logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plakat i transformacja polityczna w Europie 1989–91

   31.07.2011, przeczytano 4467 razy
strzałkistrzałka
Grudzień 1970 Krystyna Janiszewska, Polska

Designing democracy: posters and the political transformation of Europe 1989-91 - to pełny tytuł wystawy zorganizowanej przez londyńskie Victoria and Albert Museum dla uczczenia 20 rocznicy wydarzeń 1989 roku. Przegląd wybranych prac prezentowanych na wystawie dostępny jest w Galerii Signs.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plakat-i-transformacja-polityczna-w-europie-198991,13111,artykul.html

W przeciwieństwie do rewolucji 1917 r., która pozostawiła po sobie stosunkowo niewielką ilość materiału ikonograficznego, obalenie komunizmu w Europie obfitowało nie tylko w wielką liczbę relacji i bogatą dokumentację. Powstało wówczas również sporo interesujących plakatów wspierających przemiany demokratyczne i komentujących bieżące wydarzenia.

Na wystawie nie mogło zabraknąć prac powstałych w Polsce. Znalazł się tu m.in. słynny plakat wyborczy „W samo południe” Tomasza Sarneckiego, będący parafrazą plakatu reklamującego film z Gary Cooperem, praca Henryka Tomaszewskiego przypominająca, że „Żeby Polska była Polską 2+2 musi być zawsze cztery” czy też pamiętny plakat „Grudzień 1970” Krystyny Janiszewskiej, towarzyszący solidarnościowej rewolucji w 1980 roku.

V&A jest jednym z największych muzeów sztuki i rzemiosła artystycznego na świecie. Na zbiory muzealne składają się wytwory wielu kultur świata, powstałe na przestrzeni ponad 3000 lat. Kolekcja obejmuje ceramikę, meble, stroje, wyroby ze szkła i metalu, biżuterię, fotografię, rzeźbę, tkaniny i malarstwo, a także ciekawe przykłady z dziedziny designu i grafiki użytkowej, w tym plakat.

Galeria: Plakat i transformacja polityczna w Europie 1989–91

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764