logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Piotr Jończyk zwycięzcą drugiej edycji reporterskiego konkursu „Polska Stories”

  PR 14.12.2023, przeczytano 682 razy
ilustracjastrzałka

„Polska Stories” to projekt magazynu Weekend.Gazeta.pl będący kuźnią przyszłych reportażystek i reportażystów. Przez ostatnie miesiące redakcja serwisu poszukiwała, a następnie kształciła finalistów konkursu. Wyróżnieni wzięli udział w warsztatach prowadzonych m.in. przez Olgę Gitkiewicz oraz opublikowali swoje reportaże na łamach portalu Gazeta.pl. Zwycięzcą drugiej edycji projektu został Piotr Jończyk, autor tekstu na temat szkoły przyjaznej społeczności LGBT+ w podkarpackiej Boguchwale. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/piotr-jonczyk%C2%A0zwyciezca%C2%A0drugiej-edycji%C2%A0reporterskiego-konkursu%C2%A0_polska-stories_,402472,artykul.html

„Polska Stories” to kilkumiesięczny program szkoleniowy dla młodych reportażystek i reportażystów, którzy rozpoczynają pracę w zawodzie. Już pierwsza edycja udowodniła, że program rzeczywiście ma na celu poszukiwanie przyszłych dziennikarzy. Ubiegłoroczny zwycięzca, Jan Rybicki, został stałym współpracownikiem magazynu Weekend.Gazeta.pl i regularnie publikuje na jego łamach. W serwisie ukazały się jak dotąd teksty trojga innych uczestników przygotowane w ramach profesjonalnej współpracy: Katarzyny SiekańskiejAleksandry Jesionki i Eweliny Wołosik.  

Zachęcona pozytywnym odzewem czytelniczek i czytelników redakcja Weekend.Gazeta.pl zdecydowała się przygotować nową odsłonę projektu. Do prowadzenia drugiej edycji magazyn ponownie zaprosił wielokrotnie nagradzaną reportażystkę – Olgę Gitkiewicz. W warsztatach z uczestnikami tej edycji udział wziął również gość specjalny – związany z „Dużym Formatem” Paweł P. Reszka, a także dziennikarki serwisu Weekend.Gazeta.pl – Paulina Dudek i Paulina Mudant-Siwicka. 

W kilkuetapowej rekrutacji wyłoniono dziesięcioro autorów z różnych obszarów Polski: Joannę Koślicką, Christiana Cieślaka, Alicję Serafin, Kamila Różyckiego, Kingę Kurysię, Klaudię Kuciej, Marię Nowak, Paulinę Gabrusionek, Piotra Jończyka i Zuzannę Cichocką. Finaliści “Polska Stories” przez kilka miesięcy pisali pod okiem mentorki projektu reportaże, które następnie zostały opublikowane na stronie głównej portalu Gazeta.pl. Spośród dziesięciu tekstów komisja konkursowa wybrała zwycięski materiał: „Męczy mnie, że cały czas wałkuje się ten sam temat. Taki jestem i co mam z tym zrobić?” autorstwa Piotra Jończyka. W jury konkursu zasiedli: Anna Budyńska, redaktorka naczelna Weekend.Gazeta.pl, Olga Gitkiewicz, reportażystka i mentorka programu „Polska Stories”, Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl, Paulina Mudant-Siwicka, zastępczyni redaktorki naczelnej Weekend.Gazeta.pl, oraz Jan Rybicki, laureat pierwszej edycji konkursu. 

– W wyróżnionych w konkursie tekstach możemy się przejrzeć niezależnie od tego, czy mieszkamy w mieście górniczym, na kujawsko-pomorskiej wsi albo w stolicy. Z pewnością nie są to lukrowane historie, ale w reportażach nie brakuje też czułości i zrozumienia dla bohaterów i bohaterek – mówi Anna Budyńska, redaktorka naczelna Weekend.Gazeta.pl. 

– „Polska Stories” to ważny projekt i istotny wkład Weekend.Gazeta.pl w rozwój następnej generacji reporterek i reporterów, którzy będą decydować o stanie jakościowego dziennikarstwa w Polsce. Ale to też zwyczajne historie, które otwierają oczy. Dziękuję przy okazji każdemu z uczestników i uczestniczek „Polska Stories”. Dzięki wam wiemy, że dobrych historii nigdy nie zabraknie – mówi Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl. 

Partnerem II edycji Polska Stories jest Publio.pl – księgarnia z ebookami, audiobookami i eprasą. Dla finałowej dziesiątki uczestników Publio.pl ufundowało po dwa kody na ebook/audiobook, a dodatkowo dla zwycięzcy – na cały nadchodzący rok. 

O obu edycjach „Polska Stories”, uczestnikach i tekstach można przeczytać na specjalnej stronie projektu Polska Stories

Źródło: Agora S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Paryż 2024: 8 dodatkowych kanałów Eurosport w Netia TV
Netia (część Grupy Polsat Plus) i Warner Bros. Discovery w Polsce nawiązały współpracę, dzięki której abonenci usług TV Netii otrzymają bez dodatkowych opłat dostęp do 8 okazjonalnych kanałów Eurosport (7 w jakości HD i 1 w jakości 4K) w całości poświęconych transmisjom wydarzeń z XXXIII Letnich Igrzysk Olimpijskich. Dodatkowo, do końca września, główne kanały...
GRY-OnLine przekształciły się w Webedia Polska SA
W lipcu zakończył się proces kluczowych zmian w spółce GRY-OnLine SA. Od teraz spółka funkcjonuje pod nazwą Webedia Polska SA. Zarządzanie przejmuje nowy zarząd. Z pozycji dotychczasowego prezesa, po ponad dwóch dekadach, ustępuje Mariusz Klamra. Stery polskiego oddziału Webedii przejmują Przemysław Bartula i Michał Bobrowski w równoległych rolach...
Gazeta.pl i Polscy Łowcy Burz: alerty pogodowe dla czytelników
Gazeta.pl rozpoczyna w wakacje współpracę ze specjalistami ze Stowarzyszenia Skywarn Polska znanymi jako Polscy Łowcy Burz. Eksperci od ekstremalnych zjawisk pogodowych przygotują alerty pogodowe, związane m.in. z frontami burzowymi. To przełom w branży medialnej w podejściu do użytkowników i troski o ich bezpieczeństwo latem. 
TVP, PZPN i Betclic planują transmisje rozgrywek piłkarskich
Polski Związek Piłki Nożnej, Pierwsza Liga Piłkarska, Telewizja Polska i Betclic ogłaszają plany dotyczące transmisji rozgrywek Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi w sezonach 2024/2025, 2025/2026 i 2026/2027. Publiczny nadawca pokaże przez 3 lata niemal 1,5 tysiąca meczów prowadzonych przez piłkarską centralę. Wszystkie transmisje będą dostępne za darmo w kanałach...
Programy informacyjne TVP na podium. „Pytanie na śniadanie” zyskuje widzów
W poniedziałek, 8 lipca programy informacyjne Telewizji Polskiej – „19.30” i „Teleexpress” znalazły się wśród najliczniej oglądanych tytułów dnia. W lipcu rośnie widownia „Pytania na śniadanie” nadawanego codziennego rano w Dwójce. W TOP10 programów dnia aż 6 pozycji należało do TVP.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764