logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pinta przejdzie rebranding

  PR 10.05.2021, przeczytano 1403 razy
ilustracja

W 10. rocznicę istnienia Browar PINTA zmienia logotyp i wygląd  etykiet sztandarowych piw, w tym Ataku Chmielu, najpopularniejszego piwa rzemieślniczego w Polsce. Proces transformacji zaczął się na początku maja i potrwa kilka tygodni


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pinta-przejdzie-rebranding,391395,artykul.html

– Rozpoczynając drugą dekadę naszej historii stawiamy na wizerunkowe atuty PINTY: siłę marki i rozpoznawalność oferty – mówi Ziemowit Fałat, współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA.

Na nowym logo pionierów piwnej rewolucji w Polsce nie będzie już charakterystycznej kadzi i zaglądającego do niej piwowara.

– Po 10 latach wszyscy wiedzą, że PINTA to PINTA – wyjaśnia Ziemowit Fałat. – Nie potrzebujemy już pokazywać człowieka przy kadzi, żeby powiedzieć ludziom, co robimy. Teraz nasze logo to PINTA zdecydowana, z symbolicznym podkreśleniem, że wiemy, na czym stoimy, ale dalej jesteśmy otwarci na robienie nowych rzeczy – dodaje.

Oparcie nowego logo wyłącznie na słowie „PINTA” jest pochodną wypracowywanej od 10 lat wysokiej popularności browaru z Wieprza. Obecnie PINTA jest – według użytkowników portalu RateBeer.com – najlepszym browarem rzemieślniczych w Polsce i 30. na świecie (RateBeer Best 2020). Pod koniec ubiegłego roku PINTA, jako pierwszy browar rzemieślniczy w historii rankingu, znalazła się też wśród dziesięciu najsilniejszych medialnie marek piwnych w Polsce, według agencji Press-Service Monitoring Mediów (Top Marka 2020. Piwa i cydry).

Nowe logo będzie od początku maja sukcesywnie wprowadzane na wszystkie opakowania i materiały marketingowe browaru. Zmiana najszybciej obejmie m.in. firmowe kapsle i kartony.

Stopniowo będą wymieniane etykiety wszystkich podstawowych piw PINTY, takich jak: Atak Chmielu, A Ja Pale Ale, Pierwsza Pomoc, Modern Drinking i Bawarka. W sumie jest ich ponad 10. Głównym elementem wizualnym na etykietach będą: marka „PINTA”, marka piwa i nazwa stylu. Fani piw PINTY powinni je nadal rozpoznać po wykorzystywanych na starych etykietach kolorach i kluczowych elementach graficznych. Dlatego np. nowa etykieta Ataku Chmielu nadal będzie zielona i ozdobiona symboliczną szyszką chmielową.

Rebranding PINTY zainicjuje wysłanie do sklepów detalicznych 30 tys. butelek Ataku Chmielu ze specjalną, podwójną etykietą – starą naklejoną na nową. Gratką dla kolekcjonerów będzie też prawie 10 tys. urodzinowych zestawów, zawierających 3 butelki Ataku Chmielu z trzema różnymi etykietami z okresów 2011, 2012-2020 i z 2021. Zestaw dopełnią: szklanka z nowym logo PINTY i dwie podkładki. Od połowy maja zestawy będzie można znaleźć w sklepach Lidl.

Jeszcze w maju zostanie też uruchomiona nowa strona www.browarpinta.pl. W dalszej kolejności będą aktualizowane etykiety na piwa sezonowe, lokalne piwa z serii Beskidy oraz branding pubów PINTA.

Prace nad nową identyfikacją wizualną trwały od niemal roku. Były w nie zaangażowane dwie polskie agencje wyspecjalizowane w brand designie i projektowaniu opakowań. – Testowo wypuszczaliśmy na rynek piwa z etykietami dalece odbiegającymi od estetyki Ataku Chmielu – wyjawia Ziemowit Fałat. Chodzi m.in. o bestsellerowe serie piw: PINTA Hoppy Crew, PINTA Collab PL i PINTA Deli Store. Ich opakowania zaprojektowała agencja Ostecx Créative z Poznania i to ona ostatecznie zdobyła zlecenie na zaprojektowanie nowego logo i nowych etykiet na piwa PINTY.

– Dla branży piwnej pracujemy już od blisko 20 lat. I, parafrazując hasło PINTY, zajmujemy się brandingiem browarów rzemieślniczych od pierwszych dni piwnej rewolucji w Polsce – mówi Sébastien Ploszaj, art director i współwłaściciel Ostecx Créative. – Podchodząc do odświeżenia opakowań postawiliśmy sobie dwa ważne cele – wybicie samej marki i znalezienie wspólnego języka graficznego dla etykiet, które powstawały w PINCIE na przestrzeni dekady. W efekcie stworzyliśmy etykiety w 100% odnoszące się do swoich poprzedniczek, ale zbudowane na zasadzie syntezy poprzednich grafik. Wierzymy, że takie podejście wyróżni PINTĘ w sklepach i nada marce mocy – dodaje.

