logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plaster 2021, edycja polska

   29.05.2021, przeczytano 851 razy
ilustracjastrzałka

W tym roku festiwal grafiki projektowej Plaster będzie miał nieco inną formułę niż dotychczas. 12. edycja tego wydarzenia będzie poświęcona wyłącznie polskiej sztuce dizajnu graficznego. Odejście od międzynarodowego impulsu wpływającego na kształt festiwalu ma oczywiście związek z pandemią i jej obostrzeniami, ale wynika też z faktu, że Plaster nie miał do tej pory edycji stricte polskiej. Koncentracja na naszej rodzimej sztuce pokaże jej aktualną kondycję i uaktywni artystyczny dialog międzypokoleniowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plaster-2021%2C-edycja-polska,391686,artykul.html

3 x 3”: główna wystawa festiwalu na parterze CSW to kuratorski wybór istotnych dla polskiej sztuki projektowania graficznego dizajnerów. Każdy z artystów na powierzchni ok. 10 m2 będzie prezentował swój aktualny dorobek związany z plakatem, ilustracją, działaniami społecznymi i identyfikacją wizualną. 

Wystawa „Infekcja” na tarasie CSW będzie się składała z ponad 80 prac młodych artystów, studentów, absolwentów uczelni artystycznych, którzy będą wytypowani przez swoich „patronów” – uczestników wystawy głównej. Tytuł tego projektu odnosi się do sytuacji „zainfekowania” młodych przez starszych, bardziej doświadczonych twórców ideą twórczą, entuzjazmem, ale wiąże się też z tym, że nierzadko to młodzi artyści mają wpływ na myślenie tych z ugruntowaną pozycją na rynku sztuki. Wystawa może zatem pokazać, że ta „infekcja” działa w dwie strony.

Trzecia wystawa plakatów to wydarzenie plenerowe. Będzie ona interpretacją tematu „offline” powiązanego z komunikacją poprzez Internet, ale też szeroko odnoszącego się do relacji w kategoriach twórca–odbiorcatwórca–klientczłowiek–człowiek. Słusznym wydaje się też odniesienie tego tematu do obecnej pandemicznej sytuacji, jednak nie stanowi ono jedynego kierunku inspiracji.

Kurator festiwalu: Krzysztof Białowicz

Więcej informacji na stronach:

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
Salomon i adQuery podsumowują kampanię
Salomon, producent obuwia sportowego, oraz adQuery – platforma technologiczna zajmującą się marketingiem internetowym - zakończyły kolejny wspólny projekt sukcesem.
Mural od Audika kontra zagrożenie hałasem
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Świadomości Zagrożenia Hałasem, przypadającego na 25 kwietnia, marka Audika zrealizowała innowacyjny mural z miernikiem hałasu. Kreacja, znajdująca się w centralnej części Warszawy, ma za zadanie zwrócić uwagę na negatywne skutki hałasu dla zdrowia i samopoczucia. To pierwsza tego typu realizacja w przestrzeni miejskiej w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764