logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Planeta Energii uczy jak dbać o ekosystemy wodne

  PR 03.12.2023, przeczytano 370 razy
ilustracja

Czym różni się karp od tołpygi, w jaki sposób samooczyszczają się jeziora i co jest największym przysmakiem rosiczki bagiennej? Nie tylko na te, ale również na wiele innych pytań odpowie najnowsza odsłona Planety Energii, która w tym roku szkolnym skupiać będzie się na bioróżnorodności ekosystemów wodnych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/planeta-energii-uczy-jak-dbac-o-ekosystemy-wodne,402321,artykul.html

Planeta Energii to ogólnopolski projekt edukacyjny zainicjowany już kilkanaście lat temu przez Energę z Grupy ORLEN, w którym przedszkolaki i uczniowie klas 0-3 szkół podstawowych mają okazję poznać fascynujący świat otaczającej ich przyrody oraz aktywnie włączyć się w ochronę środowiska.

12. edycję Planety Energii zainaugurowano 25 września br. specjalną lekcją o bioróżnorodności. Wzięli w niej udział uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 35 im. Jana Parandowskiego w Gdańsku oraz Szkoły Podstawowej im. gen. Józefa Bema w Suszu. W Olivia Garden - wyjątkowym miejscu, będącym całoroczną oazą zieleni w sercu Trójmiasta - dzieci miały okazję posłuchać ciekawych wykładów wygłoszonych przez ambasadorów Planety Energii. Przyrodnik Krzysztof Konieczny opowiedział o znaczeniu wody dla życia roślin i zwierząt oraz ochronie siedlisk wodnych. Natomiast ambasadorka projektu, dziennikarka Katarzyna Stoparczyk, zwróciła uwagę jak ważny jest głos dziecka w świecie przyrody. Po prelekcjach odbyły się warsztaty, w trakcie których uczniowie wspólnie z ambasadorami m.in. montowali domki dla zapylaczy, skręcali budki lęgowe dla ptaków, które następnie zostały zainstalowane w bezpośrednim sąsiedztwie siedziby Energi z Grupy ORLEN w kompleksie Olivia Business Center.

– To właśnie dzieciom najbardziej leży na sercu los naszej planety. To właśnie dzieci stoją na straży przyrody i są jej najlepszymi obserwatorami, a Planeta Energii pomaga młodym ludziom te obserwacje zinterpretować i usystematyzować. Realizując kolejne misje uczniowie dowiadują się np. że bez owadów takich jak pszczoły w sklepach nie byłoby jabłek, albo że bez pająków świat opanowałyby muchy. A nam dorosłym pozostaje mieć nadzieję, że zaszczepiony w młodym człowieku szacunek do przyrody zaowocuje lepszym zrozumieniem świata, a także tym, że dzieci w przyszłości wezmą za ten świat i za naszą planetę odpowiedzialność – mówi Katarzyna Stoparczyk, ambasadorka Planety Energii.

Wodne światy Planety Energii

Nowa edycja programu Energi dostarcza uczestnikom kolejną porcję materiałów edukacyjnych. Tym razem treści związane z bioróżnorodnością uzupełniono o tematykę związaną z ekosystemami wodnymi. Tradycyjnie do dyspozycji nauczycieli oddano scenariusze lekcyjne oraz karty pracy, a niebawem pojawią się nowe filmy i materiały e-learningowe wprowadzające dzieci w wodny świat roślin i zwierząt. Dzięki animacjom oraz interaktywnym ćwiczeniom dzieci w łatwy i zrozumiały sposób dowiedzą się wielu ciekawych informacji na temat polskiej przyrody, m.in. czym żywią się kormorany albo czy istnieją owady mieszkające pod wodą.

– Kontakt z przyrodą ma nieoceniony wpływ na dzieci. Pokazuje im nie tylko, jak funkcjonuje fauna i flora, ale również uczy szacunku do natury i inspiruje do prowadzenia zdrowego stylu życia. W Planecie Energii wychodzimy z założenia, że edukacja przyrodnicza powinna być fascynująca i pełna przyjemności. Dlatego mogę obiecać, że nowa edycja przyniesie wiele ciekawostek i niespodzianek związanych z poznawaniem bioróżnorodności, a dzięki projektowi Energi z Grupy ORLEN i zaangażowanym nauczycielom, kolejne tysiące uczniów z całej Polski włączy się w ochronę naszej pięknej przyrody – mówi Justyna Kruszewska, dyrektor Departamentu Marketingu Energi SA.

ilustracjastrzałka

Atrakcyjne nagrody dla aktywnych nauczycieli, dzieci i placówek

Publikacji materiałów merytorycznych tradycyjnie towarzyszy konkurs. 25 września wystartowała możliwość rejestracji na stronie PlanetaEnergii.pl, a na początku października uruchomiona zostanie możliwość składania sprawozdań z realizacji scenariuszy, które będzie można wysyłać do 15 listopada.

