logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju

  PR 20.04.2024, przeczytano 1569 razy
ilustracja

Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele obszarów życia: społeczeństwa, środowiska, technologii, zmian regulacyjno-prawnych i gospodarczych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plan-marketingowy-miasta-i-zrownowazone-planowanie-rozwoju,403942,artykul.html

Dzisiaj świat bardzo mocno zmierza w kierunku intensywnego rozwoju technologicznego, postępującej digitalizacji i polaryzacji społeczeństwa. Szczególnie w świetle głębokich zmian w naturze biznesu i reformowania strategii, również w miastach plan działania jest podstawą, na której opiera się cały system zarządzania oraz stanowi on kluczowy element w planowaniu zrównoważonego rozwoju.

Różnorodne koncepcje m.in. inteligentny transport, zrównoważona mobilność, ochrona i odbudowa środowiska, budownictwo mieszkaniowe, kwestie zmiany klimatu, jakość życia w społeczności, rozwiązania energooszczędne, środowisko zabudowane, infrastruktura miejska, wykorzystanie zasobów naturalnych i technologii, ograniczenia szkodliwości dla biosfery, możliwość rozwoju otaczających obszarów miast, ochrona przestrzeni publicznej, dziedzictwa kulturowego i naturalnego definiują skuteczne zarządzanie w kontekście ich zrównoważonego rozwoju. Natomiast dzisiaj nie wystarczy tylko wykorzystanie nowych, zielonych rozwiązań. Konieczne jest także coraz większe uzupełnianie się aspektów technologicznych i społecznych, przy jednoczesnym zaangażowaniu użytkowników przestrzeni miejskiej w tworzenie takich technologii. Np. zwiększanie ich udziału w procesach decyzyjnych, stymulowanie aktywności, ułatwianie komunikacji, zwiększanie świadomości w planowaniu lokalnego rozwoju itd. Daje to szansę na wprowadzenie pożądanych zmian i stworzenie bardziej zrównoważonej przestrzeni o wyższej jakości życia oraz lepszej efektywności energetycznej.

Jednym z nieodłącznych założeń przygotowywania strategii marketingowej miasta są czynniki wpływające oraz angażujące zrównoważony rozwój i zarządzanie. Na przełomie ostatnich lat planowanie urbanistyczne bardzo znacząco rozwinęło się o marketing miejsc, który ma na celu zaspokajanie potrzeb oraz kształtowanie postaw, zachowań oraz poglądów grupy docelowej danego miasta. Planowanie miejskie nie ogranicza się tylko do wymiarów przestrzennych i infrastrukturalnych. Bardzo ważną rolę odgrywają czynniki społeczno-ekonomiczne, partnerstwo publiczno-prywatne, łącząc wspólne interesy.
Na całym świecie miasta konkurują ze sobą oferując dobra, usługi czy produkty w praktyce bardzo do siebie podobne. Chcąc dorównać konkurencji lub nawet ją wyprzedzić, muszą skutecznie wykorzystywać najlepsze działania marketingowe z dostosowaniem ich do dynamiki faz i celów zrównoważonego rozwoju.

Produktywne planowanie marketingowe powinno obejmować badania m.in. wśród grup docelowych, analizy długoterminowych celów i zadań oraz ich odpowiedni wybór i wdrożenie. Pozwala to koncentrować się na ludziach, przewidywać ich oczekiwania i nadchodzące zmiany, tworzyć wartościowe miejsca do życia, zwiedzania i inwestowania.

Marketing miasta to nie tylko działania wizerunkowe. To znacznie więcej niż kampanie reklamowe i branding. Na wizerunek można wpływać relatywnie dosyć łatwo. Natomiast budowanie marki miasta, stanowi wyjątkowo złożony i długotrwały proces. Niezbędne są narzędzia strategiczne z możliwymi do osiągnięcia celami oraz czynne reakcje umożliwiające dopasowanie odpowiedniego popytu i podaży na dobrze określonym rynku docelowym.

Źródło: Fast Marketing Plan

www.fastmarketingplan.pl

Dodatkowe informacje:

Literatura:
1. Ucarelli, A. Place branding as urban policy: The (im)political place branding. Cities 2018
2. Dizdaroglu, D. The role of indicator-based sustainability assessment in policy and the decision-making process: A review and outlook. Sustainability 2017

Fast Marketing Plan - tworzy zespół marketerów z 18 letnim doświadczeniem w planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla sektora B2B i B2C w branży m.in.: nieruchomości, FMCG, logistyka, finanse, e-commerce, consulting, HoReCa, handel i produkcja, beauty&health, kultura i sztuka, placówki oświatowe. Opracowuje sprawdzone i efektywne działania, poparte wiedzą i sukcesami w marketingu.
Inicjatywa Fast Marketing Plan powstała w wyniku potrzeb rynku. Firma obsługuje duże i małe firmy z trudnościami w marketingu, firmy dobrze prosperujące, szukające nowych rozwiązań, raportów i opinii projektów oraz klienci indywidualni z sektora B2C, którzy dopiero planują rozpocząć swoją działalność oraz potrzebują wsparcia.

Fast Marketing Plan – spersonalizowany szybki plan marketingowy, który można zamówić w sklepie internetowym. Opracowywany na podstawie briefu od klienta. Dostarczany w 48 godzin. Dedykowany dla firmy lub produktu/usługi/marki. Nieograniczony, co do rodzaju branży. Rzetelny i gotowy do wdrożenia. Sprawdzone, proste narzędzie, które wspiera prowadzenie i rozwój biznesu. Obszar – cała Polska.
W sklepie internetowym można również zamówić rozszerzoną wersję planu marketingowego, raportu czy analizy danego projektu. Wtenczas, oferta jest przygotowywana indywidualnie, na podstawie szczegółowego wywiadu z klientem. Dotyczy to także projektów nietypowych lub wymagających więcej czasu na zebranie i weryfikację informacji rynkowych.


+

Tekst opublikował użytkownik: FastMarketing

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz częściej działania z zakresu SEM to kluczowa strategia firm, które nie tyle co chcą przetrwać, ale mają w zamiarze rosnąć. W tym artykule opowiemy, czym jest performance...
 Wirtualny klon na scenie: konferencja Horeca 2025 i realizacja HOLO Group
Dynamiczny rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji otwiera przed sektorem HoReCa nowe możliwości w zakresie komunikacji, zarządzania doświadczeniami konsumenckimi oraz optymalizacji procesów operacyjnych. Choć często postrzegana jako narzędzie zarezerwowane dla branż stricte technologicznych, AI coraz śmielej wkracza również do świata gastronomii,...
Nie tylko drewno, szkło i beton. Tworzywa sztuczne we wnętrzach
Płyty z tworzyw sztucznych coraz śmielej wkraczają do świata wnętrz. Są stosunkowo tanie, lekkie, wytrzymałe i łatwe w personalizacji. Eksperci z PłytyPlastikowe.pl zauważają, że popyt na nie rośnie zarówno wśród projektantów, jak i indywidualnych klientów.
Cichy wróg lojalności. Jak uchronić programy lojalnościowe przed fraudami
Na pierwszy rzut oka to niewinny gest – karta podarunkowa, uśmiech klienta, bonus za lojalność. Ale za kulisami tej marketingowej uprzejmości może kryć się kosztowna luka w systemie. W Wielkiej Brytanii sklepy coraz częściej rezygnują z kart podarunkowych nie przez brak zainteresowania, ale przez... pracowników, którzy znaleźli sposób, by zamienić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764