logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plakaty Katarzyny Boguckiej w CH Czyżyny

  PR 13.02.2019, przeczytano 1819 razy
ilustracjastrzałka

Czy Nowa Huta i Czyżyny to miejsca, w których też można się zakochać? Przekonać do tego mają specjalne walentynkowe plakaty. Zaprojektowała je znana ilustratorka.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plakaty-katarzyny-boguckiej-w-ch-czyzyny,381228,artykul.html

Brała już na warsztat Warszawę i Wisłę oraz Bałtyk w sezonie, teraz Katarzyna Bogucka, znana m.in. ze swoich ilustracji publikowanych w „Wysokich Obcasach” oraz w dziesiątkach książek dla dzieci, przekonywać będzie do zakochania się… w Nowej Hucie i Czyżynach.

Wszystko za sprawą plakatów, jakie właśnie stworzyła rysowniczka i designerka. Nowo powstałe, wielkoformatowe grafiki, które od jutra będą dostępne w Krakowie, pokazują to, co najciekawsze w tych częściach miasta – klimat i ludzi.

Bogucka, która od lat znana jest ze swoich plakatów przedstawiających w zabawny sposób m.in. polskie miasta, ciekawych ludzi i sceny z życia codziennego, widzi Nową Hutę i Czyżyny jako miejsce, w którym króluje dobra zabawa, życzliwość i przyjaźń pomiędzy sąsiadami.

Katarzyna Bogucka

Siłą tych części Krakowa – według ilustratorki – są ludzie tworzący tutejszą społeczność. Na plakatach można znaleźć kilkudziesięciu bohaterów podpatrzonych na ulicy. Są wśród nich m.in. artyści, aktywni seniorzy, uliczni grajkowie, rowerzyści, ojcowie z wózkami oraz studenci

Do ich zobrazowania graficzka sięga po estetyczne kody kultowych już grafik okresu PRL, przetwarza je jednak na język nowoczesnej ilustracji. Na nietypowy pomysł promocji tych części miasta wpadło z okazji Walentynek Centrum Handlowe Czyżyny. Cel? Sprawić, że mieszkańcy Krakowa na nowo odkryją Nową Hutę i Czyżyny oraz zakochają się w tej części miasta.

- Chcieliśmy pokazać, jak ciekawym miejscem jest Nowa Huta i Czyżyny, jak bardzo się te miejsca zmieniają, pięknieją, jak ekscytują i przyciągają ludzi z różnych środowisk. Skupiliśmy się na klimacie tej części Krakowa, pokazując przede wszystkim mozaikę ludzi tworzących wielobarwne sąsiedztwo – mówi Zofia Suchy dyrektor Centrum Handlowego Czyżyny w Krakowie.

Jak podkreślają pomysłodawcy, wybór na autorkę plakatów Katarzyny Boguckiej nie był przypadkowy. – Plakaty ilustratorki kipią kolorami i wyraźnymi postaciami, a kreską nawiązują chociażby do plakatów BHP z minionej epoki. Sporo w nich także typowo polskich motywów, ale ujętych w zabawnym tonie. Ten unikalny charakter pasuje do tej części Krakowa, który znany jest ze swoich klimatów vintage – dodaje.

ilustracjastrzałka

Prace stworzone przez Bogucką będzie można oglądać w CH Czyżyny od 14 do 16 lutego. Specjalnie na potrzeby ich prezentacji na pasażu centrum handlowego odtworzone zostanie nowohuckie mieszkanie.

Przestrzeń ta zostanie wypełniona nowymi meblami, a także dodatkami vintage z epoki, jakie dostarczy Muzeum PRL w Nowej Hucie. Partnerem projektu jest także Fundacja Promocji Nowej Huty, która 15 lutego pojawi się w tu ze swoją ekspozycją.

Plakaty w zdobyć je będzie można natomiast tylko przez 3 dni, od 14 do 16 lutego. Jednym ze sposobów będzie wymiana paragonów za zakupy zrobione w CH Czyżyny na min. 200 zł i na maksymalnie 2 paragonach. Każdego dnia na klientów czekać będzie 400 plakatów. Organizowane będą także konkursy na Facebooku, w których będzie można zdobyć plakaty.

- Ilustracje są unikalne i wydrukowane zostały w ograniczonej, łącznej liczbie 1200 egzemplarzy. Zależy nam na tym, aby nie miały one masowego charakteru i znalazły się w domach osób, które naprawdę kochają lub chcą zakochać się w Nowej Hucie i Czyżynach – mówi Zofia Suchy.

Źródło: CH Czyżyny/Newbridge

Dodatkowe informacje:

Katarzyna Bogucka, urodzona w 1985 roku. Obroniła dyplom z malarstwa na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu. Głównie pracuje jako ilustratorka książek dla dzieci. W 2013 dostała Nagrodę Specjalną Nami Island International Illustration Concours for Picture Book Illustrations w Seulu oraz wzięła udział w wystawie ilustracji w Bolonii. W 2015 wraz z Szymonem Tomiło otrzymała wyróżnienie Bologna Ragazzi Award w kategorii Book&Seeds za „Wytwórnik kulinarny”. W tym samym roku zdobyła złoty medal Satyrykonu w Legnicy. Tworzy także ilustracje do magazynów, dla marek odzieżowych i klientów komercyjnych.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764