logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plaster 2021, edycja polska

   29.05.2021, przeczytano 853 razy
ilustracjastrzałka

W tym roku festiwal grafiki projektowej Plaster będzie miał nieco inną formułę niż dotychczas. 12. edycja tego wydarzenia będzie poświęcona wyłącznie polskiej sztuce dizajnu graficznego. Odejście od międzynarodowego impulsu wpływającego na kształt festiwalu ma oczywiście związek z pandemią i jej obostrzeniami, ale wynika też z faktu, że Plaster nie miał do tej pory edycji stricte polskiej. Koncentracja na naszej rodzimej sztuce pokaże jej aktualną kondycję i uaktywni artystyczny dialog międzypokoleniowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plaster-2021%2C-edycja-polska,391686,artykul.html

3 x 3”: główna wystawa festiwalu na parterze CSW to kuratorski wybór istotnych dla polskiej sztuki projektowania graficznego dizajnerów. Każdy z artystów na powierzchni ok. 10 m2 będzie prezentował swój aktualny dorobek związany z plakatem, ilustracją, działaniami społecznymi i identyfikacją wizualną. 

Wystawa „Infekcja” na tarasie CSW będzie się składała z ponad 80 prac młodych artystów, studentów, absolwentów uczelni artystycznych, którzy będą wytypowani przez swoich „patronów” – uczestników wystawy głównej. Tytuł tego projektu odnosi się do sytuacji „zainfekowania” młodych przez starszych, bardziej doświadczonych twórców ideą twórczą, entuzjazmem, ale wiąże się też z tym, że nierzadko to młodzi artyści mają wpływ na myślenie tych z ugruntowaną pozycją na rynku sztuki. Wystawa może zatem pokazać, że ta „infekcja” działa w dwie strony.

Trzecia wystawa plakatów to wydarzenie plenerowe. Będzie ona interpretacją tematu „offline” powiązanego z komunikacją poprzez Internet, ale też szeroko odnoszącego się do relacji w kategoriach twórca–odbiorcatwórca–klientczłowiek–człowiek. Słusznym wydaje się też odniesienie tego tematu do obecnej pandemicznej sytuacji, jednak nie stanowi ono jedynego kierunku inspiracji.

Kurator festiwalu: Krzysztof Białowicz

Więcej informacji na stronach:

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764