logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PKN Orlen rozpoczyna rebranding zagranicznych stacji

  PR 11.10.2019, przeczytano 335 razy
ilustracjastrzałka
PAP/S. Leszczyński

- PKN Orlen zdecydował się na rebranding swoich zagranicznych stacji benzynowych. Za trzy lata stacje paliw w Niemczech, Czechach i na Słowacji będą działały pod polską marką - poinformował na Kongresie 590 Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pkn-orlen-rozpoczyna-rebranding-zagranicznych-stacji,384316,artykul.html

W październiku rozpocznie się kampania wizerunkowa łącząca markę Orlen z markami zagranicznych stacji benzynowych, których właścicielem jest Grupa Orlen. Już wkrótce na niemieckich stacjach funkcjonujących pod nazwą Star oraz czeskich i słowackich stacjach z szyldem Benzina, obok ich dotychczasowego brandu pojawi się także logo PKN Orlen. Połączone logotypy będą pojawiały się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji.

- Ostatnio mocno inwestujemy w rozpoznawalność naszej firmy – nie tylko na rynku polskim, ale też na rynku zewnętrznym. Podjęliśmy ważną i odważną decyzję. Już od tego roku zaczynamy co-branding na wszystkich naszych stacjach poza granicami kraju. W następnym kroku, jeśli analizy wykażą opłacalność takiej inwestycji, w przeciągu trzech lat nie wykluczamy ich rebrandingu – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Jak podkreślił, do tego zadania PKN Orlen przygotowywał się przez dwa lata, m.in. zwiększając swoje zaangażowanie w branżę sportową.

- Dzięki inwestycjom w sport rośnie rozpoznawalność marki, a my w ostatnim czasie zwiększyliśmy inwestycje w sport o 100 proc. – wskazał.

- Naczelną zasadą, jaka przyświeca nam w procesie rebrandingu jest to, żeby nie stracić ani jednego klienta na naszych czeskich, słowackich i niemieckich stacjach - podkreśliła Patrycja Klarecka, członek Zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej. - Chcielibyśmy do cenionych przez klientów cech tych zagranicznych stacji dodać to, co niesie ze sobą Orlen - nowoczesność, dynamizm, innowacje. Liczymy na to, że dzięki połączeniu tych wartości będziemy w stanie globalnie lepiej konkurować niż w chwili obecnej – dodała.

Tomasz Wiatrak, prezes Unipetrolu z Grupy Orlen zwracał uwagę na potencjał czeskiego i słowackiego rynku.

- Jakość obsługi klienta, jakość stacji, jakość produktów to jest to, co pozwala nam budować siłę Orlenu za granicą i coś, co pozwala nam osiągać naprawdę bardzo dobre wyniki - ocenił. - W ostatnich latach wprowadziliśmy w Czechach znane w Polsce paliwa Verva i Effecta, w wyniku czego sprzedaż paliw wzrosła o 93 proc. Na blisko 300 stacjach paliw działają koncepty gastronomiczne Stop Cafe. Efekt? Wzrost sprzedaży w sklepach o 98 proc. i wzrost sprzedaży gastronomicznej o 308 proc. – wyliczał.

Waldemar Bogusch, prezes Orlen Deutschland podkreślał z kolei, że firma myśli o dalszej ekspansji na rynku niemieckim.

- Naszym celem strategicznym jest ekspansja na południe Niemiec. Dzięki wielu inwestycjom, które w tym kierunku będziemy prowadzić, mamy nadzieję, że i tam będziemy wkrótce bardziej rozpoznawalni - powiedział.

PKN Orlen ma obecnie ponad 2800 stacji benzynowych w Europie – 1779 w Polsce, 585 w Niemczech, 413 w Czechach, 25 na Litwie i 8 na Słowacji. Proces rebrandingu wszystkich stacji Grupy PKN Orlen ma kosztować kilkadziesiąt milionów złotych.

Źródło: Centrum Prasowe PAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

MORE – Miejskie Okna Reklamowe od Jetline
MORE to więcej niż cyfrowa reklama zewnętrzna, to nowoczesne spojrzenie na witryny pawilonów, punktów usługowych czy gastronomicznych. Sieć ekranów stworzonych przez MyLED dla JetLINE jest odpowiedzią na potrzeby współczesnych klientów oraz marketerów.
Samsung QPR: profesjonalne ekrany QLED 8K
Samsung Electronics Polska wprowadza do sprzedaży monitory profesjonalne 8K z serii QPR. Najnowsze urządzenia z rodziny wyświetlaczy profesjonalnych, oferują najwyższą jakość wyświetlanego obrazu, szczególnie ważną dla klientów biznesowych. Ekran wyposażony jest w matrycę o rozdzielczość 33 mln pikseli, a funkcja upscalingu AI znacząco poprawia jakość obrazu.
Decathlon i Hand Made znów w jednej drużynie
Agencja reklamowa Hand Made wygrała przetarg na koncept kreatywny oraz realizację kampanii promocyjnej dla marki własnej Decathlon – IMVISO (futsal).
Lekcje aktorstwa w kampanii świątecznej SOS Wiosek Dziecięcych
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce rozpoczyna nową kampanię, której celem jest zapewnienie rodzinnych świąt opuszczonym i osieroconym dzieciom oraz rodzinom znajdującym się w kryzysowej sytuacji. W tym roku do wsparcia akcji Stowarzyszenie zaprosiło Tomasza Kota oraz innych znanych aktorów filmowych i teatralnych.
„Don’t just take, give.” - najnowsza kampania marki Instax dla Fujifilm
Wystartowała kampania marki instax, której jedną z odsłon jest konkurs konsumencki, w ramach którego każdy może zostać instaxfluencerem. W wyniku wygranego przetargu, za adaptację globalnej kampanii odpowiada agencja Bluecloud Interactive.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764