logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Platforma Self-publishingu - Piszesz? Publikuj w sieci

  PR 09.08.2011, przeczytano 1375 razy

Na początku sierpnia oficjalnie wystartowała Platforma Self-publishingu Virtualo dla niezależnych autorów, którzy chcą publikować swoje e-booki w sieci i sprzedawać je w największych polskich księgarniach internetowych, takich jak empik.com, Gandalf czy Amazonka.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/platforma-self-publishingu---piszesz-publikuj-w-sieci,13187,artykul.html

Self-publishing, czyli publikowanie e-booków bez udziału wydawnictwa, szturmem podbił Stany Zjednoczone, kraje azjatyckie oraz europejskie i staje się coraz bardziej popularny również w Polsce. Za granicą głośno jest o sukcesie takich autorów, jak: Amanda Hocking, John Lock, Oliver Potzsch czy J.A. Konrath, którzy sprzedali setki tysięcy e-booków.˙Zagraniczni autorzy publikują poprzez takie platformy, jak: Amazon, Barnes&Noble, Smashwords czy Lulu.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom polskich Self-Publisherów Virtualo stworzyło platformę, za pośrednictwem której autorzy będą mogli dodawać swoje e-booki do sieci dystrybucji Virtualo czyli do empik.com, Gandalfa, Amazonki, NaKanapie.pl oraz innych księgarń partnerskich. Platforma udostępniona pod adresem http://selfpublishing.virtualo.pl umożliwia autorowi szybki i uproszczony proces wydawniczy. Swoich sił w self-publishingu spróbować może zarówno początkujący, jak również zawodowy twórca. Autor książki otrzymuje 50% dochodów od ceny netto z każdego sprzedanego egzemplarza, a nie 7-10% jak w przypadku współpracy z tradycyjnym wydawnictwem. Książki opublikowane za pośrednictwem Virtualo można odczytywać na iPadzie, iPhone, komputerach osobistych Windows i Apple, urządzeniach Android oraz na większości dostępnych e-czytników obsługujących DRM.

Usługa self-publishingu w Virtualo funkcjonuje od końca 2010 r. Pierwszą osobą, która zdecydowała się na opublikowanie swoich e-booków w ten sposób był popularny bloger Paweł Wimmer. Jego e-booki bardzo szybko trafiły na szczyt listy bestsellerów empik.com. Po kilku miesiącach sukces Pawła Wimmera powtórzyła Ania Witowska ze swoim e-bookiem "Babskie fanaberie... czyli w cholerę z tym wszystkim", który również przez długi czas utrzymywał się na pierwszym miejscu listy bestsellerów empik.com.

Do tej pory w ramach self-publishingu Virtualo opublikowanych zostało 100 e-booków napisanych przez 50 autorów. "Do końca roku zamierzamy potroić liczbę tytułów i współpracujących Autorów, ˙w czym z pewnością pomoże nowa platforma" - deklaruje Martyna Chrościcka, która w Virtualo odpowiada za współpracę z Self-publisherami.

Źródło: SIZ PAP

www.virtualo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764