W 2020 roku PINTA uwarzyła 93 różne piwa, z czego 65 było piwami premierowymi. Entuzjaści kraftu zyskali w sumie ponad 21 000 hektolitrów piwa. W tym roku moce produkcyjne browaru mają być zwiększone w szczycie sezonu do 30 000 hektolitrów.

Źródło: Browar PINTA

www.browarpinta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Rewitalizacja wizerunku, najtańszy sposób na poinformowanie ludzi, że firma istnieje.

avatar użytkownika
,

Skąd pomysł że najtańszy?  

,

Notkę o rewitalizacji Signs opublikował za darmo.
Ile kosztowałaby reklama?

Nie ma za co!
  

avatar użytkownika
,

Rebranding jest jednym z dziesiątków możliwych zabiegów marketingowych o których informujemy "za darmo" - czy to znaczy że cały marketing i reklama to najtańsze sposoby na poinformowanie ludzi że firma istnieje? Być może tak właśnie jest - tylko dlaczego atak skierowałeś w stronę rebrandingu?  

,

Notki o rewitalizacji prawie wszyscy publikują za darmo.
A ile kosztowałyby reklamy?
  

avatar użytkownika
,

Jeżeli jesteś zainteresowany reklamą, prześlemy cennik. Dalej nie wyjaśniłeś czym różni się rebranding od akcji samplingowej albo od kampanii z użyciem elementów POS. One są droższe od rebrandingu?  

,

Czyli rozumiesz czemu rewitalizacja?
Bo jest tańsza niż najtańsza kampania reklamowa a media za darmoszkę bez proszenia publikują.
  

avatar użytkownika
,

Ale o kampaniach też piszemy - za darmochę. Więc...?  

,

No popatrz. A są media, które wołają kasę. DUŻĄ.  

avatar użytkownika
,

Za rebrandingi nie wołają?  

,

Chyba nie wiesz, ile rebrandingów można zrobić za jedną publikację w dużym medium o zasięgu krajowym...  

avatar użytkownika
,

Ale wołają czy nie wołają?  

,

Ale wołają kogo?  

avatar użytkownika
,

Za ten rebranding jak o nim pisują - to wołają czy nie?  

,

A w Signs ile kosztuje materiał reklamowy udający artykuł?
  

avatar użytkownika
,

Nie odpowiadaj pytaniem na pytanie - zwłaszcza że pytanie było bardzo proste. Jest jakiś problem z odpowiedzią?  

,

Coś mocno unikasz odpowiedzi na pytanie o koszt reklamy na łamach Signs.
  

avatar użytkownika
,

O kosztach reklamy rozmawiamy z reklamodawcami. Ty za to nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie: dlaczego publikowanie notek PR o rebrandingu w mediach branżowycyh miałoby być tańsze od publikowania notek o innych formach działalności marketingowej i promocyjnej. Czym takim rebranding różni się od kampanii reklamowej, że notka o nim ma być rzekomo tańsza?   

,

Kosztami.

  

avatar użytkownika
,

Kosztami? Jeśli rebranding oznacza zmianę oznakowań w lokalach, zmianę elementów POS, opakowań itp. - to jak to się ma do jakiejś bieżącej kampanii reklamowej np. w necie? Masz jakieś pojęcie o tych sprawach?  

,

Nie oznacza, bo tych elementów tutaj nie ma i nigdy nie będzie.
Taniej jest więc zrobić 'rebranding', bo frajerzy napiszą o tym za darmoszkę, niż wybulić kasę na kampanię informującą, że takie piwo istnieje.
  

avatar użytkownika
,

Ale Ty się nie wypowiadasz na temat tej sytuacji tutaj, ale generalnie na temat rebrandingu - że to rzekomo tańsze niż inne formy promocji, że jest inaczej traktowany przez media... Podejmiesz próbę uzasadnienia tak kosmicznych tez? Nawet nieśmiałą...?  

,

Ja się wypowiadam o tym tutaj, szeroko znanym w bardzo wąskich kręgach napoju.

  

avatar użytkownika
,

Czyli doprecyzujmy. Twierdzisz że nie każdy rebranding to sposób na "najtańszy sposób na poinformowanie ludzi, że firma istnieje", ale że ten tutaj przypadek jest takim sposobem?  

