Zaspokojenie potrzeb dziewięciolatków nie należy do rzeczy łatwych, bo razem ze zmieniającym się światem, zmieniają się też dziecięce zachcianki. I choć TOP 3 komunijnych prezentów od lat zajmuje stabilną pozycję na liście, to krąg upominków sukcesywnie powiększa się o nowe gadżety.
Medaliki powoli wypierane są przez smartfony, miejsce książek zajmują e-booki. Coraz częściej też, zamiast rowerów, na czele list pojawiają się quady… lub kucyki. Wybór komunijnego prezentu, to prawdziwe wyzwanie, przed którym co roku stają kolejni rodzice, chrzestni i goście. Na szczęście z pomocą przychodzi Internet.
Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdzili jakie pomysły na prezenty komunijne pojawiały się najczęściej w mediach społecznościowych. Badanie dotyczyło okresu od 1 kwietnia do 10 maja 2017 roku.
Rysunek 1. Frazy najczęściej pojawiające się w social media w kontekście Komunii Świętej (1 kwietnia - 10 maja 2017 r.)
W kontekście Komunii na Facebooku najwięcej pisano o rowerze - tę frazę przywoływano ponad 2,5 tys. razy. Na drugim miejscu znalazły się pieniądze z liczbą publikacji ponad 2200, a pierwszą trójkę zamykają wzmianki o zegarku - jest ich prawie 1500.
Na Instagramie wygrywa, jak zawsze to, co ładne. W tym przypadku była to biżuteria, o której w kontekście Komunii wspominano prawie 90 razy.
Na Twitterze najwięcej publikacji w powiązaniu z prezentami komunijnych także dotyczyło pieniędzy. Na ten temat pojawiło się niemal 100 wzmianek. To tak jak na forach i blogach – tam informacji o zawartości podarunkowych kopert padło ponad 260.
Listę komunijnych inspiracji zdominowała elektronika. Pismo Święte w social media plasuje się na 10 pozycji i jest mniej popularne niż tablet, laptop, czy komputer. W zestawieniu nie zabrakło też konsoli do gier, kamery i drona. Najbardziej oryginalne prezenty to polisa posagowa, kucyk, sesja fotograficzna, czy okulary 3d (VR).
Komunia Święta, to dla dziewięciolatka… nie lada gratka, a dla rodziców i bliskich nie lada dylemat: Jaki prezent wybrać, by uszczęśliwić dziecko i nie zrujnować domowego budżetu?
Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów