logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PKO BP celebruje jubileusz 100-lecia i honoruje twórcę swego logo

  PR 24.06.2019, przeczytano 244 razy
ilustracjastrzałka

Wystawa prezentuje prace wyjątkowego grafika i projektanta. Artysta tworzył przez 60 lat. Jego dzieła kreowały wizualną przestrzeń publiczną i nadal wpływają na wyobraźnię, inspirując kolejne pokolenia. Ekspozycja jest swoistym hołdem oddanym twórcy, który zmarł w 2018 roku. Był wszechstronnym twórcą grafiki użytkowej, którego dorobek obejmuje projekty, okładki książek, płyty, pudełka na zapałki czy znaczków. Wyjątkowe miejsce w jego karierze zajmują znaki graficzne, projektowane dla wielu instytucji i firm. Stworzył ich ponad 400.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pko-bp-celebruje-jubileusz-100-lecia-i-honoruje-tworce-swego-logo,382994,artykul.html

Spod jego ręki wyszła słynna „skarbonka” PKO, która pierwszy raz pojawiła się na plakacie pod koniec 60. XX w. promując hasło „Październik miesiącem oszczędzania”. Plakat zdobył złoty medal na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Katowicach, a „skarbonka” na stałe zagościła na ulicach polskich miast. Karol Śliwka projektował kolejne plakaty popularyzujące kluczowe produkty banku. Logo PKO Banku Polskiego – charakterystyczna skarbonka ułożona z liter PKO – to jeden z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce znaków autorstwa słynnego grafika Karola Śliwki. Z okazji stulecia do logo PKO Banku Polskiego została dodana jubileuszowa „100”.

PKO Bank Polski z okazji 100. rocznicy istnienia przygotował specjalny cykl filmowy. Siedmioodcinkowy cykl przedstawia ważne momenty w historii PKO Banku Polskiego. Pierwszy odcinek poświęcony jest logotypowi Banku kultowej skarbonce narysowanej 50 lat temu przez Karola Śliwkę. W filmie o swojej pracy opowiada sam autor oraz Michał Łojewski, grafik, który przygotował rebranding znaku. Prowadzącym jest – Patrick Ney, vloger, brytyjski przedsiębiorca zakochany w Polsce.

„Karol Śliwka. Polskie Projekty Polscy Projektanci” to wyjątkowa wystawa zorganizowana przez Muzeum Miasta Gdyni, która ze względu na przekrojowy charakter i unikalne zbiory cieszy się dużym zainteresowaniem środowiska, krytyków i publiczności. Wystawa zdobyła nagrodę w prestiżowym konkursie Wydarzenie Historyczne Roku 2018.

To trzecia odsłona ekspozycji pod patronatem PKO Banku Polskiego. Dotychczas była prezentowana w Gdyni i Kielcach. Do 31 lipca będzie ją można oglądać w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Ekspozycji towarzyszą wykłady i oprowadzania kuratorskie. Partnerem strategicznym wydarzenia jest PKO Bank Polski.

Z okazji stulecia PKO Bank Polski w Muzeum Narodowym w Warszawie do 30 czerwca trwa wyjątkowa wystawa – „Sztuka to wartość. Z Kolekcji PKO Banku Polskiego”.Kolekcja dzieł należąca do PKO Banku Polskiego powstała w 1998 r. Wyboru dokonała Anda Rottenberg, która zgromadziła powstałe w połowie lat 90. XX wieku prace wybitnych polskich artystów trzech pokoleń. Są wśród nich tak znakomite nazwiska jak Stefan Gierowski, Magdalena Abakanowicz, Tomasz Ciecierski, Jan Tarasin, Ryszard Grzyb, Łukasz Korolkiewicz, Zofia Kulik, Teresa Murak czy Olga Wolniak.

Źródło: PKO Bank Polski

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kinowa kampania limitowanej edycji wód smakowych Żywiec Zdrój w Cinema City
W kinach Cinema City w całej Polsce, pod hasłem „Złap pragnienie w sieć orzeźwienia”, wystartowała kampania limitowanej edycji wody Żywiec Zdrój oraz dwóch jej wariantów smakowych – super-limonkowego i ultra-poziomkowego. Występuje w niej słynny kinowy super-bohater – SpiderMan. Kampania obejmuje zarówno emisję spotów na...
Trwa akcja Vanish „Daj swoim ubraniom drugie życie”
27 czerwca wystartowała akcja marki Vanish „Daj swoim ubraniom drugie życie”. Od 27 czerwca do 25 lipca w wybranych sklepach sieci Biedronka oddawać można niepotrzebne ubrania, które dzięki Vanishowi , trafią do najbardziej potrzebujących podopiecznych Caritas. Do tej pory, w ramach akcji zebrano już 23 tony ubrań. Za realizację linii kreatywnej odpowiada Havas...
Imagination Day 9 – bilety już w sprzedaży
Właśnie wystartowała przedsprzedaż biletów na konferencję Imagination Day, w ograniczonej puli wakacyjnej. To już 9 edycja wydarzenia, w czasie którego będzie można usłyszeć o kampaniach narodzonych prestiżowymi nagrodami i o tym, co inspiruje najbardziej kreatywne osoby ze świata biznesu, sztuki i marketingu. Konferencja odbędzie się 3 grudnia w Warszawie, jej...
Śpiewające zaproszenie do Biedronki
Od połowy lipca Biedronka ruszyła z długofalową kampanią promocyjną „Ale Tydzień!”, której towarzyszy wpadająca w ucho piosenka „Ale Tydzień w Biedronce!”. Celem kampanii jest zachęcenie klientów Biedronki do odkrywania cotygodniowych zakupowych hitów w bardzo atrakcyjnych cenach.
Telewizja internetowa OTT w kampanii Cyfrowego Polsatu
Ruszyła kampania reklamowa promująca uruchomioną wczoraj nową usługę telewizyjną Cyfrowego Polsatu – telewizję internetową działającą z Internetem od dowolnego dostawcy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764