logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Platforma Newspoint monitoruje austriackie social media

  PR 29.05.2012, przeczytano 715 razy

Newspoint, pierwsza na polskim rynku platforma monitorująca portale i social media została po raz kolejny wdrożona za granicą. Po wdrożeniach na Litwie i w Norwegii przyszedł czas na dostarczanie danych z social media na rynek austriacki. Za pośrednictwem swojego partnera, firmy Opoint, Newspoint zbiera dane z mediów społecznościowych dla Austria Presse Agentur (APA).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/platforma-newspoint-monitoruje-austriackie-social-media,15678,artykul.html

Austria Presse Agentur (APA) to krajowa agencja informacyjna, a zarazem wiodący dostawca informacji w Austrii. Firma posiada dziesięć spółek zależnych, w tym agencję informacyjną, agencję fotograficzną oraz firmy świadczące usługi z zakresu zarządzania informacją i usługi IT. Oferują one usługi upowszechniania informacji, badawcze, zarządzania wiedzą oraz rozwiązania informatyczne. Główną grupą docelową są osoby zarządzające informacją i specjaliści PR z sektorów medialnego, politycznego, publicznego i ekonomicznego.

Platforma Newspoint monitoruje dla APA trzy główne rodzaje źródeł: serwis społecznościowy Facebook, serwis mikroblogowy Twitter oraz komentarze na największych i najbardziej wpływowych austriackich portalach. Newspoint monitoruje również komentarze na 20 największych austriackich portalach, wykorzystując do tego technologię sprawdzoną w monitoringu polskich forów.

Dane otrzymane z platformy Newspoint są wykorzystywane przez APA w ramach oferowanych przez nią usług monitoringu mediów. Usługi te są realizowane w modelu SAAS (Software As A Service) – klient w ramach miesięcznego abonamentu otrzymuje dostęp do panelu APA, w którym prezentowane są dane z monitorowanych źródeł, w tym serwisów social media.

W przypadku monitoringu Facebooka zastosowany został specjalny algorytm, który wykrywa nowe niemieckojęzyczne fanpages. Obecnie baza monitorowanych fanpages liczy sobie 15 tys. Nieco inne podejście technologiczne Newspoint zastosował do Twittera, gdzie dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że jest to serwis wielojęzyczny, w którym posty w różnych serwisach nie są oddzielone. Algorytm zatem najpierw znajduje posty ze słowami kluczowymi wskazanymi przez klientów, a następnie sprawdza, w jakim języku zostały napisane.

"Najważniejszym argumentem, przemawiającym na rzecz rozwiązań Newspoint była specjalizacja technologiczna w przeszukiwaniu źródeł najbardziej istotnych dla klientów APA – Facebooka, Twittera oraz komentarzy na portalach – mówi Terje Andersen, CEO Opoint AS. – Newspoint z powodzeniem wdrożył te mechanizmy na rynkach polskim, litewskim oraz norweskim, w związku z tym nie bez znaczenia było również doświadczenie firmy w monitorowaniu zagranicznych źródeł."

Oprócz dostarczania danych, NetSprint.pl zajmuje się również utrzymaniem aplikacji do monitorowania danych i pracami rozwojowymi. Firma planuje poszerzać listę monitorowanych serwisów oraz rozwijać algorytmy służące usprawnieniom procesu pobierania danych oraz ich analizy.

"Dzięki naszemu doświadczeniu w tworzeniu aplikacji do pobierania danych z najbardziej popularnych serwisów social media oraz unikalnych mechanizmów do rozpoznawania języka, kontynuujemy szybkie uruchamianie nowych wersji językowych naszego rozwiązania. To zasadniczy element strategii Newspoint jeśli chodzi o ekspansję na rynki zagraniczne" – mówi Artur Banach, CEO NetSprint.pl.

Norweska firma Opoint AS dostarcza usługi monitoringu mediów pod marką Opoint Monitor w jedenastu krajach europejskich. Firmy współpracują od początku 2007 roku. Pierwszym etapem współpracy było udane wprowadzenie w Polsce pod marką Newspoint flagowego produktu norweskiej firmy – Opoint Monitora, kolejnym wykorzystanie przez Opoint AS platformy wyszukiwawczej NetSprint USE oraz – podpisanie umowy na dostarczanie danych z monitoringu social media na rynek norweski.

Źródło: NetSprint.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764