logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Platforma :Dobry Znak poprawi estetykę polskich szyldów i witryn

   26.07.2018, przeczytano 10799 razy
ilustracjastrzałka

Mastercard i McCANN Worldgroup uruchomiły platformę :Dobry Znak dla małej przedsiębiorczości i poprawy krajobrazu polskich miast.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/platforma-%3Adobry-znak-poprawi-estetyke-polskich-szyldow-i-witryn,37393,artykul.html

dobryznak.org to platforma skierowana do właścicieli małych firm przygotowana we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i Miastodwa. Platforma zawiera porady z zakresu marketingu i zarządzania witrynami lokali użytkowych oraz umożliwia przedsiębiorcom nawiązanie kontaktu z projektantami i wykonawcami szyldów i witryn.

Akcji towarzyszy ogólnopolski konkurs dla przedsiębiorców, w którym główną nagrodą są renowacje szyldów przeprowadzone przez Stowarzyszenie Traffic Design. W ramach inauguracji kampanii organizatorzy zmienili wygląd witryn 6 lokali usługowych przy ul. Puławskiej 132B w Warszawie.

Pierwszy etap kampanii potrwa do końca lipca i obejmuje digital, radio, OOH oraz działania PR. Za koncepcję i realizację odpowiada warszawski oddział McCANN Worldgroup.

Dobry znak, lepsza komunikacja

Coraz więcej polskich miast stara się uporządkować chaos w przestrzeni publicznej, wprowadzając uchwały krajobrazowe. Ich zapisy nakładają na użytkowników lokali obowiązek wpisania wyglądu witryn w założone przez ustawodawcę ramy. Pomocą dla przedsiębiorców, którzy chcą odświeżyć swój lokal z zewnątrz, zarówno przed, jak i po wprowadzeniu regulacji prawnych, ma być platforma dobryznak.org. Znajdują się na niej porady dotyczące estetyki witryn i szyldów oraz przede wszystkim spis projektantów i wykonawców tablic reklamowych wraz z bezpośrednim do nich kontaktem. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Inicjatywę promują działania reklamowe obejmujące: digital, radio, OOH oraz działania PR.

Rewolucja na Puławskiej

Inauguracja kampanii odbyła się w Warszawie przy ulicy Puławskiej 132B, przy której znajduje się 6 lokali usługowych. W ciągu trzech miesięcy na parterze kamienicy przeprowadzone zostały prace remontowe. Wszystkie lokale otrzymały nowe szyldy i naklejki na witryny, a 2 z nich – nowe neony. Odświeżona została również elewacja budynku. Efekty prac oraz wywiady z właścicielami lokali zobaczyć można w spocie promującym inicjatywę.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Nowy szyld na start

W ramach akcji odbywa się również ogólnopolski konkurs dla małych przedsiębiorców korzystających z terminali do obsługi transakcji bezgotówkowych. Główną nagrodą w konkursie jest przygotowanie nowych szyldów dla zwycięskich lokali przez stowarzyszenie Traffic Design, działające na rzecz poprawy przestrzeni publicznej. Przedsiębiorcom biorącym udział w projekcie, którzy nie oferują obecnie swoim klientom możliwości płacenia kartą czy telefonem, oferowana jest pomoc w ramach działalności Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki której mogą wdrożyć nowoczesne płatności w swojej firmie i nie ponosić kosztów związanych z instalacją terminala oraz prowizją za transakcje bezgotówkowe przez 12 miesięcy.

„:DobryZnak to kolejna inicjatywa Mastercard, odnosząca się do naszej filozofii Priceless. Zgodnie z nią, Mastercard dostarcza bezcennych emocji, doświadczeń, a także pomaga posiadaczom naszych kart i partnerom biznesowym zapoczątkować coś bezcennego, zgodnie z hasłem „Start Something Priceless”. W przypadku :DobregoZnaku, tym elementem jest zmiana identyfikacji wizualnej punktów handlowych oraz usługowych, udostępnienie im najnowszych technologii płatniczych, a co za tym idzie – pomoc w rozwoju ich biznesu. Z kolei, z perspektywy mieszkańców miast, bezcennym efektem akcji jest poprawa jakości wizualnej przestrzeni publicznej, a więc przyjemniejsze otoczenie.” - mówi Marta Życińska z Mastercard Europe.

