Zespół kreatywny agencji reklamowej Profensiva, opracował i wdrożył kampanię typu viral dla sklepu internetowego Medialider.pl.
Jakiś czas temu wielkie oburzenie wśród internautów wywołała opisująca ich wypowiedź byłego premiera. Profensiva postanowiła wykorzystać ten stereotyp i stworzyć 50- sekundową reklamówkę, obrazującą z przymrużeniem oka klasycznego polskiego internautę.
"Wiedzieliśmy, że trzeba kuć żelazo póki gorące, pókki jeszcze ta wypowiedź wywołuje emocje. Dlatego od pomysłu do wdrożenia upłynął zaledwie tydzień"- mówi Tomasz Okulicz, Account Director w agencji reklamowej Profensiva.
Reklamówka miała swoją premierę w internecie w piątek, 28 marca. W ciągu dwóch dni, w samym serwisie YouTube obejrzało ją ponad 20 tysięcy osób. W sobotę była drugim najczęściej oglądanym filmem w kategorii rozrywka. Została powielona na wielu popularnych serwisach, m.in. widelec.pl, joemonster.org, wykop.pl z inicjatywy samych internautów. Na blogach i forach internetowych, pojawił się szereg komentarzy i dyskusji.
Główną rolę w filmiku zagrał Szymon Jachimek, artysta kabaretowy i felietonista. Za zdjęcia odpowiedzialna była grupa Impact z Gdańska, zaś pełnym udźwiękowieniem zajęło się studio Sounds Great Promotion.
Sklep Medialider.pl działa od kwietnia 2003 roku i jest jednym z największych sklepów internetowych oferujących sprzęt elektroniczny. Jego oferta obejmuje ponad 5.000 produktów. W kwietniu 2007 medialider.pl został nominowany do Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska" w XVII Edycji Konkursu na Najlepsze Produkty i Usługi (kwiecień 2007).
Źródło: Profensiva