logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PKO BP celebruje jubileusz 100-lecia i honoruje twórcę swego logo

  PR 24.06.2019, przeczytano 438 razy
ilustracjastrzałka

Wystawa prezentuje prace wyjątkowego grafika i projektanta. Artysta tworzył przez 60 lat. Jego dzieła kreowały wizualną przestrzeń publiczną i nadal wpływają na wyobraźnię, inspirując kolejne pokolenia. Ekspozycja jest swoistym hołdem oddanym twórcy, który zmarł w 2018 roku. Był wszechstronnym twórcą grafiki użytkowej, którego dorobek obejmuje projekty, okładki książek, płyty, pudełka na zapałki czy znaczków. Wyjątkowe miejsce w jego karierze zajmują znaki graficzne, projektowane dla wielu instytucji i firm. Stworzył ich ponad 400.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pko-bp-celebruje-jubileusz-100-lecia-i-honoruje-tworce-swego-logo,382994,artykul.html

Spod jego ręki wyszła słynna „skarbonka” PKO, która pierwszy raz pojawiła się na plakacie pod koniec 60. XX w. promując hasło „Październik miesiącem oszczędzania”. Plakat zdobył złoty medal na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Katowicach, a „skarbonka” na stałe zagościła na ulicach polskich miast. Karol Śliwka projektował kolejne plakaty popularyzujące kluczowe produkty banku. Logo PKO Banku Polskiego – charakterystyczna skarbonka ułożona z liter PKO – to jeden z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce znaków autorstwa słynnego grafika Karola Śliwki. Z okazji stulecia do logo PKO Banku Polskiego została dodana jubileuszowa „100”.

PKO Bank Polski z okazji 100. rocznicy istnienia przygotował specjalny cykl filmowy. Siedmioodcinkowy cykl przedstawia ważne momenty w historii PKO Banku Polskiego. Pierwszy odcinek poświęcony jest logotypowi Banku kultowej skarbonce narysowanej 50 lat temu przez Karola Śliwkę. W filmie o swojej pracy opowiada sam autor oraz Michał Łojewski, grafik, który przygotował rebranding znaku. Prowadzącym jest – Patrick Ney, vloger, brytyjski przedsiębiorca zakochany w Polsce.

„Karol Śliwka. Polskie Projekty Polscy Projektanci” to wyjątkowa wystawa zorganizowana przez Muzeum Miasta Gdyni, która ze względu na przekrojowy charakter i unikalne zbiory cieszy się dużym zainteresowaniem środowiska, krytyków i publiczności. Wystawa zdobyła nagrodę w prestiżowym konkursie Wydarzenie Historyczne Roku 2018.

To trzecia odsłona ekspozycji pod patronatem PKO Banku Polskiego. Dotychczas była prezentowana w Gdyni i Kielcach. Do 31 lipca będzie ją można oglądać w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. Ekspozycji towarzyszą wykłady i oprowadzania kuratorskie. Partnerem strategicznym wydarzenia jest PKO Bank Polski.

Z okazji stulecia PKO Bank Polski w Muzeum Narodowym w Warszawie do 30 czerwca trwa wyjątkowa wystawa – „Sztuka to wartość. Z Kolekcji PKO Banku Polskiego”.Kolekcja dzieł należąca do PKO Banku Polskiego powstała w 1998 r. Wyboru dokonała Anda Rottenberg, która zgromadziła powstałe w połowie lat 90. XX wieku prace wybitnych polskich artystów trzech pokoleń. Są wśród nich tak znakomite nazwiska jak Stefan Gierowski, Magdalena Abakanowicz, Tomasz Ciecierski, Jan Tarasin, Ryszard Grzyb, Łukasz Korolkiewicz, Zofia Kulik, Teresa Murak czy Olga Wolniak.

Źródło: PKO Bank Polski

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gdynia Design Days: Jutro premiera przewodnika
Gdynia Design Days 2020 to wyjątkowa edycja festiwalu na wyjątkowe czasy. GDD jako pierwsze wydarzenie poświęcone projektowaniu odbywa się w całości online. Tegorocznej edycji towarzyszy interaktywny przewodnik po wystawach, które odpowiadają na hasło przewodnie festiwalu - Uwaga. Już jutro premiera przewodnika GDD w formie elektronicznej. Zapraszamy na...
Drukarnia Chroma z nową komunikacją od Abanana
Pierwszego lipca wystartowała nowa platforma komunikacyjna drukarni internetowej Chroma. Za strategię, kreację, produkcję spotu tv oraz kampanię digitalową odpowiada krakowska agencja Abanana.
Walne Zebranie Członków PSPR zdecydowało o rezygnacji z dalszego udziału w Radzie Etyki Public Relations. Organizacja podejmowała od 2019 r. rozmowy ze Związkiem Firm Public Relations (drugim z założycieli Rady), w zakresie niezbędnej reformy tego branżowego ciała oraz zbudowania nowego regulaminu, nakładającego na nie dodatkowe obowiązki. PSPR uznawało, że nowe...
Zenek Martyniuk gwiazdą najnowszej kampanii Mediamarkt
„Król disco polo” będzie popularyzował nowe technologie i zachęcał do korzystania z bogatej oferty produktów i usług MediaMarkt. Kampanię „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” otworzył film teaserowy, który pojawił się pod koniec czerwca br. w mediach społecznościowych.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764