logo
WIADOMOŚCI

Platforma :Dobry Znak poprawi estetykę polskich szyldów i witryn

   26.07.2018, przeczytano 3263 razy
ilustracjastrzałka

Mastercard i McCANN Worldgroup uruchomiły platformę :Dobry Znak dla małej przedsiębiorczości i poprawy krajobrazu polskich miast.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/platforma-%3Adobry-znak-poprawi-estetyke-polskich-szyldow-i-witryn,37393,artykul.html

dobryznak.org to platforma skierowana do właścicieli małych firm przygotowana we współpracy ze stowarzyszeniami Traffic Design i Miastodwa. Platforma zawiera porady z zakresu marketingu i zarządzania witrynami lokali użytkowych oraz umożliwia przedsiębiorcom nawiązanie kontaktu z projektantami i wykonawcami szyldów i witryn.

Akcji towarzyszy ogólnopolski konkurs dla przedsiębiorców, w którym główną nagrodą są renowacje szyldów przeprowadzone przez Stowarzyszenie Traffic Design. W ramach inauguracji kampanii organizatorzy zmienili wygląd witryn 6 lokali usługowych przy ul. Puławskiej 132B w Warszawie.

Pierwszy etap kampanii potrwa do końca lipca i obejmuje digital, radio, OOH oraz działania PR. Za koncepcję i realizację odpowiada warszawski oddział McCANN Worldgroup.

Dobry znak, lepsza komunikacja

Coraz więcej polskich miast stara się uporządkować chaos w przestrzeni publicznej, wprowadzając uchwały krajobrazowe. Ich zapisy nakładają na użytkowników lokali obowiązek wpisania wyglądu witryn w założone przez ustawodawcę ramy. Pomocą dla przedsiębiorców, którzy chcą odświeżyć swój lokal z zewnątrz, zarówno przed, jak i po wprowadzeniu regulacji prawnych, ma być platforma dobryznak.org. Znajdują się na niej porady dotyczące estetyki witryn i szyldów oraz przede wszystkim spis projektantów i wykonawców tablic reklamowych wraz z bezpośrednim do nich kontaktem. Oprócz części dotyczącej szyldów, na stronie można także znaleźć dział z poradami ogólnymi, dotyczącymi marketingowego wsparcia biznesu. Inicjatywę promują działania reklamowe obejmujące: digital, radio, OOH oraz działania PR.

Rewolucja na Puławskiej

Inauguracja kampanii odbyła się w Warszawie przy ulicy Puławskiej 132B, przy której znajduje się 6 lokali usługowych. W ciągu trzech miesięcy na parterze kamienicy przeprowadzone zostały prace remontowe. Wszystkie lokale otrzymały nowe szyldy i naklejki na witryny, a 2 z nich – nowe neony. Odświeżona została również elewacja budynku. Efekty prac oraz wywiady z właścicielami lokali zobaczyć można w spocie promującym inicjatywę.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Nowy szyld na start

W ramach akcji odbywa się również ogólnopolski konkurs dla małych przedsiębiorców korzystających z terminali do obsługi transakcji bezgotówkowych. Główną nagrodą w konkursie jest przygotowanie nowych szyldów dla zwycięskich lokali przez stowarzyszenie Traffic Design, działające na rzecz poprawy przestrzeni publicznej. Przedsiębiorcom biorącym udział w projekcie, którzy nie oferują obecnie swoim klientom możliwości płacenia kartą czy telefonem, oferowana jest pomoc w ramach działalności Fundacji Polska Bezgotówkowa, dzięki której mogą wdrożyć nowoczesne płatności w swojej firmie i nie ponosić kosztów związanych z instalacją terminala oraz prowizją za transakcje bezgotówkowe przez 12 miesięcy.

„:DobryZnak to kolejna inicjatywa Mastercard, odnosząca się do naszej filozofii Priceless. Zgodnie z nią, Mastercard dostarcza bezcennych emocji, doświadczeń, a także pomaga posiadaczom naszych kart i partnerom biznesowym zapoczątkować coś bezcennego, zgodnie z hasłem „Start Something Priceless”. W przypadku :DobregoZnaku, tym elementem jest zmiana identyfikacji wizualnej punktów handlowych oraz usługowych, udostępnienie im najnowszych technologii płatniczych, a co za tym idzie – pomoc w rozwoju ich biznesu. Z kolei, z perspektywy mieszkańców miast, bezcennym efektem akcji jest poprawa jakości wizualnej przestrzeni publicznej, a więc przyjemniejsze otoczenie.” - mówi Marta Życińska z Mastercard Europe.

Andrzej Rysuje, ASZdziennik zmienia logotyp

Kampanię reklamową wspierają działania PR. Patronem Medialnym Akcji jest wydawnictwo Polska Press. Inicjatywę promują 3 rysunki przygotowane przez Andrzej Rysuje, które stanowią komentarz do: zjawiska tzw. szyldozy, problemu z brakiem terminali płatniczych w lokalach usługowych oraz zagadnienia uchwał krajobrazowych. W promocję platformy organizatorzy zaangażowali także redakcję ASZdziennika, która w ramach pierwszej z trzech odsłon wspólnych działań zmieniła font w swoim logotypie oraz nagłówkach artykułów na stronie głównej, na wybrany przez designerów z McCann Worldgroup i zgodny z ideą kampanii.

