logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PKO BP celebruje jubileusz 100-lecia i honoruje twórcę swego logo

  PR 24.06.2019, przeczytano 984 razy
ilustracjastrzałka

Wystawa prezentuje prace wyjątkowego grafika i projektanta. Artysta tworzył przez 60 lat. Jego dzieła kreowały wizualną przestrzeń publiczną i nadal wpływają na wyobraźnię, inspirując kolejne pokolenia. Ekspozycja jest swoistym hołdem oddanym twórcy, który zmarł w 2018 roku. Był wszechstronnym twórcą grafiki użytkowej, którego dorobek obejmuje projekty, okładki książek, płyty, pudełka na zapałki czy znaczków. Wyjątkowe miejsce w jego karierze zajmują znaki graficzne, projektowane dla wielu instytucji i firm. Stworzył ich ponad 400.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pko-bp-celebruje-jubileusz-100-lecia-i-honoruje-tworce-swego-logo,382994,artykul.html

Spod jego ręki wyszła słynna „skarbonka” PKO, która pierwszy raz pojawiła się na plakacie pod koniec 60. XX w. promując hasło „Październik miesiącem oszczędzania”. Plakat zdobył złoty medal na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Katowicach, a „skarbonka” na stałe zagościła na ulicach polskich miast. Karol Śliwka projektował kolejne plakaty popularyzujące kluczowe produkty banku. Logo PKO Banku Polskiego – charakterystyczna skarbonka ułożona z liter PKO – to jeden z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce znaków autorstwa słynnego grafika Karola Śliwki. Z okazji stulecia do logo PKO Banku Polskiego została dodana jubileuszowa „100”.

PKO Bank Polski z okazji 100. rocznicy istnienia przygotował specjalny cykl filmowy. Siedmioodcinkowy cykl przedstawia ważne momenty w historii PKO Banku Polskiego. Pierwszy odcinek poświęcony jest logotypowi Banku kultowej skarbonce narysowanej 50 lat temu przez Karola Śliwkę. W filmie o swojej pracy opowiada sam autor oraz Michał Łojewski, grafik, który przygotował rebranding znaku. Prowadzącym jest – Patrick Ney, vloger, brytyjski przedsiębiorca zakochany w Polsce.

„Karol Śliwka. Polskie Projekty Polscy Projektanci” to wyjątkowa wystawa zorganizowana przez Muzeum Miasta Gdyni, która ze względu na przekrojowy charakter i unikalne zbiory cieszy się dużym zainteresowaniem środowiska, krytyków i publiczności. Wystawa zdobyła nagrodę w prestiżowym konkursie Wydarzenie Historyczne Roku 2018.

To trzecia odsłona ekspozycji pod patronatem PKO Banku Polskiego. Dotychczas była prezentowana w Gdyni i Kielcach. Do 31 lipca będzie ją można oglądać w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Ekspozycji towarzyszą wykłady i oprowadzania kuratorskie. Partnerem strategicznym wydarzenia jest PKO Bank Polski.

Z okazji stulecia PKO Bank Polski w Muzeum Narodowym w Warszawie do 30 czerwca trwa wyjątkowa wystawa – „Sztuka to wartość. Z Kolekcji PKO Banku Polskiego”.Kolekcja dzieł należąca do PKO Banku Polskiego powstała w 1998 r. Wyboru dokonała Anda Rottenberg, która zgromadziła powstałe w połowie lat 90. XX wieku prace wybitnych polskich artystów trzech pokoleń. Są wśród nich tak znakomite nazwiska jak Stefan Gierowski, Magdalena Abakanowicz, Tomasz Ciecierski, Jan Tarasin, Ryszard Grzyb, Łukasz Korolkiewicz, Zofia Kulik, Teresa Murak czy Olga Wolniak.

Źródło: PKO Bank Polski

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764