logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plaster 2021, edycja polska

   29.05.2021, przeczytano 731 razy
ilustracjastrzałka

W tym roku festiwal grafiki projektowej Plaster będzie miał nieco inną formułę niż dotychczas. 12. edycja tego wydarzenia będzie poświęcona wyłącznie polskiej sztuce dizajnu graficznego. Odejście od międzynarodowego impulsu wpływającego na kształt festiwalu ma oczywiście związek z pandemią i jej obostrzeniami, ale wynika też z faktu, że Plaster nie miał do tej pory edycji stricte polskiej. Koncentracja na naszej rodzimej sztuce pokaże jej aktualną kondycję i uaktywni artystyczny dialog międzypokoleniowy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plaster-2021%2C-edycja-polska,391686,artykul.html

3 x 3”: główna wystawa festiwalu na parterze CSW to kuratorski wybór istotnych dla polskiej sztuki projektowania graficznego dizajnerów. Każdy z artystów na powierzchni ok. 10 m2 będzie prezentował swój aktualny dorobek związany z plakatem, ilustracją, działaniami społecznymi i identyfikacją wizualną. 

Wystawa „Infekcja” na tarasie CSW będzie się składała z ponad 80 prac młodych artystów, studentów, absolwentów uczelni artystycznych, którzy będą wytypowani przez swoich „patronów” – uczestników wystawy głównej. Tytuł tego projektu odnosi się do sytuacji „zainfekowania” młodych przez starszych, bardziej doświadczonych twórców ideą twórczą, entuzjazmem, ale wiąże się też z tym, że nierzadko to młodzi artyści mają wpływ na myślenie tych z ugruntowaną pozycją na rynku sztuki. Wystawa może zatem pokazać, że ta „infekcja” działa w dwie strony.

Trzecia wystawa plakatów to wydarzenie plenerowe. Będzie ona interpretacją tematu „offline” powiązanego z komunikacją poprzez Internet, ale też szeroko odnoszącego się do relacji w kategoriach twórca–odbiorcatwórca–klientczłowiek–człowiek. Słusznym wydaje się też odniesienie tego tematu do obecnej pandemicznej sytuacji, jednak nie stanowi ono jedynego kierunku inspiracji.

Kurator festiwalu: Krzysztof Białowicz

Więcej informacji na stronach:

Źródło: STGU

www.stgu.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W GLS przesyłki w Black Friday dostarczał kurier-ninja
W tym roku z okazji Black Friday firma kurierska GLS Poland przygotowała wyjątkową kampanię budującą świadomość swojej marki wśród konsumentów e-commerce. W jej ramach, kurier zyskał nowe oblicze i stał się kurierem-ninja. Niezawodnie, szybko i zwinnie dostarczającym zakupy upolowane w ten doskonale wszystkim znany czarny piątek.
Nikon z przyjemnością informuje o opublikowaniu wersji 1.3.0 oprogramowania NX Field, najnowszej odsłony systemu do zdalnego fotografowania dla profesjonalnych agencji fotograficznych. Uaktualnione oprogramowanie obsługuje nagrywanie filmów modelem Nikon Z 9, pełnoklatkowym bezlusterkowcem formatu FX i poszerza możliwości zdalnego fotografowania.
“Dzień na U” to dzień, w którym kobiety i mężczyźni potwierdzają swoje zdrowie, nie szukając wymówek w postaci braku czasu. To inicjatywa Fundacji Rak'n'Roll, której celem jest nagłaśnianie potrzeby regularnego wykonywania badań profilaktycznych (m.in. badań USG), a także przekonanie pracodawców, że warto zadbać o zdrowie...
Polski PR spotkał się podczas PSPR Day
Ponad setka uczestników wzięła udział w Warszawie w PSPR Day - „święcie polskiego PR”. W tej edycji wydarzenie organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations zdominowane zostało przez szereg zagadnień rynku pracy oraz kształtujących się wyzwań kompetencyjnych. Finałem konferencji była uroczystość wręczenia nagrody za całokształt dorobku. „Lwa PR”...
Polski szczypiornista, Kamil Syprzak dołącza do rodziny Puma
Firma PUMA ma przyjemność poinformować, że Kamil Syprzak, polski szczypiornista i reprezentant Paris Saint-Germain, dołącza do rodziny PUMA jako ambasador marki.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764