tysięcy osób.

Źródło: Browar PINTA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Wybór prezydenta to nie kwestia smaku” – Gazeta.pl dołącza do akcji profrekwencyjnej
1 czerwca odbędzie się II tura wyborów prezydenckich w Polsce. Z tej okazji Gazeta.pl wspólnie z agencją Twin .collective rozpoczyna kampanię „Dowiedz się (jak naj)więcej”, której celem jest zachęcenie do udziału w głosowaniu oraz wsparcie obywateli w podjęciu świadomej decyzji. Inicjatywa ma zwiększyć świadomość wyborczą i zaangażowanie...
Medialność Eurowizji ’25 i Justyny Steczkowskiej
Finał Eurowizji, który odbył się 17 maja br., wzbudził ogromne zainteresowanie w polskich mediach – wartość ekwiwalentu reklamowego wyniosła 136 mln zł. Jednym z najgłośniejszych wydarzeń tegorocznej edycji niewątpliwie był powrót Justyny Steczkowskiej na konkursową scenę. Jej spektakularny występ został doceniony przez widzów. Artystka była też widoczna w pozytywnym...
Wedel wchodzi na rynek podcastów
Firma Wedel, kultowy producent słodyczy i twórca czekoladowych doświadczeń wkracza w świat podcastów, odpowiadając na jego rosnącą popularność w Polsce. Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy oraz Robert Zydel, Dyrektor muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel w nowym formacie „Wedle Uznania”, będą dyskutować o biznesie, kulturze, sztuce, tematach społecznych i przyjemności,...
Enpulse startuje z podcastem Bridge Talk
27 maja na Spotify i YouTube zadebiutuje pierwszy odcinek serii Bridge Talk, której pomysłodawcą jest Enpulse, platfroma służąca do badania i budowania zaangażowania. Podcast, na który złoży się 7 rozmów z ekspertami HR, będzie poświęcony wyzwaniom związanym z zarządzaniem zespołami wielopokoleniowymi.
 IMMxDemagog: Trzaskowski i Nawrocki z równym zasięgiem [12.05–18.05]
Wybory prezydenckie rozegrały się przede wszystkim w mediach społecznościowych. Kampanię zakończył nie finałowy spór w telewizji, lecz kreatywna, emocjonalna i częściowo nielegalna agitacja w czasie ciszy wyborczej. Memy i aluzje w social mediach często osiągały większy zasięg niż materiały z debat – wynika z przedostatniego już raportu analizującego medialność...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764