logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pix.T z czterema agencjami fotograficznymi przy wsparciu Komisji Europejskiej

  PR 17.06.2022, przeczytano 1036 razy

Pix.T – platforma dedykowana przyszłości profesjonalnej fotografii – współpracuje z agencjami fotograficznymi Contrasto, CTK, NOOR i PAP oraz z portalem Worldcrunch nad dalszym rozwojem opartego na blockchainie systemu do zarządzania dystrybucją i monetyzacją zdjęć w internecie. Projekt otrzymał wsparcie Komisji Europejskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pix.t-z-czterema-agencjami-fotograficznymi-przy-wsparciu-komisji-europejskiej,396279,artykul.html

Projekt Pix.T, rozpoczęty w 2019 r. przy wsparciu funduszu Google DNI dla prasy, wchodzi w kolejną fazę poprzez utworzenie ogólnoeuropejskiego konsorcjum, które skupia pięć uznanych podmiotów medialnych: dwie znane na całym świecie agencje fotograficzne - NOOR i Contrasto; dwie narodowe agencje informacyjne z Polski (PAP) i Czech (CTK); jak również międzynarodowy anglojęzyczny portal Worldcrunch.

Jeszcze nigdy fotografia, a w szczególności fotografia prasowa, nie zajmowała tak ważnego miejsca w codziennym przekazie informacyjnym docierającym do opinii publicznej. Mimo to wartość rynku fotograficznego spadła w ostatnich latach, co poważnie dotknęło fotoreporterów, podczas gdy jednocześnie nasila się zjawisko fake newsów i piractwa. Projekt Pix.T ma na celu stworzenie systemu, który będzie w stanie rozwiązać ten paradoks, przy współpracy ze wszystkimi uczestnikami rynku: od globalnych agencji prasowych i agencji fotograficznych po niezależnych fotoreporterów oraz platformy medialne i technologiczne.

Pix.T wychodzi z założenia, że format .JPEG podkopał wartość zdjęć, zarówno pod względem ekonomicznym, jak i identyfikowalności – podobnie jak format .MP3 był szkodliwy dla sektora muzycznego, a format .MPEG4 dla sektora kinowego i wideo, dopóki nie zaprojektowano przyjaznych dla użytkownika ofert prawnych.

- Obrót zdjęciami w internecie wymaga rewolucji cyfrowej w zakresie ochrony praw fotografów. Technologie blockchain mają duży potencjał transformacji ekosystemu mediów, w tym zasad udostępniania i licencjonowania zdjęć. Daje to nadzieje na wzmocnienie ochrony – zarówno fotografów, jak i agencji fotograficznych – przed nieuczciwymi kontrahentami – mówi szef redakcji fotograficznej PAP Andrzej Lange.

Już teraz, po zrealizowaniu etapu „proof of concept”, rozwiązanie Pix.T umożliwia potwierdzanie autentyczności zdjęć, jednocześnie pozwalając osiągać wyższe udziały w przychodach z ich sprzedaży – dzięki technologii opartej na blockchain. Docelowo Pix.T ma stać się nowym protokołem transmisji dla profesjonalnych zdjęć.

Przy wsparciu Komisji Europejskiej Pix.T jest teraz w stanie kontynuować rozwój w następujących kierunkach:

  • jako kompleksowe rozwiązanie dla agencji fotograficznych i niezależnych fotografów, umożliwiające im przechowywanie archiwów zdjęć i zarabianie na nich, a także realizowanie ich codziennej produkcji w przejrzystym i bezpiecznym środowisku, przy jednoczesnym odkrywaniu nowych rynków i nowych źródeł przychodów, takich jak NFT i mikropłatności;
  • jako system API dla agencji prasowych, umożliwiający im korzystanie z systemu uwierzytelniania blockchain Pix.T oraz automatyzację ich umów i procesów dzielenia się przychodami z partnerami.

Ponadto czytelnicy i użytkownicy platformy Pix.T będą mogli jednym kliknięciem, prześledzić pochodzenie obrazu, zweryfikować, czy zdjęcie jest oryginalne, czy zostało zmodyfikowane, kto je zrobił, kiedy, gdzie itp.

Kierując się wartościami przejrzystości i poszerzania dostępu, projekt Pix.T jest elementem działań na rzecz podnoszenia świadomości na temat problemów, z którymi boryka się świat profesjonalnej fotografii online. W tym duchu misją Pix.T jest zapewnienie ekosystemowi informacji online niezbędnych narzędzi do przywrócenia i wzmocnienia zaufania między mediami a opinią publiczną.

Źródło: Pix.T

www.pixt.cloud

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764