Zrobić coś z tą nieszczęsną szyldozą - to myśl, która pojawia się w głowie większości kreatywnych. Mamy to szczęście, że wspólnie z Mastercard mogliśmy przejść do działania. Dzięki współpracy z Miastodwa i Traffic Design udało nam się stworzyć platformę, która może faktycznie pomóc właścicielom małych lokali, a długodystansowo wpłynąć również na poprawę estetyki polskich miast. Dla naszej agencji to również ciekawe wyzwanie, mogliśmy się sprawdzić na nowym polu - byliśmy odpowiedzialni nie tylko za nie tylko za strategię i egzekucję wszystkich działań reklamowych wokół platformy :DobryZnak,, ale również za … renowację parteru kamienicy. - mówi Bartek Klimaszewski z McCann Worldgroup

Inicjatywę :DobryZnak przygotowaną przez Mastercard we współpracy z Miastodwa i Traffic Design, wspierają także stowarzyszenia: Miasto Jest Nasze, Miasto moje, a w nim, a także Polish Graphic Design Awards.

Źródło: Traffic Design

www.trafficdesign.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

proszę się nie obrażać ale jak czytam "egzekucję wszystkich działań reklamowych" to mnie kur... zbiera się coś w środku ...może ten pan jeszcze chodzi za korner dropnąć garbedź ????

co do samej akcji to oczywiście na plus ALE jestem ciekaw kto to sfinansował i kto ma finansować , bo o ile wyklejka na szybie ploterówką to nie jest jakiś straszny koszt, to wiem ile kosztuje neon i jakoś nie chce mi się wierzyć ze szmatexy w plu będą nagle dla dobra wizualnego ogółu wymieniać banery na neony...

avatar użytkownika
,

Jest to inicjatywa Mastercard.  

avatar użytkownika
,

Dostaliśmy oficjalne potwierdzenie z Traffic Design - zmiany na ul. Puławskiej wraz z całą kampanią i portalem :DobryZnak sfinansował MasterCard.   

avatar użytkownika
,

ano właśnie...  

Najnowsze w tym dziale:

Założycielka przychodni Animal Center wystąpiła w kampanii T-mobile
Kiedy Zofia Gaińska postanowiła założyć własną przychodnię weterynaryjną specjalizującą się w rehabilitacji zwierząt, w Polsce ta dziedzina dopiero kiełkowała. Dziś Animal Center to już dwie placówki w Warszawie oraz kilkanaście tysięcy fanów w mediach społecznościowych. W codziennym kontakcie z klientami Zofia wykorzystuje możliwości internetu, a ostatnio wystąpiła...
Automatic Letter Bender z kompleksową obsługą klienta
Mocną stroną firmy Automatic Letter Bender jest szeroka, kompletna oferta obejmująca zaawansowane technologicznie giętarki do liter 3d, wysokiej jakości plotery frezujące CNC Router Black Series, spawarkę laserową oraz akcesoria do budowy liter 3d– taśmy, kleje, ręczne narzędzia. Jesteśmy znani również z efektywnego serwisu i szybko reagującego Działu Obsługi Klienta.
Brandglow dla Ministerstwa Cyfryzacji
„e-Zamówienia, elektroniczne zamówienia publiczne” to program realizowany przy wsparciu Unii Europejskiej, mający na celu usprawnienie i przyspieszenie procedur związanych z zamówieniami publicznymi. W ramach programu powstanie szereg udogodnień, które z jednej strony pomogą oferentom na prezentację ich ofert z drugiej - instytucjom nadzorującym, pozwolą na pełną kontrolę nad...
Oddział Dziecięcy makowskiego szpitala pełen barw
Dzięki autorskiemu programowi społecznemu FFiL Śnieżka SA „Dziecięcy świat w kolorach”, Oddział Dziecięcy szpitala w Makowie Mazowieckim zyskał nowe oblicze. Jego sale i korytarz ozdobiły kolorowe malunki, wśród których znajdziemy m.in. motywy barwnej łąki z akcentem czerwonych maków, nawiązujących do nazwy miasta. Uroczyste otwarcie odmalowanej...
50 czujników od Eurobanku: 2. edycja kampanii #Bezsmogu
Mysłowice, Jarosław, Turek, Głogów czy Starogard Gdański - to tylko kilka z 50 miejscowości, w których eurobank zainstalował kolejne czujniki smogu w swoich placówkach w ramach 2. edycji kampanii #BezSmogu. Bank zainicjował kampanię w 2017 r. jako swoją odpowiedź na smog – problem społeczny, który dotyczy każdego z nas i z którym trzeba się zmierzyć tu i teraz.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone