logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PKN Orlen kontynuuje współpracę z Robertem Kubicą

  PR 20.09.2019, przeczytano 131 razy

Po rozwiązaniu przez Roberta Kubicę umowy z ROKiT Williams Racing, także PKN ORLEN, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zakończy po tym sezonie współpracę sponsorską z zespołem. Koncern będzie kontynuował współpracę z zawodnikiem, pozostanie także w Formule 1 budując globalną rozpoznawalność marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pkn-orlen-kontynuuje-wspolprace-z-robertem-kubica,384047,artykul.html

- Dzięki dotychczasowej obecności PKN ORLEN w Formule 1 odnieśliśmy wymierne korzyści wizerunkowe i biznesowe. Od początku naszej współpracy deklarowaliśmy, że jesteśmy z Robertem Kubicą bez względu na okoliczności, dlatego nadal pozostanie on członkiem ORLEN Teamu. Na obecnym etapie wspólnie rozważamy różne scenariusze na przyszły sezon, chcąc wybrać ten najbardziej korzystny dla obu stron. Zamierzamy pozostać w Formule 1, wzmacniając międzynarodową rozpoznawalność marki ORLEN, w szczególności na rynkach, na których posiadamy naszą sieć detaliczną – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Dotychczasowe umowy pomiędzy Robertem Kubicą i PKN ORLEN a ROKiT Williams Racing obowiązują do zakończenia obecnego sezonu, a ich zakres nie ulega zmianie. Koncern prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z wybranymi zespołami z zamiarem dalszego zaangażowania w Formułę 1.

Zaangażowanie Roberta Kubicy w kompleksowe działania komunikacyjne PKN ORLEN silnie wspiera markę w kontekście biznesowym i wizerunkowym. Według badań instytutu ARC Rynek i Opinia co 6. kierowca przyznaje, że sponsoring zawodnika wpłynął na częstsze korzystanie ze stacji ORLEN, a w przypadku klientów konkurencji taką deklarację złożyło aż 11 %. Sieć detaliczna Koncernu, w której sprzedaż wspierana była loterią z Robertem Kubicą, odnotowała w Polsce 3% wzrost sprzedaży paliw a także wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych w pierwszym półroczu, przyczyniając się do rekordowego zysku operacyjnego tego segmentu, który był wyższy o 400 mln zł, w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku.

Efektywność współpracy z Robertem Kubicą potwierdzają także wyniki mediowe projektu. Dzięki działaniom komunikacyjnym oraz aktywności na kanałach społecznościowych PKN ORLEN i ROKiT Williams Racing wygenerowano ponad 152 miliony kontaktów z marką ORLEN (od XI 2018 do VIII 2019) o wartości reklamowej przekraczającej 60 milionów zł (badania IMM i Pentagon dla ORLEN).

Sponsoring motorsportu to ważny element budowania globalnego zasięgu marki. PKN ORLEN posiada aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej. Swoje produkty oferuje w ponad 100 krajach na całym świecie, a 60% obrotów generowanych jest na rynkach zagranicznych.

Źródło: PKN ORLEN

www.orlen.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

RTB House, globalna spółka dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe, zajęła 37 miejsce w rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznych Deloitte Technology Fast 50 w regionie Europy Środkowej. Jako jedyna firma z Polski, została również wyróżniona w kategorii „Big Five”, zajmując 5 miejsce.
Orkla Care wprowadza na rynek Möller’s Mój Pierwszy Tran z Communication Unlimited
„Czwarty tydzień życia – pierwszy traning” - pod takim hasłem CU Communication Unlimited informuje rynek o nowym produkcie z portfolio tranów Möller’s. Skierowana do rodziców reklama podkreśla możliwość podawania tranu już od 4. tygodnia życia oraz ważną rolę kwasów Omega3 i witaminy D3 w rozwoju dziecka. Komunikacja spaja...
Stef Calcraft rozpoczyna pracę dla globalnego Mediacom na stanowisku CEO, Creative Transformation
Stef Calcraft, współzałożyciel agencji Mother, rozpoczyna pracę w MediaCom, gdzie będzie pełnił funkcję globalnego CEO, Creative Transformation. Calcraft będzie odpowiedzialny za globalny potencjał kreatywny sieci, w tym m.in. za jej ramię kontentowe - MediaCom Beyond Advertising (MBA), jak również szybko rozwijającą się działalność z zakresu Sport &...
Fermy Woźniak z Hanami Communications
Agencja PR Jerzego Ciszewskiego od początku października pracuje dla „Ferm Woźniak”, producenta i eksportera jaj konsumpcyjnych. Do zadań Hanami Communications będzie należało wspieranie „Ferm Woźniak” w szeroko pojętych działaniach public relations, z naciskiem na edukację.
Nowa odsłona kampanii Nutricia
W poniedziałek 21 października rusza nowa odsłona kampanii dla kaszek BoboVita PORCJA ZBÓŻ, której koncepcję kreatywną opracowała agencja Havas Warsaw. Kampania swoim zasięgiem obejmie telewizję oraz internet, w tym media społecznościowe.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764