logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Pinterest - wciąż niedoceniony?

  PR 25.06.2014, przeczytano 1437 razy

Choć Pinterest w Polsce nie należy jeszcze do ścisłej czołówki portali społecznościowych, to z pewnością jego znaczenie systematycznie i sukcesywnie wzrasta. Dlatego też warto zastanowić się na czym polega jego fenomen i czy warto rozważyć założenie profilu na Pinterest. Szacuje się, iż do 2015 roku 90% dostępnych treści w internecie przyjmie formę wideo albo zdjęć, dlatego przyszłość należy do serwisów, które dają możliwość zamieszczania tego typu materiałów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pinterest---wciaz-niedoceniony,22010,artykul.html

Z miesiąca na miesiąc Pinterest trafia do coraz większego grona odbiorców w Polsce. W prawdzie według danych Megapanel PBI/Gemius debiut serwisu na polskim rynku w 2012 roku, nie był zbyt imponujący, ale już w lutym 2013 roku liczba użytkowników przekroczyła 500 tysięcy. Po pół roku liczba ta była już dwukrotnie większa. Aktualne dane Megapanel PBI/ GEMIUS mówią o 1,37 min użytkowników w styczniu 2014, z czego aż 47% to mężczyźni. Może to być dużym zaskoczeniem, gdyż panuje przekonanie, że Pinterest jest serwisem głównie dla pań. Wzrost zainteresowania Pinterestem najprawdopodobniej był i jest spowodowany zintegrowaniem portalu z Facebookiem oraz możliwość korzystania z niego w języku polskim.

Pinterest jest przeznaczony do tworzenia swoich własnych kolekcji zdjęć, które możemy ‘przypinać’ z tablic innych użytkowników. Wśród kategorii zdjęć możemy znaleźć modę, podróże, kuchnie, celebrytów czy dekoracje wnętrz. Możemy kolekcjonować zdjęcia, które nas inspirują, rzeczy o których marzymy lub które nas interesują. Dlatego też jest to doskonała przestrzeń do prezentowania przez marki swoich produktów.

Estetyczne zdjęcia umieszczone w odpowiedniej kategorii mogą kreować chęć posiadania danego produktu w rzeczywistości. Jest to też dobry sposób na opowiadanie historii swojej marki i kreowanie świadomości konsumentów o niej. Ponadto Pinterest oferuje opcje płatnych reklam, które powinny być gustowne i nienarzucające się oraz RichPin czyli pinezki konkretnych artykułów lub produktów.

Marki coraz świadomiej, w sposób kontrolowany oraz bardziej skuteczny prezentują swoje produkty na Pinterest. Nie są już tylko i wyłącznie zdane na swoich fanów, przypinających spontanicznie zdjęcia ukochanych produktów na swoich tablicach. Co równie ważne, działania prowadzone na Pinterest można też w łatwy sposób monitorować – komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Polacy zaczęli zakochiwać się w  Pinterest. Trochę im to zajęło, ale uczucie to zapewne będzie silne, a i sam związek ma już przed sobą wiele perspektyw. W końcu jest wiele rzeczy do przypięcia, jeszcze więcej do skategoryzowania i do podzielenia się z innymi.

Źródło: GRUPA 365 NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża SEO z perspektywy międzynarodowej - Whitepress publikuje wyniki raportu
Kim są i ile wydają na SEO specjaliści w Europie? Jaki procent tego budżetu przeznaczają na działania on-site a jaki na link building? Według najnowszego raportu platformy WhitePress, przeciętny specjalista od pozycjonowania stron, to mężczyzna (62 proc.), zatrudniony w agencji (35 proc.) lub freelancer (33 proc.), pracujący w dużej mierze zdalnie lub hybrydowo, który poza...
Na jakie kwestie prawne muszą zwrócić uwagę przedsiębiorcy odtwarzający muzykę w celach komercyjnych
Odkryj tajemnicę, która przemawia zarówno do twoich uszu, jak i twojego portfela. Muzyka w biznesie to nie tylko przyjemność, to także kwestia prawna, która może wpłynąć na przyszłość twojej firmy. W naszym artykule zgłębiamy świat licencjonowania muzyki, z naciskiem na to, co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, aby uniknąć fałszywych nut i...
5 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy
Z możliwości outsourcingu zleceń korzysta coraz więcej firm. W Polsce w 2022 roku współpracę z niezależnymi specjalistami nawiązywały przede wszystkim mikroprzedsiębiorstwa (42,6 proc.) i małe oraz średnie firmy (35,8 proc.). Mimo to dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, taka forma outsourcingu może wydawać...
Student na freelance – czyli jak zarobić i zdobyć cenne doświadczenie
Studiowanie stanowi finansowe wyzwanie dla większości młodych ludzi. Według Warszawskiego Instytutu Bankowości polski student wydaje miesięcznie na swoje utrzymanie 3867,06 zł. Nic więc dziwnego, że studenci często zmuszeni są do podjęcia pracy. Jednak doświadczenie w sklepie czy gastronomi niekoniecznie będzie przydatne w budowaniu umiejętności do pracy w wyuczonym zawodzie....
Marki są coraz bardziej świadome tego, że bez połączenia się ze światem mediów społecznościowych nie mogą istnieć. Nie wystarczy jednak stworzyć swojego kanału w “socialach” i liczyć na krociowe zyski. Trzeba korzystać z pracy tych, którzy najlepiej odnajdują sie w internecie – z influencerów. Wiedzą to już nie tylko sprzedający w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764