logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plakat i transformacja polityczna w Europie 1989–91

   31.07.2011, przeczytano 4456 razy
strzałkistrzałka
Grudzień 1970 Krystyna Janiszewska, Polska

Designing democracy: posters and the political transformation of Europe 1989-91 - to pełny tytuł wystawy zorganizowanej przez londyńskie Victoria and Albert Museum dla uczczenia 20 rocznicy wydarzeń 1989 roku. Przegląd wybranych prac prezentowanych na wystawie dostępny jest w Galerii Signs.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plakat-i-transformacja-polityczna-w-europie-198991,13111,artykul.html

W przeciwieństwie do rewolucji 1917 r., która pozostawiła po sobie stosunkowo niewielką ilość materiału ikonograficznego, obalenie komunizmu w Europie obfitowało nie tylko w wielką liczbę relacji i bogatą dokumentację. Powstało wówczas również sporo interesujących plakatów wspierających przemiany demokratyczne i komentujących bieżące wydarzenia.

Na wystawie nie mogło zabraknąć prac powstałych w Polsce. Znalazł się tu m.in. słynny plakat wyborczy „W samo południe” Tomasza Sarneckiego, będący parafrazą plakatu reklamującego film z Gary Cooperem, praca Henryka Tomaszewskiego przypominająca, że „Żeby Polska była Polską 2+2 musi być zawsze cztery” czy też pamiętny plakat „Grudzień 1970” Krystyny Janiszewskiej, towarzyszący solidarnościowej rewolucji w 1980 roku.

V&A jest jednym z największych muzeów sztuki i rzemiosła artystycznego na świecie. Na zbiory muzealne składają się wytwory wielu kultur świata, powstałe na przestrzeni ponad 3000 lat. Kolekcja obejmuje ceramikę, meble, stroje, wyroby ze szkła i metalu, biżuterię, fotografię, rzeźbę, tkaniny i malarstwo, a także ciekawe przykłady z dziedziny designu i grafiki użytkowej, w tym plakat.

Galeria: Plakat i transformacja polityczna w Europie 1989–91

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764