Andrzej Rysuje, ASZdziennik zmienia logotyp

Kampanię reklamową wspierają działania PR. Patronem Medialnym Akcji jest wydawnictwo Polska Press. Inicjatywę promują 3 rysunki przygotowane przez Andrzej Rysuje, które stanowią komentarz do: zjawiska tzw. szyldozy, problemu z brakiem terminali płatniczych w lokalach usługowych oraz zagadnienia uchwał krajobrazowych. W promocję platformy organizatorzy zaangażowali także redakcję ASZdziennika, która w ramach pierwszej z trzech odsłon wspólnych działań zmieniła font w swoim logotypie oraz nagłówkach artykułów na stronie głównej, na wybrany przez designerów z McCann Worldgroup i zgodny z ideą kampanii.

Zrobić coś z tą nieszczęsną szyldozą - to myśl, która pojawia się w głowie większości kreatywnych. Mamy to szczęście, że wspólnie z Mastercard mogliśmy przejść do działania. Dzięki współpracy z Miastodwa i Traffic Design udało nam się stworzyć platformę, która może faktycznie pomóc właścicielom małych lokali, a długodystansowo wpłynąć również na poprawę estetyki polskich miast. Dla naszej agencji to również ciekawe wyzwanie, mogliśmy się sprawdzić na nowym polu - byliśmy odpowiedzialni nie tylko za nie tylko za strategię i egzekucję wszystkich działań reklamowych wokół platformy :DobryZnak,, ale również za … renowację parteru kamienicy. - mówi Bartek Klimaszewski z McCann Worldgroup

Inicjatywę :DobryZnak przygotowaną przez Mastercard we współpracy z Miastodwa i Traffic Design, wspierają także stowarzyszenia: Miasto Jest Nasze, Miasto moje, a w nim, a także Polish Graphic Design Awards.

Źródło: Traffic Design

www.trafficdesign.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

proszę się nie obrażać ale jak czytam "egzekucję wszystkich działań reklamowych" to mnie kur... zbiera się coś w środku ...może ten pan jeszcze chodzi za korner dropnąć garbedź ????

co do samej akcji to oczywiście na plus ALE jestem ciekaw kto to sfinansował i kto ma finansować , bo o ile wyklejka na szybie ploterówką to nie jest jakiś straszny koszt, to wiem ile kosztuje neon i jakoś nie chce mi się wierzyć ze szmatexy w plu będą nagle dla dobra wizualnego ogółu wymieniać banery na neony...

avatar użytkownika
,

Jest to inicjatywa Mastercard.  

avatar użytkownika
,

Dostaliśmy oficjalne potwierdzenie z Traffic Design - zmiany na ul. Puławskiej wraz z całą kampanią i portalem :DobryZnak sfinansował MasterCard.   

avatar użytkownika
,

ano właśnie...  

Najnowsze w tym dziale

IV Konferencja Olimp Marketplace: sekrety skutecznej sprzedaży online
Już 27 września w warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace. To wydarzenie jest przeznaczone dla wszystkich, którzy chcą zwiększyć swoje wyniki sprzedażowe na Allegro, Amazon, eMAG, Kaufland, Pigu, Empik i 17 innych platformach.
DIMAQ Day wkrótce w trzech polskich miastach
Na ewolucję współczesnego digital marketingu wpływa wiele czynników, a do najważniejszych należy zaliczyć rozwój sztucznej inteligencji, zmieniające się potrzeby odbiorców, coraz większe znaczenie cyberbezpieczeństwa oraz kształtowanie się nowych grup konsumentów. To właśnie między innymi te kwestie zostaną poruszone podczas tegorocznej konferencji DIMAQ Day, którą...
Dolina Dobra rusza z kampanią „ŚniadaTAK”
BudzeNIE, ubieraNIE, śniadaNIE, czekaNIE na autobus – czy każdy poranek musimy zaczynać na „NIE”? Dolina Dobra ruszyła z kampanią „ŚniadaTAK”, w której pokazuje, że jeśli zaczniesz dzień pozytywnie to wszystko inne też jest na „TAK”. Kampania koncentruje się na sposobach na szybkie, pożywne i lekkie śniadania.
Saint-Gobain, lider w dziedzinie lekkiego i zrównoważonego budownictwa, wybrał Havas PR Warsaw do współpracy związanej z działaniami komunikacyjnymi na rynku w Ukrainie. Agencja jest odpowiedzialna za doradztwo strategiczne, a także działania obszaru hub management i poprowadzi projekt we współpracy z Havas PR Kyiv. 
PR Calling z obsługą funduszu YouNick Mint
Do grona stałych klientów PR Calling dołączył YouNick Mint – fundusz VC od 12 lat inwestujący w projekty deep tech w sektorach Healthcare i Industry 4.0. W ramach współpracy agencja wesprze YouNick Mint w zwiększeniu widoczności na rynku inwestycji venture capital poprzez budowanie relacji z mediami i kluczowymi interesariuszami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764