logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plac Europejski najlepszą nową przestrzenią publiczną

  PR 23.09.2016, przeczytano 2480 razy
ilustracjastrzałka

Plac Europejski, przy którym stoi kompleks biurowy Warsaw Spire, został doceniony przez polskich urbanistów. W tegorocznej edycji konkursu na najlepszą przestrzeń publiczną w Polsce, którą organizuje Towarzystwo Urbanistów Polskich, otrzymał nagrodę za najlepiej nowo wykreowaną przestrzeń. To pierwsze wyróżnienie dla Warszawy w historii tego prestiżowego konkursu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plac-europejski-najlepsza-nowa-przestrzenia-publiczna,30019,artykul.html

W tym roku po raz pierwszy w historii organizowania konkursu na najlepiej zaprojektowaną przestrzeń publiczną w Polsce nagrodę otrzymała realizacja ze stolicy. To wielkie wyróżnienie nie tylko dla Ghelamco, ale i Warszawy, która długo czekała na taką nagrodę. Plac Europejski dostał ją w kategorii nowo wykreowanej przestrzeni publicznej. Uroczystość wręczenia nagród miała miejsce 21 września podczas konferencji „Miasto Dostępne” na Politechnice Warszawskiej. Konkurs objął patronatem honorowym Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej.

Plac Europejski to niezwykły projekt. To zupełnie nowa, nieznana do tej pory w Polsce jakość przestrzeni miejskiej, która przejawia się nie tylko w estetyce, ale także w sferze funkcjonalnej, jako miejsce spotkań, kultury i sztuki – mówi Jarosław Zagórski, Dyrektor Handlowy i Rozwoju Ghelamco Poland. – Bardzo nas cieszy, że jury złożone z profesjonalistów doceniło ogrom pracy, jaki włożyliśmy w stworzenie tej przestrzeni.

Plac Europejski to pierwszy tej skali plac miejski w Warszawie, spójnie zaprojektowany i zrealizowany przez dewelopera na prywatnej działce. W miejscu dawniej zaniedbanego kwartału ulic Towarowej, Grzybowskiej, Wroniej i Łuckiej powstała wysokiej jakości przestrzeń publiczna z fontannami i zielenią, którą pokochali warszawiacy i turyści. Można tu spotkać mieszkańców wypoczywających na rozłożonych leżakach, dzieci pluskające się w fontannach oraz grupy rodzin i znajomych, którzy wykonują sobie pamiątkowe zdjęcia na tle najwyższego biurowca w Polsce – Warsaw Spire. Teraz to miejsce zdobyło uznanie również w oczach fachowego grona polskich urbanistów.

W przeciwieństwie do większości placów w Warszawie, na których królują samochody, plac Europejski został stworzony z myślą o pieszych. To myślenie zgodne z najlepszymi praktykami z Zachodniej Europy, gdzie komfort i jakość przestrzeni, w której się mieszka i pracuje są postrzegane jako kluczowe zagadnienia przy projektowaniu miast.

Spoglądając na życie, które toczy się na placu Europejskim widać, jak bardzo brakowało w Warszawie takiego miejsca. Codziennie, wśród tysięcy roślin i dziesiątek dorodnych drzew, wolne chwile spędzają tu mieszkańcy i pracownicy pobliskich biurowców. W lecie ochłody daje im woda z kaskadowego strumienia, który przecina plac aż do stóp wieżowca Warsaw Spire. W nocy strumienie fontanny, podświetlone przez wielobarwne reflektory, tworzą spektakl wodnych akrobacji. W tym miejscu odnajdą się nie tylko miłośnicy wielkiego miasta, ale także natury: można tu zobaczyć okazy rzadkich drzew, takich jak chińskie metasekwoje, cyprysiki błotne i glediczie trójcierniowe – dodaje Jarosław Zagórski.

Ta znakomicie zaprojektowana przestrzeń to dzieło światowej sławy belgijskiej pracowni Wirtz International Landscape Architects, która ma w swoim portfolio m. in. ogrody Pałacu Elizejskiego, Jardin du Carrousel w Ogrodach Tuileries w Paryżu, czy Jubilee Park w Londynie. Na placu Europejskim stworzyli oni prawdziwe dzieło architektury krajobrazu, którego kunszt dostrzega się zarówno z poziomu człowieka, jak i z wysokich pięter wieżowca Warsaw Spire. To właśnie z góry doskonale widać, że posadzka placu wraz z fontannami i zielenią tworzy misternie ułożoną kompozycję.

Plac Europejski to nie tylko wysokiej klasy rozwiązania architektoniczne i urbanistyczne, ale również bogaty program funkcjonalny, o który zadbał inwestor projektu, firma Ghelamco. Po północnej stronie placu powstał Art Walk – specjalnie zaprojektowana nowoczesna galeria wystawowa, dzięki której pracownicy kompleksu i mieszkańcy mogą obcować ze sztuką o każdej porze dnia. Tuż obok, na ścianach kamienic przy ul. Grzybowskiej, znajdują się dwa murale światowej sławy artystów – Rafała Olbińskiego i Francois Schuiten'a.

Wielkomiejski charakter placu dopełniają znakomite restauracje i kawiarnie: w Daft Cafe napijemy się pysznej kawy, a biznesowy lunch czy obiad z rodziną zjemy w Stixx Grill&Bar lub w Wabu Sushi Bar. Coraz bliżej otwarcia jest również restauracja Genesis, która zajmie wnętrza futurystycznego pawilonu we wschodniej części placu.

To właśnie tu, w okolicy ronda Daszyńskiego i placu Europejskiego powstaje teraz nowe, przemyślane, biznesowe centrum stolicy – z przestrzenią do pracy, mieszkania i relaksu.


Źródło: Ghelamco

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764