,

Czy mam jeszcze raz napisać to co już napisałem bo nie rozumiesz czy jest jakiś inny powód dla którego mam powtarzać te same komentarze?  

avatar użytkownika
,

Problem jest taki że to co napisałeś najpierw nie klei się w żaden sposób z tym co napisałeś potem.  

,

To zacznijmy od początku.
Ile kosztuje reklama tekstowa w Signs, opublikowana na stronie głównej, wisząca na niej tydzień?
  

avatar użytkownika
,

Nie ma takiej możliwości, artykuł sponsorowany może wisieć na stronie głównej najwyżej 3 dni. Nie jest to wcale tańsze od krótkiej kampanii banerowej którą producent mógłby sobie zafundować by o sobie skutecznie przypomnieć, więc prosimy o kolejne pytanie - tym razem strzeliłeś kulą w płot.  

,

I znów pierdololo zamiast konkretu.
  

avatar użytkownika
,

Bardzo dużo tu napisałeś, ale stale nie wiadomo najważniejszego - dlaczego rebranding miałby być tańszy od innych działań marketingowych czy promocyjnych.  

,

Koszty publikacji.  

avatar użytkownika
,

Czyli wracamy do pytania dlaczego publikacje na temat rebrandingu miałyby być tańsze od publikacji na temat rozpoczęcia kampanii OOH i gdzie takie zasady miałyby obowiązywać?  

,

Zapytaj w dowolnym medium o cennik.
Zrozumiesz.


Lub nie.
  

avatar użytkownika
,

Rozróżniają w tych cennikach publikację artykułu o rebrandingu od innych artykułów? To jakaś ogólnomedialna krucjata w kwestii rebrandingów?

A klamki? Klamki są?
  

,

Udawanie przez Ciebie idioty to jest prosta droga do traktowania Cię jak idiotę.  

avatar użytkownika
,

Przechodzenie do ataku ad personam jest przyznaniem się do całkowitej bezsilności merytorycznej. Wiedziałeś o tym?  

,

Nazywam rzeczy po imieniu.
Wiem wiem, to ad personam i hejt.
I seksism.

Ale to nie zmienia faktu, że gdy ktoś struga idiotę, jest traktowany jakby był prawdziwym idiotą.
  

avatar użytkownika
,

Potwierdzasz niekorzystną dla siebie diagnozę.  

,

Ale rozumiesz, że to argument ad personam!  

avatar użytkownika
,

Bynajmniej. Diagnoza nie dotyczy Ciebie ale sposobu prowadzenia przez Ciebie dyskusji.  

,

Ale jak idiota miałby umieć postawić diagnozę?
  

Najnowsze w tym dziale

Big Picture wygrywa przetarg na obsługę marki Garnier
Do portfolio klientów beauty agencji Big Picture dołącza Garnier – jeden z największych, globalnych graczy wśród marek kosmetycznych. Współpraca obejmuje szerokie działania komunikacyjne wokół wszystkich trzech kategorii brandu: skin care, hair care i hair color. Wszystkie te obszary łączy Zielona Strategia pt. „Green Beauty”.
Mullenlowe Warsaw wzmocniła kreację i client service
Dział kreacji agencji MullenLowe Warsaw powiększył się o doświadczoną art director Joannę Jurczak oraz team kreatywny, który tworzą Maja Korzeniewska i Zofia Szozda. Agencja wzmocniła także client service, do którego dołączyła Aleksandra Zientara.
Agencja Garden of Words wzmacnia zespół PR
Agencja Garden of Words poszerza zespół PR i zatrudnia Martę Bełzę na stanowisku Head of Reputation Management. Marta Miller awansowała i od teraz jako Head of Corporate odpowiadać będzie za rozwój agencji w zakresie pozyskiwania i prowadzenia projektów z obszaru komunikacji korporacyjnej.
Wśród projektów uchwał na Walne Zgromadzenie znajduje się zmiana firmy spółki na Fabrity Holding S.A. w związku z wiodącym udziałem biznesu software oraz przeglądem opcji strategicznych spółek marketingowych. Zarząd rekomenduje Walnemu Zgromadzeniu wypłatę łącznie 14,5 mln zł dywidendy, co oznacza 6 zł na akcję (2 zł zostało już zaliczkowo...
Pepsi we współpracy z Bedoesem 2115 tworzą nowatorską kampanię
Pepsi, w ramach swojej najnowszej kampanii Pepsi Space, postanawia oddać - tak jak żadna inna marka dotąd - przestrzenie reklamowe młodym. Aktywacja jest odpowiedzią na kreatywne wrzenie w Generacji Z, której przedstawiciele chcą ze swoją twórczą ekspresją trafić do szerszego grona odbiorców. Ambasadorem kampanii jest jeden z najpopularniejszych raperów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764