Szkoły i przedszkola, które włączą się do akcji i najlepiej zrealizują scenariusze lekcji, mają szansę otrzymać „Bio-pakiety" - zestawy zawierające m.in. budki lęgowe dla ptaków do samodzielnego montażu, domki dla zapylaczy oraz zestawy nasion, które pomogą stworzyć lub wzbogacić łąkę w przyszkolnym ogródku. Podobnie jak w roku ubiegłym 3 najbardziej zaangażowane placówki, otrzymają czeki na stworzenie przyszkolnej strefy bioróżnorodności oraz odwiedzone zostaną przez ambasadorów Planety, którzy przeprowadzą wypełniony atrakcjami edukacyjny piknik.

– Chcemy pokazać dzieciom znaczenie ekosystemów podmokłych, bogactwo tych obszarów oraz ich znaczenie dla zmian klimatycznych – mówi Krzysztof Konieczny, ambasador Planety Energii. – W ekosystemach wodnych Polski odnajdziemy ogromną bioróżnorodność i dlatego chcemy uczulić dzieci na wrażliwość tych miejsc – dodaje.

Planeta Energii kierowana jest do przedszkolaków i uczniów klas 0-3 szkół podstawowych. By wziąć udział w walce o nagrody gwarantowane wystarczy, że nauczyciel zarejestruje klasę na stronie PlanetaEnergii.pl, a następnie przeprowadzi z uczniami zajęcia w oparciu o przynajmniej jeden scenariusz lekcji z misji „Kraina bioróżnorodności” i opisze przeprowadzone działania w sprawozdaniu.

Rozkochani w przyrodzie ambasadorzy

Grono ambasadorów 12. edycji Planety Energii tworzą dziennikarka Polskiego Radia, pisarka, reżyserka spektakli teatralnych, mistrzyni mowy polskiej, prowadząca audycję „Dzieci wiedzą lepiej” – Katarzyna Stoparczyk, pedagożka leśna, autorka książek o tematyce przyrodniczej oraz podcastu Dzikoprzygody – Aneta Chmielińska oraz przyrodnik i ornitolog z fundacji przyrodniczej ProNatura, współautor materiałów przyrodniczych Planety Energii, na co dzień popularyzator przyrody m.in. dzięki blogowi dbajobociany.pl i panodprzyrody.pl – Krzysztof Konieczny.

Niesłabnąca popularność Planety

We wszystkich dotychczasowych edycjach Planety Energii udział wzięło około 300 tysięcy dzieci i 7 tysięcy nauczycieli, ponadto blisko 50 pedagogów uczestniczyło w szkoleniach zawodowych w ramach Akademii Planety Energii. O dużej randze społecznej programu świadczą również rokrocznie zdobywane patronaty honorowe, 12. edycja po raz kolejny objęta została patronatem honorowym Ministra Edukacji i Nauki.

Szerokie wsparcie bioróżnorodności ekosystemów wodnych

Planeta Energii nie jest jedyną inicjatywą związaną z ochroną ekosystemów wodnych w jaką zaangażowana jest Energa z Grupy ORLEN. Wspólnie z Fundacją Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego prowadzone są warsztaty o bioróżnorodności Morza Bałtyckiego. Biorą w nich udział uczniowie z dziesięciu województw, a także osoby z zagranicy – przede wszystkim uczniowie i studenci objęci programem Erasmus, łącznie ok. 6-8 tys. osób rocznie. Odbywają się także zajęcia online oraz edukacyjne wydarzenia plenerowe. Dzięki temu istnieje możliwość podzielenia się z mieszkańcami z całej Polski najświeższą wiedzą o ekosystemie Bałtyku.

Źródło: Energa SA

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitory wieloformatowe Newline Direct View LED all-in-one
Do oferty Newline Interactive wchodzą wielkoformatowe monitory Direct View LED all-in-one w rozmiarach – 120”, 150” i 180 cali. Seria Newline DV to połączenie najnowocześniejszej technologii z eleganckim designem.
New Balance powraca z kampanią Run Your Way
Niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, intensywności treningów, motywacji czy wyznaczonych celów, dla marki New Balance jeśli biegasz, jesteś biegaczem. Kampania ‘Run Your Way’ skierowana jest do każdego, kto mierzy się z tym sportem, bez względu na poziomu zaawansowania. Kolejna odsłona tej aktywacji wzmacnia przesłanie marki zachęcając...
McCann Poland globalnym partnerem XTB w obszarze kreacji
McCANN Poland został globalnym partnerem kreatywnym XTB. Agencja będzie odpowiadała za stworzenie międzynarodowej kampanii obejmującej opracowanie kreacji dla nowej platformy komunikacyjnej oraz za produkcję materiałów foto i wideo na wszystkich 13 rynkach, na których jest obecny XTB. Agencja została wybrana w drodze przetargu.
Badania Havas z serii Meaningful Brands już w nowym serwisie
Havas prowadzi badanie Meaningful Brands już od 15 lat – w tę okrągłą rocznicę agencja prezentuje nowy branding swojego flagowego badania oraz serwis www.meaningful-brands.com, na którym można znaleźć raporty Meaningful Brands z ostatnich 3 lat.
Piotr Grabarczyk w nowej roli w MBridge
Wraz z rozwojem struktur klienckich i agencyjnych w MBridge, Piotr Grabarczyk, który do tej pory realizował swoje zadania jako Digital Strategist, obejmuje stanowisko Team Leadera i tym samym rozwija dział, który łączy kompetencje działów sprzedaży i strategii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764