logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Platformy do masowej wysyłki SMS – jak to działa?

  PR 23.09.2015, przeczytano 1164 razy

Od kilku lat rozwijane są narzędzia SaaS umożliwiające automatyzację komunikacji na linii klient – firma za pośrednictwem wiadomości SMS. Do ich obsługi wystarczy odpowiednia integracja z systemem informatycznym w firmie oraz interfejs programowania aplikacji (API). Jak działają platformy do masowej wysyłki SMS i jak mogą usprawnić pracę administratora sieci oraz całego przedsiębiorstwa?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/platformy-do-masowej-wysylki-sms--jak-to-dziala-,26043,artykul.html

Popularność SMS-ów wynika przede wszystkim z prostoty, z jaką użytkownik może wysyłać i odbierać krótkie wiadomości tekstowe oraz szybkości dotarcia do adresata. Technologia stojąca za SMS-ami nie zmieniła się znacząco od powstania w latach 90. XX wieku, ewoluowały jednak platformy ułatwiające zautomatyzowane dostarczanie komunikatów do dużej liczby odbiorców jednocześnie. Z powodzeniem stosują je nie tylko działy marketingu, ale również administratorzy sieci, którzy mogą zintegrować z nimi dowolne oprogramowanie, system czy aplikację.

SMS sprawdza się w wielu branżach, np. do wysyłania powiadomień o statusie realizacji zamówienia, zbliżającym się terminie zapłaty itd. Jest obecny w administracji publicznej, oświacie, logistyce oraz w znacznej mierze w branży IT. Szacuje się, że ponad 20% wysyłek masowych SMS jest realizowana przez firmy właśnie z tego sektora. Wynika to z wysokiego poziomu świadomości technologii oraz realnego zapotrzebowania na takie usługi. Na korzyść tego typu rozwiązań przemawia również fakt, że możliwe jest zaoszczędzenie znacznej ilości czasu i zasobów ludzkich. Implementacja narzędzia do masowej wysyłki może być w łatwy sposób zrealizowana przez administratora lub pracownika IT w przedsiębiorstwie  – mówi Grzegorz Lentzy, Head of IT w SMSAPI.pl, platformy do masowej wysyłki krótkich wiadomości tekstowych.

Jak „od kuchni” wyglądają narzędzia umożliwiające komunikację SMS i jakie oferują opcje? 

Mała powtórka
Dobrze jest znać specyfikę tego na pozór prostego narzędzia, jakim jest SMS (ang. Short Message Service). Działa on zgodnie z normą GSM 03.38 i może zawierać maksymalnie 160 znaków, co wynika z tego, że pole danych w ramce SMS-a ma wielkość 140 bajtów, a więc 1120 bitów (po zakodowaniu jednego znaku za pomocą 7 bitów otrzymujemy właśnie 160). 

7-bitowy alfabet GSM (zbliżony do ASCII) nie pozwala niestety na przesyłanie znaków diakrytycznych, dlatego wprowadzono również alfabet Unicode UCS-2, w którym każdy znak zakodowany jest za pomocą 16 bitów. Jeśli więc używamy w SMS-ach polskich znaków (co zresztą jest mile widziane w SMS-owym savoir vivre), musimy liczyć się ze zmniejszeniem liczby możliwych do wykorzystania znaków do 70.

Jak komputer „gada” z telefonem?
Wysyłka SMS-ów w większości przypadków wykonywana jest za pomocą telefonów. Jak w takim razie wysyłać je za pośrednictwem oprogramowania? Operatorzy telekomunikacyjni udostępniają protokoły umożliwiające komunikację ze swoimi centrami SMS z wykorzystaniem sieci komputerowych. Jednym z nich jest SMPP (ang. Short Message Peer-to-Peer), ale możliwe jest również wykorzystanie protokołów OIS, EMI czy CIMD2. SMPP zaprojektowano do bezpośredniej komunikacji pomiędzy systemami teleinformatycznymi, takimi jak operatorskie centrum SMS (SMSC) czy systemy przesyłania wiadomości SMS (SME/ESME).

Protokół SMPP oparty jest na binarnie zakodowanych parach pakietów zapytań/odpowiedzi (request/response PDUs) przesyłanych za pomocą warstwy transportowej modelu OSI. Dane pomiędzy peerami wymieniane mogą być synchronicznie (gdzie po każdym wysłanym pakiecie oczekiwana jest odpowiedź przed wysłaniem kolejnego), oraz asynchroniczne (gdzie dozwolone jest wysyłanie większej liczby pakietów bez odpowiedzi potwierdzającej ich odebranie). Dozwolona liczba zapytań bez odpowiedzi, nazywana oknem, powinna być identyczna dla obu stron komunikacji - aby zapewnić najwyższej jakości usługi.

O dostępności słów kilka, czyli zalety SaaS
Z protokołu SMPP w komunikacji z operatorem korzystają firmy oferujące masową wysyłkę SMS. W większości przypadków udostępniają one swoim klientom końcowym prostszy w obsłudze i zarazem bardziej rozbudowany interfejs API. Jednym ze sposobów dystrybucji API jest oparty na chmurze model SaaS (ang. Software as a Service).  

Dzięki modelowi SaaS każdy użytkownik oprogramowania usługodawcy ma możliwość wysyłania wiadomości z komputera (wykorzystując panel) bez konieczności poznawania skomplikowanych protokołów. Oznacza to, że może on zacząć wysyłać SMS-y za pośrednictwem klawiatury w swoim laptopie. Ułatwia to intuicyjny interfejs graficzny i panel administracji. Platforma do masowej wysyłki SMS-ów oferuje swoim klientom szereg zaawansowanych funkcji, przy czym zarządzanie regułami i wysyłkami jest bardzo proste. Usługodawcy udostępniają panel klienta, w którym bez konieczności integrowania się i korzystania z API można prowadzić wysyłki i korzystać z wszystkich funkcji platformy. Wielką zaletą SaaS jest fakt, iż system jest dostępny 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, co pomaga usprawnić międzynarodowe działania. 

Integracja
Większość SaaS-owych narzędzi do masowej wysyłki SMS oferuje szerokie możliwości integracji z dowolnym oprogramowaniem, systemem czy aplikacją. Wykorzystanie bibliotek przygotowanych i rozwijanych przez programistów platformy do masowej wysyłki SMS pozwala na znacznie łatwiejszą i szybszą integrację.

W przypadku SMSAPI.pl dostępne są biblioteki w językach C#, JavaScript, Java, Python oraz PHP. Branża e-commerce coraz częściej i chętniej korzysta z potencjału mobilnej komunikacji, tym bardziej, że przekłada się ona zarówno na wprowadzenie oszczędności, jak i wsparcie sprzedaży. Z SMSAPI zintegrowanych jest już kilkaset platform tworzących oprogramowania e-sklepów, CRM oraz wielu innych. Ostatnio zintegrowaliśmy się przykładowo z Google Calendar, Shoperem i Wordpressem – dodaje Grzegorz Lentzy.

Jednym palcem
Czy masowymi wysyłkami SMS może zarządzać jedna osoba? W przypadku wykorzystania udostępnionego przez usługodawcę panelu – owszem. Wystarczy zarejestrować i skonfigurować konto i nie potrzeba angażować do tego całego biura obsługi klienta. Wysyłki można ustawić na konkretną datę i godzinę, spersonalizować, geotargetować i umieszczać w nich linki. Platformy są zabezpieczone tak, by nie stracić przechowywanych numerów telefonów i historii wysyłek.

Źródło: SMSAPI

www.smsapi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764