logo
WIADOMOŚCI

Platforma :Dobry Znak poprawi estetykę polskich szyldów i witryn

redakcja   26.07.2018, przeczytano 1709 razy
ilustracjastrzałka

Mastercard i McCANN Worldgroup uruchomiły platformę :Dobry Znak dla małej przedsiębiorczości i poprawy krajobrazu polskich miast.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/platforma-:dobry-znak-poprawi-estetyke-polskich-szyldow-i-witryn,37393,artykul.html

dobryznak.org to platforma skierowana do właścicieli małych firm przygotowana we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i Miastodwa. Platforma zawiera porady z zakresu marketingu i zarządzania witrynami lokali użytkowych oraz umożliwia przedsiębiorcom nawiązanie kontaktu z projektantami i wykonawcami szyldów i witryn.

Akcji towarzyszy ogólnopolski konkurs dla przedsiębiorców, w którym główną nagrodą są renowacje szyldów przeprowadzone przez Stowarzyszenie Traffic Design. W ramach inauguracji kampanii organizatorzy zmienili wygląd witryn 6 lokali usługowych przy ul. Puławskiej 132B w Warszawie.

Pierwszy etap kampanii potrwa do końca lipca i obejmuje digital, radio, OOH oraz działania PR. Za koncepcję i realizację odpowiada warszawski oddział McCANN Worldgroup.

Dobry znak, lepsza komunikacja

Coraz więcej polskich miast stara się uporządkować chaos w przestrzeni publicznej, wprowadzając uchwały krajobrazowe. Ich zapisy nakładają na użytkowników lokali obowiązek wpisania wyglądu witryn w założone przez ustawodawcę ramy. Pomocą dla przedsiębiorców, którzy chcą odświeżyć swój lokal z zewnątrz, zarówno przed, jak i po wprowadzeniu regulacji prawnych, ma być platforma dobryznak.org. Znajdują się na niej porady dotyczące estetyki witryn i szyldów oraz przede wszystkim spis projektantów i wykonawców tablic reklamowych wraz z bezpośrednim do nich kontaktem. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Inicjatywę promują działania reklamowe obejmujące: digital, radio, OOH oraz działania PR.

Rewolucja na Puławskiej

Inauguracja kampanii odbyła się w Warszawie przy ulicy Puławskiej 132B, przy której znajduje się 6 lokali usługowych. W ciągu trzech miesięcy na parterze kamienicy przeprowadzone zostały prace remontowe. Wszystkie lokale otrzymały nowe szyldy i naklejki na witryny, a 2 z nich – nowe neony. Odświeżona została również elewacja budynku. Efekty prac oraz wywiady z właścicielami lokali zobaczyć można w spocie promującym inicjatywę.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Nowy szyld na start

W ramach akcji odbywa się również ogólnopolski konkurs dla małych przedsiębiorców korzystających z terminali do obsługi transakcji bezgotówkowych. Główną nagrodą w konkursie jest przygotowanie nowych szyldów dla zwycięskich lokali przez stowarzyszenie Traffic Design, działające na rzecz poprawy przestrzeni publicznej. Przedsiębiorcom biorącym udział w projekcie, którzy nie oferują obecnie swoim klientom możliwości płacenia kartą czy telefonem, oferowana jest pomoc w ramach działalności Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki której mogą wdrożyć nowoczesne płatności w swojej firmie i nie ponosić kosztów związanych z instalacją terminala oraz prowizją za transakcje bezgotówkowe przez 12 miesięcy.

„:DobryZnak to kolejna inicjatywa Mastercard, odnosząca się do naszej filozofii Priceless. Zgodnie z nią, Mastercard dostarcza bezcennych emocji, doświadczeń, a także pomaga posiadaczom naszych kart i partnerom biznesowym zapoczątkować coś bezcennego, zgodnie z hasłem „Start Something Priceless”. W przypadku :DobregoZnaku, tym elementem jest zmiana identyfikacji wizualnej punktów handlowych oraz usługowych, udostępnienie im najnowszych technologii płatniczych, a co za tym idzie – pomoc w rozwoju ich biznesu. Z kolei, z perspektywy mieszkańców miast, bezcennym efektem akcji jest poprawa jakości wizualnej przestrzeni publicznej, a więc przyjemniejsze otoczenie.” - mówi Marta Życińska z Mastercard Europe.

