logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Plastikowa Odyseja – wystawa plenerowa w Gdańsku

  PR 17.10.2022, przeczytano 254 razy

Plastikowa butelka obrośnięta skorupiakami, fragment rybackiej sieci, sflaczałe baloniki z tasiemką, zastygła pianka poliuretanowa – każdy śmieć może stać się dziełem sztuki. Najciekawsze śmieciowe „skarby” można oglądać do 30 października na plenerowej wystawie na molo w Brzeźnie. Wystawa jest częścią kampanii edukacyjnej #mniejplastiku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/plastikowa-odyseja-%E2%80%93-wystawa-plenerowa-w-gdansku,397649,artykul.html

Oryginalne zdjęcia śmieci zebranych na polskich plażach i na górskich szlakach będą dostępne do obejrzenia na wystawie plenerowej „Plastikowa Odyseja” do 30 października w Gdańsku na molo w Brzeźnie. Wystawa jest częścią kampanii edukacyjnej #mniejplastiku, która koncentruje się na temacie rosnącej ilości odpadów. Kampanię realizuje bank Credit Agricole i spółka leasingowa EFL. Zdjęcia przygotował fotograf Dobromił Nosek.

W ramach #mniejplastiku, 22 stycznia 2022 r. rozpoczęła się akcja „Wiślana Odyseja” – 1200 kilometrowa wyprawa wzdłuż Wisły, od źródeł na Baraniej Górze do ujścia do Bałtyku w Gdańsku połączona ze sprzątaniem rzek, spotkaniami, webinarami z zakresu ekologii. To już trzecia edycja akcji organizowanych z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim, które zwracają uwagę na problem zaśmiecania rzek, gór oraz plaż odpadami, szczególnie tymi z plastiku.

- Śmieci w lesie, w górach, w parkach, nad jeziorami są problemem, który dotyczy nas wszystkich. Śmiecimy my – ludzie i na nas spoczywa odpowiedzialność. „Wiślana Odyseja” ma na celu uświadomienie, jak bardzo sami niszczymy przyrodę i jak potrzebna jest nam odpowiedzialna turystyka. Nie trzeba robić wielkich rzeczy. Na początek wystarczy nie śmiecić, segregować odpady i wyrzucać je do odpowiednich pojemników – przekonuje Przemysław Przybylski z banku Credit Agricole.

Na plenerowej wystawie „Plastikowa Odyseja” można zobaczyć artystyczne zdjęcia śmieci, pozbieranych podczas zeszłorocznych akcji – Górskiej i Bałtyckiej Odysei w górach i nad morzem. Treść wystawy zwraca uwagę na skalę i przyczyny zanieczyszczeń oraz pokazuje, w jaki sposób każdy człowiek może przyczynić się do zmniejszenia ilości plastikowych odpadów w środowisku. W 2019 r. tylko na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe, przez które przeszła „Górska Odyseja”, leśnicy musieli wydać ponad 3 mln zł na wywiezienie zebranych w lesie śmieci.

- Pokazujemy wystawę, która może otworzyć ludziom oczy, bo to my – ludzie – zaśmiecamy i niszczymy planetę. Śmiecenie nad rzekami, w górach, jak i w każdym innym miejscu jest bardzo negatywnym zjawiskiem. Szkodzimy przyrodzie, a jednocześnie często marnujemy materiał, który można powtórnie wykorzystać. Wierzę, że ludzie mogą świadomie wędrować po górach i zostawiać na szlakach jedynie ślad swojej stopy – mówi ekolog Dominik Dobrowolski.

Wiślana Odyseja” jest trzecią dużą akcją, którą organizują wspólnie Dominik Dobrowolski i bank Credit Agricole wraz ze spółką leasingową EFL. W 2020 r. w ramach akcji „Bałtycka Odyseja” wolontariusze z całej Polski poświęcali jeden weekend w miesiącu na marsz oraz sprzątanie plaż od Świnoujścia do Piasków na Mierzei Wiślanej. Rok później podczas akcji „Górska Odyseja” pokonali ponad 830 km szlakami górskimi. Patronat nad akcją objęło stowarzyszenie Wody Polskie oraz Program Czysta Polska.

Źródło: Credit Agricole Bank Polska S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764