LoveBrands Group nie jest agencją badawczą, a jednak rocznie, we współpracy z SW Research, realizuje kilkanaście badań opinii. Dlaczego? Bo wierzy, że najlepsze strategie powstają w oparciu o analizę twardych danych, a właściwe wnioski umożliwiają tworzenie trafnych insightów. Teraz w procesie pozyskiwania i analizy danych agencję wspierać będzie Piotr Maciejczyk, doświadczony badacz i ekspert ds. komunikacji. Do działu Strategii w LoveBrands Group dołączył jako Research&Strategy Consultant.
Piotr Maciejczyk, z wykształcenia ekspert komunikacji społecznej, jest też doktorantem i wykładowcą w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Wrocławskiego w zakładzie Projektowania Komunikacji. Jednak nie jest tylko teoretykiem, ale od wielu lat wspiera marki komercyjne w zakresie badań oraz content marketingu. Jak sam podkreśla, miał przyjemność współpracować przy realizacji projektów komunikacyjnych dla czołowych polskich i zagranicznych marek, w tym dla PLAY, Oranżady Hellena, Banku Pocztowego, marki Kenwood czy L’Oreal. Ostatnio pełnił funkcję stratega ds. contentu w Grandes Kochonos, jednak w LoveBrands Group w znacznie większym stopniu będzie mógł wykorzystać zdobyte doświadczenie w tworzeniu i analizie badań, które są fundamentem każdej strategii przygotowywanej w tej agencji. Na stanowisku Research & Strategy Consultant w dziale Strategii Marki wspierać będzie Dominikę Wnuczyńską, która od marca 2024 r. pełni rolę Head of Brand Strategy
Z najnowszego badania Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR oraz TVN Media #opiniejuroraeffie 2024* – wynika, że aż 38% ankietowanych jurorów tego prestiżowego konkursu uważa, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na efektywność kampanii marketingowych jest wyciąganie odpowiednich wniosków z dostępnych danych. Najlepszym ich źródłem są badania: te ogólnodostępne, ale też te zlecane z myślą o konkretnej grupie docelowej, której zachowania, poglądy czy preferencje chcemy zgłębić. To dlatego wraz z SW Research regularnie takie badania prowadzimy pod kątem różnych tematów i obszarów. Cieszymy się, że do naszego zespołu strategicznego dołączył Piotr Maciejczyk, doświadczony badacz i ekspert w dziedzinie komunikacji, dzięki któremu wnioski z tych badań wspierać będą wypracowywanie właściwych insightów do realizowanych przez nas kampanii.
Dorota Bieniek, prezes LoveBrands Group
LoveBrands Group przy realizacji swoich badań polega na współpracy strategicznej z agencją badawczą SW Research. To oznacza, że nie tylko przygotowuje wraz z nią badania pod kątem konkretnych klientów i potrzeb ich marek, ale także na bieżąco bada stosunek i oczekiwania Polaków wobec przekazów marketingowych, nowych trendów, kanałów komunikacji np. influencer marketingu czy też konkretnych wydarzeń w świecie komunikacji np. kryzysów. Dzięki temu agencja trzyma rękę na pulsie zmian i jest w stanie doradzić klientom, jak modyfikować strategie komunikacji, by były odpowiedzią na zmieniające się nastroje konsumenckie. „Zmiana to bowiem jedyny pewnik w życiu – ale też w marketingu” – podsumowuje Dorota Bieniek.
Źródło: LoveBrands Group