Andrzej Rysuje, ASZdziennik zmienia logotyp

Kampanię reklamową wspierają działania PR. Patronem Medialnym Akcji jest wydawnictwo Polska Press. Inicjatywę promują 3 rysunki przygotowane przez Andrzej Rysuje, które stanowią komentarz do: zjawiska tzw. szyldozy, problemu z brakiem terminali płatniczych w lokalach usługowych oraz zagadnienia uchwał krajobrazowych. W promocję platformy organizatorzy zaangażowali także redakcję ASZdziennika, która w ramach pierwszej z trzech odsłon wspólnych działań zmieniła font w swoim logotypie oraz nagłówkach artykułów na stronie głównej, na wybrany przez designerów z McCann Worldgroup i zgodny z ideą kampanii.

Zrobić coś z tą nieszczęsną szyldozą - to myśl, która pojawia się w głowie większości kreatywnych. Mamy to szczęście, że wspólnie z Mastercard mogliśmy przejść do działania. Dzięki współpracy z Miastodwa i Traffic Design udało nam się stworzyć platformę, która może faktycznie pomóc właścicielom małych lokali, a długodystansowo wpłynąć również na poprawę estetyki polskich miast. Dla naszej agencji to również ciekawe wyzwanie, mogliśmy się sprawdzić na nowym polu - byliśmy odpowiedzialni nie tylko za nie tylko za strategię i egzekucję wszystkich działań reklamowych wokół platformy :DobryZnak,, ale również za … renowację parteru kamienicy. - mówi Bartek Klimaszewski z McCann Worldgroup

Inicjatywę :DobryZnak przygotowaną przez Mastercard we współpracy z Miastodwa i Traffic Design, wspierają także stowarzyszenia: Miasto Jest Nasze, Miasto moje, a w nim, a także Polish Graphic Design Awards.

Źródło: Traffic Design

www.trafficdesign.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Liam Neeson w kampanii PFN z okazji rocznicy Bitwy Warszawskiej
W związku z obchodami 98 rocznicy Bitwy Warszawskiej zwanej „Cudem nad Wisłą” Polska Fundacja Narodowa chce dotrzeć z informacją o wydarzeniach z sierpnia 1920 roku do obywateli USA i Europy Zachodniej oraz uzmysłowić im jak ważne dla losów całego świata było zatrzymanie nawały bolszewickiej przez polskie wojsko. W tym celu od 15 sierpnia w...
Douglas zakończył przetargi na obsługę mediową oraz kreatywną, w którym zwyciężył Havas Media oraz BRASIL. Dom mediowy jest całościowo odpowiedzialny za planowanie i zakup kampanii w mediach tradycyjnych i digitalowych. Jednocześnie, obsługa kanałów social media Douglas oraz współpraca z influencerami przejdzie w ręce...
Poszerzona oferta podkładów pod laminaty firmy Colop Polska
Podkład pod laminat to produkt, który doskonale nadaje się do realizacji oficjalnych certyfikatów, nagród, gratulacji, życzeń, podziękowań czy potwierdzeń udziału w szkoleniach. Po przyklejeniu do niego wygrawerowanego laminatu, blachy aluminiowej czy blachy sublimacyjnej może stać się wyszukanym dyplomem.
Drukarka Atexco Ajet 3180 – premiera Alubest na targach poligrafii reklamowej
Firma, która jest autoryzowanym dystrybutorem urządzeń poligraficznych oraz chemii i oprogramowania do poligrafii takich firm jak: Mutoh, Atexco, PigmentInc Ltd.Co., Pengda, Ergos, jako nowość zaprezentuje na swoim stoisku drukarkę sublimacyjną do druku transferowego ATEXCO Ajet 3180.
Leszek podsumowuje Pol’and’rock 2018
Po trzech dniach pełnych muzyki i pozytywnej energii czas pożegnać tegoroczną edycję Pol’And’Rock. Leszek wraz z festiwalowiczami po raz kolejny bawili się na nim w przygotowanej strefie, oddając się w wir zabawy i porywających dźwięków. Miasteczko Leszka to jednak nie wszystko. Podczas festiwalu dostępna była także limitowana edycja puszki Lecha...
 
środa 15.08.2018, 146 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone