logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plaster 2021, edycja polska

   29.05.2021, przeczytano 445 razy
ilustracjastrzałka

W tym roku festiwal grafiki projektowej Plaster będzie miał nieco inną formułę niż dotychczas. 12. edycja tego wydarzenia będzie poświęcona wyłącznie polskiej sztuce dizajnu graficznego. Odejście od międzynarodowego impulsu wpływającego na kształt festiwalu ma oczywiście związek z pandemią i jej obostrzeniami, ale wynika też z faktu, że Plaster nie miał do tej pory edycji stricte polskiej. Koncentracja na naszej rodzimej sztuce pokaże jej aktualną kondycję i uaktywni artystyczny dialog międzypokoleniowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plaster-2021%2C-edycja-polska,391686,artykul.html

3 x 3”: główna wystawa festiwalu na parterze CSW to kuratorski wybór istotnych dla polskiej sztuki projektowania graficznego dizajnerów. Każdy z artystów na powierzchni ok. 10 m2 będzie prezentował swój aktualny dorobek związany z plakatem, ilustracją, działaniami społecznymi i identyfikacją wizualną. 

Wystawa „Infekcja” na tarasie CSW będzie się składała z ponad 80 prac młodych artystów, studentów, absolwentów uczelni artystycznych, którzy będą wytypowani przez swoich „patronów” – uczestników wystawy głównej. Tytuł tego projektu odnosi się do sytuacji „zainfekowania” młodych przez starszych, bardziej doświadczonych twórców ideą twórczą, entuzjazmem, ale wiąże się też z tym, że nierzadko to młodzi artyści mają wpływ na myślenie tych z ugruntowaną pozycją na rynku sztuki. Wystawa może zatem pokazać, że ta „infekcja” działa w dwie strony.

Trzecia wystawa plakatów to wydarzenie plenerowe. Będzie ona interpretacją tematu „offline” powiązanego z komunikacją poprzez Internet, ale też szeroko odnoszącego się do relacji w kategoriach twórca–odbiorcatwórca–klientczłowiek–człowiek. Słusznym wydaje się też odniesienie tego tematu do obecnej pandemicznej sytuacji, jednak nie stanowi ono jedynego kierunku inspiracji.

Kurator festiwalu: Krzysztof Białowicz

Więcej informacji na stronach:

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pięć milionów osób zjednoczyło się w Run For The Oceans
Tegoroczny Światowy Dzień Oceanów można było uczcić wyjątkowo hucznie, a to wszystko dzięki rekordowym rezultatom globalnej inicjatywy Run For The Oceans. Zorganizowana wspólnie przez adidas i organizację Parley akcja, już po raz czwarty wykorzystała moc sportu w służbie zmian. W tym roku w biegu wzięło udział aż 5 milionów osób z całego świata, którzy dzięki...
Linkleaders rozpoczęło współpracę z Cavatina Holding – polskim deweloperem biurowym. Zespół agencji odpowiada za public relations oraz wspiera komunikację projektów i inwestycji realizowanych w 7 polskich miastach. Nawiązanie współpracy to ważny krok w rozwoju portfolio projektów z sektora nieruchomości Linkleaders, którego kluczową...
Startuje loteria „W Ż codziennie do wygrania 10 000 zł oraz nagrody od A do Ż”
Marka Żywiec powraca z niezwykle popularną loterią, w której codziennie do wygrania jest aż 10 000 zł oraz tysiące nagród. Tegoroczna promocja odbywa się we współpracy z serwisem Allegro Lokalnie, dzięki czemu na uczestników czeka prawdziwa wolność wyboru. Kody spod kapsli i zawleczek można rejestrować od 10 maja do 28 sierpnia.
Mobile Trends for Commerce już 29 czerwca
W ciągu dwóch lat sytuacja na świecie spowodowała rewolucję w zakupach mobilnych. Dzięki temu w większym stopniu wdrażane są innowacyjne rozwiązania w aplikacjach mobilnych, udoskonalane są również procesy marketingowe dla klientów e-sklepów. Wszystko po to, żeby przyciągnąć klienta i odnieść sukces w biznesie. Mobile Trends Conference to...
Wraz z początkiem Mistrzostw Europy EURO 2020 adidas rusza z kampanią inspirującą ludzi do postrzegania piłki nożnej jako czynnika jednoczącego społeczność i dającego możliwości dążenia do bardziej inkluzywnego świata. W trakcie turnieju będziemy mogli poznawać osobiste historie piłkarzy, które pokazują, jak sport na każdym kroku oferowała im wiele możliwości...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764