logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PKO BP zwycięzcą konkursu Miastoszpeciciel 2014

   20.08.2014, przeczytano 2612 razy
strzałkistrzałka
Nagroda główna Witold
ZOBACZ ILUSTRACJE

Znamy już wyniki konkursu Miastoszpeciciel 2014. Nagroda główna przypadła w udziale bankowi PKO BP za zatapetowanie reklamami budynku warszawskiej Rotundy. Oprócz nagrodzonych prac publikujemy także komentarz banku-zwycięzcy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pko-bp-zwyciezca-konkursu-miastoszpeciciel-2014,22417,artykul.html

Wyniki konkursu Miastoszpeciciel 2014:

Nagroda główna - PKO BP
Wyróżnienia - Kraków za ul. Conrada i Limanowa za kamienice przy rynku.
Nagrody publiczności:
1. Kielce za "Ścianę płaczu" przy ul. Sienkiewicza
2. Kraków za ul. Conrada
3. Olsztyn za "Czarną perłę"

W nawiązaniu do wyników konkursu, organizatorzy otrzymali następujący komentarz Banku PKO BO:

- Wynik konkursu traktujemy przede wszystkim jako dowód ogromnej rozpoznawalności Rotundy i żywego zainteresowania Polaków jej przyszłością. Z samym werdyktem jury i internautów trudno dyskutować jak w każdym przypadku, gdy mamy do czynienia z kategorią estetyczną.

Warty podkreślenia jest jednak fakt, że przed rozpoczęciem procesu rewitalizacji przeprowadziliśmy badanie wśród mieszkańców stolicy na temat wykorzystania Rotundy jako nośnika różnorodnych treści, np. edukacyjnych, związanych z dziejami Polski. Uczestnicy badania odnieśli się pozytywnie do takiej propozycji, nie byli też przeciwni obecności samych reklam PKO. Stąd pojawiające się na budynku wizualizacje związane np. z biegami historycznymi, których organizację w stolicy wspiera PKO. Bank z zasady nie wykorzystuje powierzchni Rotundy do celów komercyjnych, a pojawiające się na budynku siatki pomagają w zachowaniu komfortu pracy i obsługi klientów w Rotundzie, w której z uwagi na stan techniczny nie można zainstalować klimatyzacji.

Sytuacja ta ma jednak charakter przejściowy, gdyż według planu rewitalizacji w 2. kwartale 2015 powinny ruszyć prace budowlane nowej Rotundy. Część jej powierzchni - zgodnie z wynikiem konsultacji z mieszkańcami Warszawy – zostanie przeznaczona na cele społeczne.  


Przez ponad miesiąc internauci przysyłali zdjęcia nośników reklamowych najbardziej szpecących przestrzeń. W galerii na profilu Miastoszpeciciela na Facebooku znalazło się 57 fotografii. Dziesięć z nich – te, które dostały najwięcej polubień – trafiło do finału konkursu. To spośród nich tegorocznego Miastoszpeciciela wybrało jury w składzie: Natalia Paszkowska i Marcin Mostafa (pracownia WWAA), Tomasz Fudala (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), Michał Wybieralski (Gazeta Wyborcza), Piotr Ruszkowski (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, Good Looking Studio), Kamil Białas (Bryla.pl) oraz Aleksandra Stępień (Miasto Moje A w Nim). Równolegle swój tytuł Miastoszpeciciela publiczności przyznali internauci.

Wręczeniu nagród towarzyszył panel dyskusyjny pt. „Czy należy uporządkować chaos?”, w którym wzięli dział jurorzy konkursu.

Dlaczego Miastoszpeciciel?

Konkurs to kolejny element budowania kultury dbałości o nasze otoczenie. Z jednej strony chcemy pokazać mieszkańcom, że chaos reklamowy, jaki oglądamy na naszych ulicach, nie powinien być normą. Z drugiej strony, chcemy uczulić właścicieli nośników reklamowych, że ich decyzje kształtują przestrzeń publiczną i to, w jaki sposób jest odbierana.

Konkurs "Miastoszpeciciel" organizowany jest na licencji czeskiego stowarzyszenia Za lepší život v Praze, które w 2011 roku przeprowadziło podobny konkurs „Vizuvir”.  Przyczynił się on do usunięcia 40 reklam wielkoformatowych z centrum Pragi.

W ubiegłym roku, podczas pierwszej edycji konkursu, Miastoszpecicielem został olsztyński „Okrąglak”, stojący przy skrzyżowaniu ulic Pieniężnego i Piłsudskiego.

Partnerami merytorycznymi konkursu są: Bryla.pl, Fundacja Sztuki Zewnętrznej, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.

Więcej informacji: https://www.facebook.com/Miastoszpeciciel

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Miastoszpeciciel 2014

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

3. Olsztyn za "Czarną perłę"
Trudno się nie zgodzić. Ogólnie całe centrum Olsztyna jest brzydkie i obwieszone reklamami Po zeszłorocznym 1. miejscu - tego samego skrzyżowania - w 2015 obstawiam czołówkę kolejnego rogu. Ostatni - czwarty - wygra w 2016!

,

Miasta są zasyfione spamem bo w naszym kraju metr szmaty zwany banerem kosztuje 9 zł netto.

Najnowsze w tym dziale

Najnowsza kampania edukacyjna Santander Bank Polska, promująca zasady cyberbezpieczeństwa, zdobyła aż trzy statuetki podczas „Złotych Spinaczy” – najważniejszego konkursu PR w Polsce.
W tegorocznym konkursie Złotych Spinaczy, bank otrzymał srebrne wyróżnienie w kategorii Empolyer branding za kampanię „Zgadzam się, nie zgadzam” oraz Brązowy Spinacz 2022 w kategorii Employee experience i komunikacja wewnętrzna – za działania wspierające ergonomię pracy i zachowania eko wśród pracowników.  
Dwie brązowe statuetki w prestiżowym konkursie branży public relations "Złote Spinacze" zdobył projekt "Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów" zrealizowany wspólnie przez bank Credit Agricole i agencję reklamową Just.
Piotr Depta-Kleśta zwycięzcą 23. konkursu Galerii Plakatu AMS
Piotr Depta-Kleśta wygrał 23. konkurs Galerii Plakatu AMS. Oprócz tego wyróżnieni zostali: Máté Knapecz, Agata Piątkowska, Aleksandra Wojciechowska, Żaneta Żakowska oraz Magdalena Wosik, która otrzymała dodatkowo nagrodę specjalną mBanku. Zadaniem uczestników tegorocznej odsłony konkursu była interpretacja hasła „Najważniejszy...
Cinematic do Dying Light 2: Stay Human autorstwa Platige Image z prestiżową międzynarodową nagrodą
Zwiastun do drugiej części kultowej gry otrzymał srebrną nagrodę w konkursie Epica Awards w kategorii animacja. Stworzony dla Techlandu Dying Light 2 Stay Human Cinematic Trailer opowiada o tym, czym jest moralność w czasach apokalipsy. Produkcja Platige Image była nominowana także za zdjęcia i reżyserię.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764